1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dj. nov. 14, 2019 9:12 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 14 entrades ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: HERGÉ I WARHOL. TINTIN I LA COCA COLA
EntradaPublicat: dc. gen. 09, 2008 12:41 pm 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
Benvolguts amics.

Potser m´he equivocat. Com sempre.

Jo parlava amb vostés, no fa gaire, pregant que el Tintin no esdevingui la propaganda de la Coca Cola. Avui, pensant, he trobat que no tenia raò jo, com sempre. Tintin ja es la Coca Cola. Es un concepte del Warhol, un instrument del seu món.

Andrej Varchola, nordamericà, voyeur, d´origen eslovac i de fe ortodoxa, conegut com Andi Warhol, va estar molt vinculat a la Coca-Cola i al seu diseny. Tintinaire, va a anar a a Brussel-les a coneixer l´Hergé. Li agradaven molt les col-leccions al senyor Warhol i no va oblidar el Tintín.

Jo crec, és una questiò de concepte, de la concepciò de la col-lecció. Si aqui fossim un sistèma, crec jo que es podria dir que tots som funcions diferentes en el seu funcionament, però amb certa lògica conjunta. Així, hi han dues tendencies, expressades en la funciò Llepafils i el senyor Cromelnordic. L´il-lustrísim senyor Llepafils considera que una colecciò ha de coleccionar. Cal trobar coses i guardar-les. Ficar ordre. El senyor Cromelnordic, crec jo que erròniament, diu que no, que una col-lecciò es una exposició, una invitaciò. Que el Tintín ha d´esdevenir la Coca-Cola, l´atracciò no sabem per qui o per qué.

Jo, personalment soc llepafilista. Fuig! jo diria, com als gats; ja hi som prous.

Per cert, no hi ha lògica, però voldria, perque es conservi l´ordre a aquesta pàgina, que el nostre amic Dr.Xifort, el senyor Llepafils o qualsevol hi treballi en la següent senzilla questiò.

A ´l´Estel Misteriós´ quin es el rostre que d´espanyol va agafar Hergé, anomenant-lo amb el curiòs i sorollòs nom de ´Porfirio Bolero y Calamares´, nom que no sembla designar una persona sinò moltísimes o un joc de cartes ; és com el nom hebreu de l´hipopotam (Behemot), que vol dir , sense afinar-hi ´Molt bestiar”, l´expressiò exagerada d´allo no humà i viu.

Per cert, hi ha una percepciò de la fonètica, curiosament, del castellà o de l´espanyol a Hergé, que es reprodueix aqui, a l´Estel. Naturalment, fòra lògic que els nostres amics ens aclaressin dues questions: denominaciò i rostre. Vinculaciò d´ambdues dimensions. Una pregunta més senzilla: A qui es sembla ´Bolero y Calamares? . Que en penseu, pseudònims, com qualsev Tintinaire, per cert. Es l´Unamuno o qui? Aquesta es la feina que li agrada fer i ho fa tant bé, al Dr.Xifort, crec jo. I per qué fa d´aquest personatge eventual aquest nom tant gros?

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. gen. 09, 2008 6:50 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
És el concepte d'Art:

Bé conceptual, bé escriptural.

Warhol i la seva Factory deien que l'art és a l'abast de tothom, volien popularitzar l'art alhora que concetien en art elements populars (productes de consum: Campbell's, Brillo; persones Jet-set: Elvis, Marilyn, Liz, Jackie...)

Warhol considerava que Hergé també era art.

Es pot estar d'acord o en desacord amb les teories de warhol, però , nogensmenys, existeixen

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. gen. 09, 2008 8:10 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
En realitat, tots els articles són propaganda.

Propaganda comercial, o no.

Quan un autor vol promocionar la seva ètica, està venent (amb o sense diners per enmig) el seu producte.

¿O què us penseu? La Bíblia és el més gran producte mediàtic mai conegut.

Jesús és el "Serafí Llantió" del poble... només que menys pesat. (Vull dir que ambdós tenen una cosa per vendre a l'altre, i són insistents.).

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. gen. 09, 2008 9:17 pm 
Desconnectat

Tot consisteix en comprar i vendre, en fer-se propaganda i oferir-se. Les parades nupcials dels animals són una evident mostra de publicitat. Quan cerques treball o xicota, estas venent un producte: tu mateix

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. gen. 09, 2008 9:36 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Tot consisteix en comprar i vendre, en fer-se propaganda i oferir-se. Les parades nupcials dels animals són una evident mostra de publicitat. Quan cerques treball o xicota, estas venent un producte: tu mateix

És que fer-se vendre és important, Xifort!!

¿¿De què serviria Tintín si de fet, siguent la mateixa obra d'art que és, en comptes de vendre's es regalés?? Moulinstart S.A. no podria ni existir...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. gen. 10, 2008 8:24 am 
Desconnectat

Perdoneu, amics

Tintin, Warhol i el Caganer.

Tornem al problema complicat de Repeticiò i Unitat. Sembla el títol d´un assaig d´algun francés postestructuralista o d´un diari italià. Ja ho va dir un anglès que la filosofia d´Occident (l´unica) sembla notes a peu de pàgina de les obres de Plató.

Jo crec que la repeticiò continua no és res. No afegeix. Naturalment, al café Viena de Barcelona poden trobar-se quatre Tintinaires. Una de cada cuatre persones al món és xinesa. Això vol dir que a la reuniò del café Viena algú dels quatre s´aixecarà i dirà: Perdoneu, amics, m´en vaig a treballar!. No necessàriament. No un de cada quatre esser humans (6,7 mil millons de persones) és xinés. Sigui bò o dolent, mai ho serà.

L´estètica no es la publicitat.
Abans, hom a casa tenia una llar de foc, el centre de la casa, per dir-ho així. Ara hi té la televisiò, que és la comunicaciò amb quelcom estrany però necessàri per a la gent. Part important de la seva vida. Altres parts se´n van a dormir (hola, senyor Jung, vosté per aqui!) més profitòs o treballar. No oblidem que cada ésser humà dorm la tercera part de la seva vida.

És clar que el Tintín es allò que algú esmenta un ´clàssic´. Quelcom universal per alguna raò´

Jo opino que el Tintín és com una oreneta que mai pot posar els peus a la terra. O un peix magnífic que, insisteixo, només viu a l´aquari de la ´línia clara´d´Hergé i amb els seus amics. Potser cal tenir en compte que som Tintinaires, és a dir, col-leccionistas i antiquaris. Antiquari es fonamental. La reproducciò exagerada del Tintín és dolenta. Sòcrates, el filòsof tampoc va escriure mai. Crec, soc convençut, de que cal preservar la no proliferaciò de l´armament tintinaire: Tintín n´hi ha un. Hi viu als albums. Als llibres. Jo crec que Hergé, on sigui, ens està dient: No el treieu a passejar. Tintín és part de la meva vida. Jo no hi soc. És ell. Als albums, a l´aquari.

Gràcies, naturalment, Warhol, peró el Tintín no es una sopa.

Jo crec que el Tintín es una part del nostre passat. Podem anar a veure´l a l´aquari, com si fos Floquet de Neu. Mai el molestarem. Sabem, naturalment, que l´Hergé va ésser irònic amb l´éxit de Tintín i no va volguer que seguís existint quan ell va morir. Això, si cal, es un fet.

I doncs, anirem a veure el Tintin a l´aquari. Això si, amb reciprocitat. Amb respecte. I que quan el veiem als albums, ell mateix no ens miri i digui: Qué barruts! Mira quina napia té aquest, Haddock!. Quines estupideses diuen de nosaltres! Mira aquest!
No fem que el Tintín sigui menyspreat amb massa reproducciò inútil. No el tractem com jo (un fracàs intentant lligar), tracto a les dones quan dic: ´Son tant maques, llàstima que no es fixin en mi, que no em mirin´.

Naturalment, podem xerrar. Això és ésser Tintinaire. Paraula encertada de la interpretaciò acceptada en català de qui li agrada el Tintín com a signe o metàfora. El Dr.Xifort és el nostre advocat, per cert. Sempre aportarà la imaginació i el descobriment de quelcom.

Per cert, Doctor, això de les parades nupcials dels animals com a mostre de publicitat no ho entenc. Hi ha problemes, per cert, amb els cavalls. Hi ha el concepte, expressat en llengua castellana del ´mamporrero´, o persona que ajuda al cavall a poseir a la egua i fer aquesta improbable publicitat. L´animal, en la seva passiò, lògica, pot fer-se mal. Total o parcialment. Afer desagradable, en qualsevol cas. Per cert, me´n recordo d´un acudit sobre Stalin i la II Guerra Mundial (Gran Guerra Patria, esmentada així per la ideologia russa i soviética de qui va pactar amb Hitler). Un general soviètic va anar a xivar-se a Stalin d´un company (xivar-se és un costum rus i soviétic) i li va dir, ´Generalíssim i comandant en cap, aquest general té una amant (una dòna civil, és deia aleshores). Qué hi farem? ...Stalin va pensar i va respondre, amb el seu accent georgià: ´L´envejarem´.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. gen. 10, 2008 3:43 pm 
Desconnectat

Llegint els teus (brillants segons tu) comentaris de Tintín, tinc una sospita molt forta...

I la sospita és aquesta: el còmic "Taurons", l'únic còmic (sembla que) oficial de Tintín no escrit per Hergé, és un còmic de Tintín que et cau fatal, que et desagrada molt.

És certa o falsa la meva sospita sobre "Taurons" i tu mateix, bon Sapristi?

Ja em diràs. Salutacions!!

PD: Si és aquesta la teva opinió sobre "Taurons", que sàpigues que no la comparteixo plenament; ho lamento sincerament però això penso.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. gen. 10, 2008 9:26 pm 
Desconnectat

El detall, amic Pere, és que quan un personatge és tan popular com Tintín, perd completament la "privacitat" (l'exclusivitat intrínseca del seu propi desenvolupament) i passa a ser un ésser públic, susceptible de ser "interpretat" i "deconstruït" per qualsevol altre (sigui Warhol, Lichtenstein, o Yves Rodier).

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. gen. 10, 2008 9:44 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
El detall, amic Pere, és que quan un personatge és tan popular com Tintín, perd completament la "privacitat" (l'exclusivitat intrínseca del seu propi desenvolupament) i passa a ser un ésser públic, susceptible de ser "interpretat" i "deconstruït" per qualsevol altre (sigui Warhol, Lichtenstein, o Yves Rodier).

El medatisme té un preu, però la falta radical de mediatisme té un altre preu.

A més, en tot cas, no em sembla pas que tot el mediatisme de Tintín sigui dolent, no home... I repeteixo: "Taurons" m'agrada una mica com a còmic, tot i tenir algunes carències (absència de crítica socio-política, per exemple; tot i que "Art Alfa" i "Joies" també tenen un contingut de crítica socio-política més o menys nul).

Ara bé, segons quin còmic pirata, ja no m'agradaria...

Suposo que és una mica qüestió de gustos. Mireu.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. gen. 11, 2008 7:32 am 
Desconnectat

Art i democràcia, sembla, senyor Xifort.

Art és extensiò. L´art és un producte. De consum.

Sembla que el Warhol va fer una tasca de propaganda de l´art. Barrejant-lo amb comerci. Quina gràcia, això de pintar-li a Monna Lisa els bigotets per a vendre quelcom. Qué es ven? per cert.

Jo no hi entenc gaire, però crec que aleshores

El Tintín és doncs, com la Carla Bruni, l´amant del president de França que es diu Nicholas Sapristi (perdò, Sarkozy) i ha estat la dona, de 39 anyus, abans amb molts homes com Erick Clapton, Mick Jagger, Kewin Kostner, Vincent Pérez, Laurant Fabius i Donald Trump. Només cal afegeixir que el darrer tanqui la porta. Sapristi!

Jo no hi estic d´acord. amb vostés El Tintín no és objecte de propaganda, sinò d´antiquaris, crec.

Per cert, perdoneu. L´obra d´art oberta implica que qui l´aprecia crea l´obra d´art de fet. En certa manera. Qui és el Tintín? Qué ven el Tintín?

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. gen. 11, 2008 10:00 am 
Desconnectat

Benvolgut Sapristi, no entenc molt les teves noves reflexions... la veritat... em costa d'entendre...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. gen. 11, 2008 9:03 pm 
Desconnectat

Reflexions:

a) L'art és un producte de consum, que fluctua segons la moda

b) Quí pot dir que la Mona Lisa amb bigotis no és una expressió artística?
Per què sí? Per què no?

c) La senyoreta Bruni és una dona molt maca

d) No és el mateix dir "què ven Tintín?" que dir "què compro quan compro Tintín?" Cada un té els seus motius. Per a mi Tintín representa uns valors étics i morals. Per algú altre pot ser un simple mitjà d'especulació.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. gen. 12, 2008 5:39 am 
Desconnectat

Benvolguts amics
Benvolgut Dr.Xifort

´Consum´, ´moda´ i quelcom que d´en Tintín s´en pot fer ´especulació´. És impossible especulació amb Tintín.

´Especulació´ és un terme maco, però diferent entre forma i sentit. Especulaciò vol dir reproducciò amb miralls, etimológicament. Especulació és un terme lleig, d´economia, ara, de vivenda. Se´l fa servir, sovint, a Barcelona. Abans es deia , també, dels pensadors que ´especulaven´, que xerraven massa sense sentit. Com si fossin el terme, erròni de sofistes. L´acusaciò era com Teoria contra Práctica. Que l´especulador era un filòsof escassament práctic, potser. Especulaciò és la resposta del Doctor Xifort al concepte, barrut meu, de que el Tintín pugir ésser un aquari com a Tintín. Especular és un terme llatí que vé de mirall, crec.

Ara, ´especulador´ és quelcom que fa amb els diners per a tenir-ne mes.. Un especulador es un barroller. Malgrat que especular sigui un terme maco, amb miralls.No ha tingut sort amb el destì i la relaciò entre forma i el contingut. Jo voldria ésser especulador sense el significat que té ara, es cert.

La senyoreta Bruni és una dona guapa. Guapissima. Qué hi farem? Només ens queda envejar el president Sarkozy. No tot és perfecte. Tantmateix, té la senyoreta un fill petitò que sembla tenir el sindrom Down als seus poc anys. Genètic o adquirit. Aquest senyoret Bruni, amb la seva edat, podria ésser, perfectament, ministre del govern espanyol. No ho faria malament. Clar, ningú li preguntaria si es home o dona. El govern d´Espanya està fet meitat i meitat d´homes i dones. 50% i 50% com si això fos important. Ningú especularia amb ell. Apreciarien els seus valors ´étics i morals´, com si hi hagués diferència en els conceptes.Com si calgués un desenvolupament. Nom : ´Étic´; Cognom: ´Moral´. Ah, aleshores, passeu, passeu!

Jo, tantmateix, no entenc que el Tintín pugui ésser objecte d´especulaciò. Ah, clar, potser per la vidua de l´Hergé, que podria explicar-nos coses del seu marit i Moulinsart, potser amb el seu monopoli. Tintín, amic Doctor Xifort, ha esdevingut vivenda, quelcom d´un monopoli. No penseu?

Finalment, un acudit

Lenin i Stalin es troben a l´infern. Estan ficats, segons l´acudit, rus i especulador, a una olla plena de merda fins a dalt, fins a la gorla. Lenin diu:´Tenim el partit´. Stalin li contesta: ´Calla, cabrò, que fots ones [quan parles]´. És una metàfora de la gestiò d´un pais, crec. Potser això son Mitjans d´especulaciò, potser, amb la vostre expressiò, Doctor Xifort, el Tintín Caganer és fonamental.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. gen. 12, 2008 11:54 am 
Desconnectat

No entenc què té a veure, la tal senyora Bruni, amb tot això. Què té a veure la novieta del president francès amb un dels iconos preferits (en Tintín) de l'art seqüencial?

El mediatisme que gira al voltant de la senyora Bruni, és un mediatisme d'un tipus. El mediatisme que (agradi o no) gira al voltant de Tintín, és un altre.

És com dir que la filosofia d'Aristòtil i la de Diògens el cínic són la mateixa. Hi ha filosofies i filosofies.

O que la clau de la meva porta és igual que la clau que obre la porta del meu veí. Hi ha claus per obrir portes i claus per obrir portes. Obriries qualsevol porta amb qualsevol clau? Oi que no?

Hi ha mediatismes i mediatismes. Alguns, tenen molt poc a veure entre ells; tant poc, que trobo millor que no s'hi barregin gens.

Per tant, la senyora Bruni, jo demanaria (demanar no costa res) que n'obriu un fòrum a un altre lloc, per exemple (qui sap, potser valdria la pena) en aquest fòrum. O en altres fòrums, potser als del Racó Català. Però en un fòrum tintinaire, crec que no pinta res, la senyoreta Bruni, reina d'un mediatisme molt aliè a aquesta web.

I qui vulgui discrepar, que discrepi. Al capdavall, jo no sóc administrador aquí, i sóc monarca parlamentari del meu portal...

Espero les vostres respostes, si en voleu donar. Salut!!

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 14 entrades ] 

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca: