1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dg. set. 15, 2019 4:08 pm

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 46 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4  Següent
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 9:18 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
El 1972 Hergé estava molt pressionat per tothom. Havia de sortir una aventura nova per raons comercials.
Suposo que Hergé va acceptar aquesta imposició com un mal menor, atesa la diferenciació amb els àlbums "canònics"

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 9:39 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
Xifort ha escrit:
El 1972 Hergé estava molt pressionat per tothom. Havia de sortir una aventura nova per raons comercials.
Suposo que Hergé va acceptar aquesta imposició com un mal menor, atesa la diferenciació amb els àlbums "canònics"

Però ho va acceptar.

Jo crec que Hergé no va estar realment obligat. ¿Hauria estat la seva fi si hagués rebutjat aquesta aventura? ¿Oi que no?

Suposo que el preu de la fama et fa obligar a empassar-te certes coses.

No obstant, trobo que no va ser absolutament intrascendent fer l'aventura dels Taurons. Va crear alguns gags que no estaven malament, va ser nova sang (no tant dolenta) per a Tintín, va permetre fer una nova subratllada sobre el tarannà dels protagonistes (redefinir-los una miqueta més, que mai va malament), i (suposo que sí, oi?) Hergé i/o la seva fundació varen rebre algun dineró belga gràcies a l'existència d'aquesta película.

I encara diria més: els Taurons em dóna a mi material per a comentar i ampliar els meus articles; sense ells, tindria una mica menys de material per a fer-los.

Un dels varis exemples:

----------------------------------------------------------------------

Els germans Dupond, sotscampions de les eleccions EdF-Tintin, comentats.

(...)

I un estorb i una molèstia? En ocasions, els Dupond, malgrat que aliats del Tintin, el fan partícep de les seves tontades. En una ocasió, un descuit dels Dupond deixa lliure al malvat Jorgen (Boris), i poc falta perquè aquest els tirotegi a tots ells... En una altra ocasió ("Tintin i el llac dels taurons") es posen a ser amables el Dupond amb el Dupont l'un amb l'altre, en un avió en flames a punt d'estavellar-se... i cal una miqueta de sort per a que escapin en vida. Ja sabeu com és la vida: a vegades pots ser útil, però no sempre.

(...)

--------------------------------------------------------------

Com diria la cançó (en castellà): "Mai el temps és perdut...".

Bé, ja he dit la meva defensa dels Taurons. (Fundació Herge, el meu donatiu al compte corrent de La Stoa...).

Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. des. 15, 2007 10:49 am 
Desconnectat

Algú te documentació de l'época sobre les crítiques de la pel·lícula i la rebuda per part del públic? Documentacìó de diaris belgues i francesos, vull dir.

segons diu Goddin en les Lignes de vie (p 880) l'adaptació a paper (àlbum) la va fer De Moor.

Però les biografies no diuen gaire sobre el que pensava crítica i públic.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. des. 15, 2007 12:20 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Algú te documentació de l'época sobre les crítiques de la pel·lícula i la rebuda per part del públic? Documentacìó de diaris belgues i francesos, vull dir.

segons diu Goddin en les Lignes de vie (p 880) l'adaptació a paper (àlbum) la va fer De Moor.

Però les biografies no diuen gaire sobre el que pensava crítica i públic.

Alguna cosa em fa pensar que les crítiques als Taurons no varen ser tant negatives com les que faria Xifort si les critiques (i ho dic amb respecte) les fes ell tot sol.

"Tintín al llac dels Taurons" no és una obra mestra, per mi és claríssim que no ho és; però té unes qualitats mitjanetes, i no es mereix (almenys, no tant) les crítiques àcides que de vegades rep.

A més, diré una cosa: Tintín al Llac dels Taurons és d'un estil hergeà inconfusible, malgrat no fos escrit per Hergé. Mireu sinó: Jou, Zette i Jocko, Tintín al país dels Soviets i Tintín al Congo. L'estil dels Taurons és un estil d'Hergé: l'estil pitjor, un estil regular, un estil merament comercial... però és un estil tipus Hergé. Un estil pre-evolucionat? És possible... però mantinc lo dit.

En tot cas, per simplificar: jo, als Taurons, li donc un 6 sobre 10. Vinga.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. des. 15, 2007 4:53 pm 
Desconnectat

"Taurons" podria haver estat una mostra del Tintín post-Hergé, en cas de que el mestre hagués autoritzat la seva continuació?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. des. 15, 2007 5:16 pm 
Desconnectat

Membre des de: dj. nov. 11, 2004 3:18 pm
Entrades: 86
Ubicació: Brussel·les
No ho crec pas, "taurons" és inferior al que haguessin fet Ted Benoît o Bob de Moor si Hergé hagués autoritzat la continuació de la seva obra, disposàven ja d'algunes ideees del mestre. Amb els anys però, segur que l'obra s'hagués anat deterioritzant i hagés acabat com Astèrix.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. des. 15, 2007 6:21 pm 
Desconnectat

Aristides_Llepafils ha escrit:
No ho crec pas, "taurons" és inferior al que haguessin fet Ted Benoît o Bob de Moor si Hergé hagués autoritzat la continuació de la seva obra, disposàven ja d'algunes ideees del mestre. Amb els anys però, segur que l'obra s'hagués anat deterioritzant i hagés acabat com Astèrix.

Molt bé, Aristides. A veure si ho entenc bé, aviam...

Segons el que em dius, les idees del Mestre, trobes tu, són imprescindibles (?) com per continuar l'obra d'Hergé. No obstant, a la llarga, les idees del mestre haurien estat ben bé insuficients (?) com per continuar l'obra d'Hergé; amb les idees finalment esgotades, Tintín hauria acabat arruïnat, com (poses com a exemple) l'Astèrix. Bé, és una opinió. Ja ho sé que no és precisament fàcil trobar un substitut d'un geni, no; però no sé...

En tot cas, per dir la meva, estic amb desacord amb que Taurons sigui una decadència d'Hergé. Potser Taurons és un còmic regular, però no dolent. Jo trobo, comparant Tintín amb Astèrix, que és un tros millor "Taurons" que "La Traviata". Sens dubte, Taurons és una "disminució" de la qualitat màxima d'Hergé, però una "decadència", no crec jo...

D'altra banda, desviant una mica el tema, i ja parlant de còmics de Tintín on ja apareix en Haddock, l'Assumpte Tornassol i Stoc són dos còmics que no em semblen molt, molt genials, la veritat... Sí, estan bé, estan força ben documentats, però... Des de petit que els llegeixo, i, encara que tinguin per a mi coses bones, em costa de trobar-los-hi el sentit; no sé, tenen un no-sé-què que els resta encant per a mi...

Ja he dit suficient, per ara. Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. des. 22, 2007 3:00 pm 
Desconnectat

Considera el gran Arístides que Greg és inferior a deMoor o Benoît?

I per a Crom: Afer i Stock són, potser, els dos àlbums més característics d'una maduresa tranquila, allà on es mostra el Tintín més arquetípic i equilibrat.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. des. 22, 2007 11:52 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
(...)

I per a Crom: Afer i Stock són, potser, els dos àlbums més característics d'una maduresa tranquila, allà on es mostra el Tintín més arquetípic i equilibrat.

Amb tot el respecte, Xifort. Afer i Stock són dos còmics que no em convencen molt. M'agafen una mica en fred. Així va ser la primera impressió, almenys.

Reconec que són molt valuosos com a crítica social i com a valor documental. Però mira, "Lotus" també ho és, i bé que Haddock encara no ha aparegut... I "Cranc", malgrat l'aparició de Haddock, és més un còmic tipus "em ric del gran nou secundari el capità" (en Haddock és un gran personatge) que no pas una crítica social (es critica el consum d'opi, però no sé... és un tema que ja havia aparegut abans, vaja...).

Però tornant a "Afer". És un còmic que, per mi, malgrat reconec el seu valor com a crítica social, li falla per a mi (potser només això) tenir un valor lúdic i com a entreteniment falible, només bo.

"Lotus" és per mi (no em salteu al coll!) una obra apassionantment divertida; però "Afer" i "Stock" no són obres apassionants per a mi: m'han entretingut, però no massa... mmm...

Crec que l'Hergé madur ha perdut un cert encant lúdic, no sé...

Potser el que em passa amb "Afer" i "Stock" també em passa amb "Picaros", però menys...

En canvi, no amb "Alfa", que des del primer moment i fins l'actualitat, i encara ara, m'ha agradat molt des del punt de vista lúdic. Mira tu.

Bé, de moment dic això. Debat, debat!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 23, 2007 4:10 pm 
Desconnectat

Potser en aquella època (Stock i Afer) Hergé el cap en una altra banda... en la fanny, per exemple :wink:

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 23, 2007 5:26 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Potser en aquella època (Stock i Afer) Hergé el cap en una altra banda... en la fanny, per exemple :wink:

Qui és la Fanny? La preferida d'Hergé per aleshores, potser?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 23, 2007 6:48 pm 
Desconnectat

Efectivament. Ara és la senyora Rodwell

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 23, 2007 6:54 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Efectivament. Ara és la senyora Rodwell

"Ara"?? Com vols dir??

No vull fer cap broma macabra, però... Hergè està mort... :?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. gen. 09, 2008 6:43 pm 
Desconnectat

Amb el consegüent retard: la senyora vídua d'Hergé va casar-se amb el senyor Nick Rodwell.

Posteriorment, el sr. Rodwell va ser promugut a "boss" de Molinsart, SA

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. gen. 09, 2008 8:11 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Amb el consegüent retard: la senyora vídua d'Hergé va casar-se amb el senyor Nick Rodwell.

Posteriorment, el sr. Rodwell va ser promugut a "boss" de Molinsart, SA

:? :?

Mai t'aixecaràs sense saber una cosa més...

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 46 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4  Següent

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :