1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dg. oct. 13, 2019 9:30 pm

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 57 entrades ]  Ves a la pàgina 1, 2, 3, 4  Següent
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: Quin és l'àlbum amb el qual sou més crítics de Tintín?
EntradaPublicat: dv. ago. 24, 2007 8:21 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
M'agradaria que em comentessiu quin àlbum de Tintín sou més crítics, per la raó que sigui. Perquè ens entenguem, "el que menys m'agrada" dit suaument.

En el meu cas, ho tinc bastant clar: "Tintín al país dels soviets". Crec que és un àlbum correcte, però una mica com a basto, com a vulgar; algunes escenes les trobo una mica massa fortes. És lògic, perquè en un àlbum basat en la guerra contra el comunisme, escenes un pelet violentes eren d'esperar... però en conjunt no és mal àlbum, m'està bé.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. oct. 13, 2007 11:52 am 
Desconnectat

No hi ha ningú que s'animi a participar? A veure, segurament algun còmic de Tintín us agradarà menys que la resta. Potser Tintín al Congo, o Tintín a Amèrica, o Tintín al país dels soviets, o...

Animeu-vos a participar, nois, que això ho veig una mica "difunt"! Apa, salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. oct. 13, 2007 6:00 pm 
Desconnectat

Membre des de: dj. nov. 11, 2004 3:18 pm
Entrades: 86
Ubicació: Brussel·les
Mira, jo abans hagués dit Tintín al Congo, per l'infantilisme en si de la història, però ara, amb tot el merder generat no ho diré perquè no sembli que m'apunto a la creuada de benpensants que recorre Europa. Per tant dic que m'agraden tots i em quedo tan ample

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. oct. 13, 2007 6:40 pm 
Desconnectat

Aristides_Llepafils ha escrit:
Mira, jo abans hagués dit Tintín al Congo, per l'infantilisme en si de la història, però ara, amb tot el merder generat no ho diré perquè no sembli que m'apunto a la creuada de benpensants que recorre Europa. Per tant dic que m'agraden tots i em quedo tan ample

Tots t'agraden i et quedes tant ample? Mmm... Doncs vinga, que aprofiti!!

A veure si algú més s'anima a dir la seva... Hi ha algun tintinaire que se la vulgui jugar i faci una desaprovació atenuada d'algun àlbum tintinaire? Algun valent? Ja ho veurem...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. oct. 14, 2007 11:53 am 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
Ela álbums d'Hergé presenten una clara evolució des del principi fins el final.
Hom pot destacer un nucli central d'aventures més reeixides, degut tant a la part argumental com la gràfica. A més, es pot establir un evident "crescendo" en quant a la qualitat que abasta des d "El lotus Blau" fins "Les Joies de la Castafiore".
Fora d'aquest nucli ens trobem amb sis obres i mitja repartides en dos períodes molt separats...
Començarem pel darrer: Vol, Pícaros i Alfa. Aquí l'autor ja ha acabat el període clàssic, no té res més a dir i, encara que amb gran virtuosisme gràfic i un argument lligat, no tenen la força d'altres aventures: hi ha com una mena de "spleen" que sotsjeu (subyace).

Fem una ullada a les primeres obres, però en sentit invers cronológicament:
-Cigars és on s'apunten ja les bones maneres que veurem a Lotus. I, a més, la conversió de 1955 poleix el grafisme de les edicions anteriors.
-Amèrica és un album estrany. El grafisme és molt avanguardista en la versió en blanc i negre i perd molt en la conversió a color. Argumentalment, sembla que contingui dues parts molt diferenciades: Xicago i els indis. També és molt estrany que un Scout gran admirador de la cultura indígena nordamericana (l'escultisme té sobre tot amb influències dels soiux-lakota), no tracti aquests amb tot el respecte que cabria desitjar.

I ara anem al rovell de l'ou.
Per a mí, les pitjors aventures de Tintín que va escriure Hergé, amb comparació al conjunt de la seva obra, són les dues primeres.
No entraré en el possible discurs polític, que no procedeix.
Ambdues, tant gràficament com argumental i estructural no tenen el nivell demanat. Poden ser comparades a Jo i Zette, a Popol i Virgínia, a Tim l'esquirol, a Tom i Millie i al concepte de gag curt sense argument de Quick i Flupke (encara que com a recull de gags, aquests són superiors).

De tota manera, aquestes doues primeres obres també ens deixen grans mostres de l'art d'Hergé en forma de vinyeta.

I ara, digueu-me agosarat! :D

Xifort

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. oct. 14, 2007 2:51 pm 
Desconnectat

Observo que ningú comenta res sobre una aventura que, amb l'aprovació de la Fundació Herge, i no sé si amb permís explícit d'Herge, és oficialment una aventura de Tintín abans de la mort del mestre: "Tintín al llac dels taurons".

Consideraríeu que "Tintín al llac dels taurons" és tant dolenta com "Tintín al Congo"? Què me'n diríeu?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. oct. 14, 2007 8:02 pm 
Desconnectat

Bé, és que jo no considero El Llac dels Taurons com una aventura escrita
per Hergé.

De fet va ser un invent de Raymond Leblanc per a treure quatre duros. va engrescar a en Greg, aleshores cap de redacció de la revista Tintín, i Hergé no va fer absolutament res.

A més, si us fixeu, els que tingueu algun àlbum en francès, en la contraportada no apareix el llac dels taurons.

Al ser una pel·lícula basada en els personatges d'Hergé (d'aprés Hergé, com diuen allà) solament es pot comparar al Toisó d'or i a les Taronges blaves, amb l'única particularitat que els taurons es van filamr en dibuixos.

Una abraçada,

Xifort

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. oct. 14, 2007 8:02 pm 
Desconnectat

per Hergé.

De fet va ser un invent de Raymond Leblanc per a treure quatre duros. va engrescar a en Greg, aleshores cap de redacció de la revista Tintín, i Hergé no va fer absolutament res.

A més, si us fixeu, els que tingueu algun àlbum en francès, en la contraportada no apareix el llac dels taurons.

Al ser una pel·lícula basada en els personatges d'Hergé (d'aprés Hergé, com diuen allà) solament es pot comparar al Toisó d'or i a les Taronges blaves, amb l'única particularitat que els taurons es van filamr en dibuixos.

Una abraçada,

Xifort

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. oct. 14, 2007 8:21 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
per Hergé.
(...)

Clar, perquè és una aventura de Tintín, però no escrita per Herge. Això és evident.

Potser s'hauria de considerar com l'única aventura de Tintín no escrita per Herge que fou validada abans de la mort del mestre, amb el seu consentiment i "vot en blanc".

En quan a la decisió d'Hergé de no fer res quan aquesta película va ser passada a còmic, doncs ho sento, però la passivitat et va còmplice vulguis o no vulguis. Amb tot el respecte per Hergé. La vida és així.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. oct. 15, 2007 2:16 pm 
Desconnectat

No ho veig jo tant com "passivitat còmplice" o, si més no, potser sí. Tanmateix, jo li perdono a Hergé (encara que el àlbum no m'agradi gens. Bé, no ens passem, diem "no m'agradi gaire")).
Al meu parer Hergé es va veure ultrapasat pels interessos comercials i editorials.
Quan de temps havia passat des de Vol 714 quan es va estrenar El Llac dels Taurons? Set anys? Això és molt per un escriptor en actiu (si exceptuem Gabo Gª Márquez).
Com ja he dit moltes vegades penso que, després de Joies, Hergé ja no tenia res més a dir i tot el que va fer va ser pressionat per uns i altres (recordem la planxa "bidon").
També penso que el Llac dels taurons va ser un peatge a pagar per allargar una miqueta més la seva tranquilitat d'esperit.

Una abraçada!
Xifort

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. oct. 15, 2007 5:33 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
No ho veig jo tant com "passivitat còmplice" o, si més no, potser sí. Tanmateix, jo li perdono a Hergé (encara que el àlbum no m'agradi gens. Bé, no ens passem, diem "no m'agradi gaire")).
Al meu parer Hergé es va veure ultrapasat pels interessos comercials i editorials.
Quan de temps havia passat des de Vol 714 quan es va estrenar El Llac dels Taurons? Set anys? Això és molt per un escriptor en actiu (si exceptuem Gabo Gª Márquez).
Com ja he dit moltes vegades penso que, després de Joies, Hergé ja no tenia res més a dir i tot el que va fer va ser pressionat per uns i altres (recordem la planxa "bidon").
També penso que el Llac dels taurons va ser un peatge a pagar per allargar una miqueta més la seva tranquilitat d'esperit.

Una abraçada!
Xifort

Tot això és ben posible.

En tot cas, "Tintín al llac dels taurons" és un àlbum que, a mi, m'agrada.

De petit n'estava una mica entusiasmat. No sé, m'agradava l'estil "mig realista" de dibuix, i l'argument era entretingut (tot i que, clar, no tenia molta càrrega dramàtica).

Ara no m'agrada tant com de petit, però crec que, malgrat que no sigui un còmic molt especial, sempre el trobaré bé. Bé, i punt.

En tot cas, un punt on falla l'argument de "Tintín al llac dels taurons" és en la seva gran absència de denúncia sociopolítica, o de crítica de fets del temps d'Hergé. Per exemple, l'acció passa en l'inexistent país de Sildàvia, l'invent de Tornassol és un curiós aparell de ciència-ficció, en Rastapopoulos utilitza uns enginys mecànics molt "propis de l'inspector Gadget", etcetra.

Un punt una mica remarcable de "Tintín al llac dels taurons" és l'ambient casolà que fa viure. Les situacions de perill són atenuades, apareixen els simpàtics Niko i Nuxka, i tots els personatges (Rastapopoulos inclòs) semblen simpaticons. Per això: jo trobo que, com a conte infantil (dit siga sense ofendre) és molt correcte; i com a tal, té algun valor.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. oct. 15, 2007 8:33 pm 
Desconnectat

És evident que no té la força dels àlbums, si més no, de la majoria dels álbums.
Sembla més una producció adreçada a un públic molt més proper als 7 que als 77 anys.

Però hi ha fets que exposes que m'han fet reflexionar: quan dius Per exemple, l'acció passa en l'inexistent país de Sildàvia, l'invent de Tornassol és un curiós aparell de ciència-ficció, en Rastapopoulos utilitza uns enginys mecànics molt "propis de l'inspector Gadget", etcetra. ( sento, no sé posar-ho amb el quadradet) Doncs tot això em sona molt a definició de pel·lícules de James Bond, molt populars en aquella època.

Volien fer una mena de James Bond per a nens?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Re: Quin és l'àlbum amb el qual sou més crítics de Tintín?
EntradaPublicat: dt. oct. 16, 2007 11:14 am 
Desconnectat
Site Admin

Membre des de: dg. oct. 31, 2004 10:34 am
Entrades: 93
Ubicació: Barcelona
Podem ser molt crítics, el mateix Hergé va admentre els seus errors, amb Tintín al país dels sòviets i Tintín al Congo, tant pel dibuix primitiu com pel rerefons polític de les aventures i determinades escenes. Com sempre hem de tenir en compte que eren els seus inicis i les circumstàncies i l'època en la qual treballava, sota influència del pare Wallez.

Està clar que si Tintín s'hagués mantingut amb l'estil d'aquestes dues primeres aventures no s'hauria convertit en un referent del món del còmic, sinó que s'hagués tractat d'un còmic d'aventures com un altre qualsevol. Penso que tot i que a Els cigars del faraó ja millora molt, és a partir de El lotus blau on se'l pot considerar com a una obra mestra.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. oct. 17, 2007 12:00 pm 
Desconnectat

Membre des de: dc. des. 08, 2004 11:04 pm
Entrades: 56
Coincideixo amb el Xavi en que a partir de El Lotus Blau es pot considerar una obra mestra. Per tant també soc del parer que les mes “pobres”, que no dolentes, son les dues primeres. Això vol dir que soc crític pero com que tot te el seu encant, a mi m’agrada tota la obra d’Hergé, inclosos Jo, Zette i Jocko, Quick i Flupke, Popol .... fins i tot alguns dels cartells publicitaris que va fer.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Re: Quin és l'àlbum amb el qual sou més crítics de Tintín?
EntradaPublicat: dc. oct. 17, 2007 12:24 pm 
Desconnectat

Xavi ha escrit:
Podem ser molt crítics, el mateix Hergé va admentre els seus errors, amb Tintín al país dels sòviets i Tintín al Congo, tant pel dibuix primitiu com pel rerefons polític de les aventures i determinades escenes. Com sempre hem de tenir en compte que eren els seus inicis i les circumstàncies i l'època en la qual treballava, sota influència del pare Wallez.

Està clar que si Tintín s'hagués mantingut amb l'estil d'aquestes dues primeres aventures no s'hauria convertit en un referent del món del còmic, sinó que s'hagués tractat d'un còmic d'aventures com un altre qualsevol. Penso que tot i que a Els cigars del faraó ja millora molt, és a partir de El lotus blau on se'l pot considerar com a una obra mestra.

I "Tintín a Amèrica", què me'n dieu?

Jo crec, com vosaltres, que la primera història d'una qualitat una mica tangible és Els cigars del Faraó, però en Tintín a Amèrica ja fan una història de més qualitat respecte a les dues primeres. Per exemple, apareixen secundaris de cert renom (com Bobby Smiles o Al Capone, o el misteriós innominat cap de banda armat amb un bastó-estoc) i ja es mencionen una mica temes sociopolítics com els indis, el petroli, les bandes de gàngsters, etcetra.

En Tintín a Amèrica ja es veuen els primers retocs de maestria.

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 57 entrades ]  Ves a la pàgina 1, 2, 3, 4  Següent

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :