1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: ds. oct. 19, 2019 1:01 pm

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 9 entrades ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: MILOU I LA SEVA TRANSFORMACIO EN HADOCK
EntradaPublicat: dl. oct. 08, 2007 6:46 am 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
Un bon lector de Tintin ha constat que Milou es reencarna en Haddock. Resulta curiós que un fox-terrier blanc inexistent a la natura i que expressi per tots nosaltres les seves idees en converteixi en un mariner malparlat (afortunadament) i alcohòlic (felicitats) per a parlar i expressar els sentiments de l´autor. Aquests dos personatges son part fonamental, és clar, de la personalitat del Tintin. Ádhuc més importants, en molts cassos. Son part de la esmentada familia Tintin. La meva pregunta és perqué es sacrifica la capacitat d´expressió del Milou? Potser son els anys d´Hergé i la seva necessitat d´esser groller?
Una altra pregunta. Per qué tots els primers Tintins els tenim regalats? Existeix la circumpstància de que els nostres pares o amics els hagin llegit o també som tots Milous i Haddocks? Els nostres fills poc probablement els llegeixen. Per qué a Catalunya l´hem llegit tant, d´altra banda?

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. oct. 09, 2007 2:34 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
Perdona, Pere Sapristi: el teu comentari té aspecte de ser molt bo, però no estic segur d'entendre'l bé.

En tot cas, comentant un aspecte que crec que toques, jo crec que el Milú té bastantes similituds amb el Haddock: a ambdos els agrada el whisky Loch Lomond, ambdós en més d'una ocasió tenen temptacions d'abandonar (per exemple a "Tintín al Tíbet"), ambdós són una mica malparlats, els dos tenen moltes temptacions de viure només una vida tranquila i sense aventures, ambdós són personatges habituals a les aventures tintinaires...

Per tot això, no m'extranya que diguin que "el Milú es transforma en Haddock". Seria una mica verosímil suposar que Hergé, en un determinat moment, va crear "un segon Milú" en el Haddock, és a dir, un Milú aficionat a l'alcohol que fos més temperamental que el mateix Tintín. Mai se sap...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Tens raó, cromelnordic
EntradaPublicat: dc. oct. 10, 2007 7:33 am 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
Tot això que expliques no ho havia pensat del tot.
Gràcies

Pere Sapristi

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Re: Tens raó, cromelnordic
EntradaPublicat: dc. oct. 10, 2007 10:13 am 
Desconnectat

PERE SAPRISTI ha escrit:
Tot això que expliques no ho havia pensat del tot.
Gràcies

Pere Sapristi

Al teu servei, nano ;)

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. oct. 10, 2007 2:43 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
Algú va definir Milú com el"gos home" i a Haddock com l' "home gos".
Estructuralment, dins l'aventura, ambdós exerceixen el mateix rol: el d'acompanyant del protagonista (alló que els anglosaxons anomenen "best boy").
En un moment donat es produeix aquesta "metamorfosi" kafkiana (hom diu que la traducció més adient fòra "la transformació") que, en el cas hergeà es vehicula de gos a home i no d'home a escarabat.
El còmic infantil , sobre tot l'adreçat a edats més curtes, ha abusat molt de l'animal antropomòfic. És més realista un mariner borratxo que un gos parlaire, i, a més, pot donar molt més joc: Milú ha de restar callat, i actuar com a simple quisso, el seu primer paper li ha estat arrabassat.

Altrament, és evident que els nostres primers Tintins fóssin regalats. Això, per una banda, parla molt bé en favor dels mostres grans que van tenir la pensada de aocstar-los a les nostres mans. Per una altra banda, a un nen de set anys (considerem-la edat paradigmàtica per a la introducció tintinaire) no se li hagués ocorregut pas comprar un àlbum de Tintín. I com a darrer punt, els que han estat regalats en català va ser per poder ser llegits en català en unes époques de malestrugança.

Una forta abraçada!

Xifort

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. oct. 10, 2007 5:47 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 07, 2004 6:39 pm
Entrades: 23
Trobo extremadament important el darrer comentari del post d’en Xifort, donat que hem de reconèixer la gran aportació que en el seu moment (anys 60’s) van realitzar els àlbums de Tintin (Joventut) o la revista Cavallfort, a la difusió de la nostre cultura en les èpoques de ‘malastrugança’, com bé diu el company Xifort.
Molts vàrem començar a llegir i escriure en català aleshores. De ben segur aquest ha estat un dels primers motius que van moure als nostres grans a fer-los objectius dels seus regals.
Salut.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. oct. 10, 2007 6:07 pm 
Desconnectat

haddock666 ha escrit:
Trobo extremadament important el darrer comentari del post d’en Xifort, donat que hem de reconèixer la gran aportació que en el seu moment (anys 60’s) van realitzar els àlbums de Tintin (Joventut) o la revista Cavallfort, a la difusió de la nostre cultura en les èpoques de ‘malastrugança’, com bé diu el company Xifort.
Molts vàrem començar a llegir i escriure en català aleshores. De ben segur aquest ha estat un dels primers motius que van moure als nostres grans a fer-los objectius dels seus regals.
Salut.

M'agrada el comentari de haddock66. Permeteu-me que el remarqui. Només això.

Salut i república.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. oct. 11, 2007 9:06 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
Recordeu, a més, la important tasca d'en Joaquim Ventalló "obstinat" a acostar el nen (i la nena) a la llengua i per la qual cosa elaborà una traducció tant gramaticalment com semàntica molt acurada: un llibre de llengua en forma de còmic.

Si alguns altres còmics catalans de Cavall Fort i el posterior Tretzevents podien ésser més planers, Ventalló proposava en Tintín un català més culte i treballat.

Almenys aquesta és la meva opinió i jo la comparteixo.

Xifort

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. oct. 13, 2007 11:41 am 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Recordeu, a més, la important tasca d'en Joaquim Ventalló "obstinat" a acostar el nen (i la nena) a la llengua i per la qual cosa elaborà una traducció tant gramaticalment com semàntica molt acurada: un llibre de llengua en forma de còmic.

Si alguns altres còmics catalans de Cavall Fort i el posterior Tretzevents podien ésser més planers, Ventalló proposava en Tintín un català més culte i treballat.

Almenys aquesta és la meva opinió i jo la comparteixo.

Xifort

Trobo que la teva opinió és molt verosímil, i jo mateix la comparteixo :wink:

Serà molt interessant la trobada tintinaire del dia 21... Jo ja vaig escalfant motors per a anar-hi!!!

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 9 entrades ] 

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca: