1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: ds. des. 14, 2019 8:41 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 7 entrades ] 

¿Segons el que tu saps, "Taurons" és realment un còmic oficial de Tintín?
L’enquesta ha acabat el dt. març 11, 2008 8:55 am
No n'estic segur, francament... 0%  0%  [ 0 ]
Doncs mira: diria que el món tintinaire no ho té clar, això... A veure si es decideixen. 0%  0%  [ 0 ]
Sí, que és un còmic oficial... ¡¡Però si Herge, (a contracor o no), va validar-lo en persona!! 50%  50%  [ 1 ]
Sí que ho és (però opino que no ho hauria de ser). 0%  0%  [ 0 ]
Sí que ho és (però d'una forma més aviat irregular...). 0%  0%  [ 0 ]
Sí que ho és. 0%  0%  [ 0 ]
No, no és un còmic oficial. 50%  50%  [ 1 ]
Oficial o no, més valdria que no existís en absolut, el "Taurons"... (Estàs segur??). 0%  0%  [ 0 ]
Una altra resposta (vot nul). 0%  0%  [ 0 ]
Prefereixo no contestar (vot en blanc). 0%  0%  [ 0 ]
Vots totals : 2
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: El còmic "Taurons", et sembla un còmic oficial de
EntradaPublicat: dc. feb. 20, 2008 8:55 am 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
No t'estic preguntant si et sembla que "Taurons" hauria de ser (o no) un còmic oficial de Tintín (segons la teva opinió).

Et pregunto si et sembla que "Taurons" és (o no és) un còmic oficial de Tintín.

Si no creus estar ben informat sobre la realitat de la oficialitat (o no-oficialitat) d'aquest còmic tintinaire, sisplau no votis en fals. Més val reconèixer la ignorància, que no parlar "per les braves" (sí, senyor Sòcrates, li he copiat la frase ;-) ).

En fi: ¿segons el que saps tu de l'univers tintinaire, el còmic "Taurons" és un còmic oficial de Tintín, sí o no?

A veure si aquest cop participen uns quants a aquest fòrum, que està una miqueta desert...

Una abraçada!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. feb. 20, 2008 9:03 am 
Desconnectat

He votat: "Sí, que és un còmic oficial... ¡¡Però si Herge, (a contracor o no), va validar-lo en persona!!".

Ho sento per Hergé (un dibuixant al que respecto força, que consti), però el negoci és el negoci, i si ell va cedir, va cedir.

Collons, que no el van obligar a punta de pistola!!

A més, encara que "Taurons" no fos, (perquè suposo que no ho va ser pas, un gran èxit de ventes; no he dit mai que sigui un còmic meravellós...), n'Hergé devia cobrar algún caleró contant i sonant per aquesta película... Algun dret de marketing o alguna cosa així... N'Hergé va cobrar uns bons diners per un còmic que no va inventar ell mateix. Molt insultar als "Taurons", però ¿va dir ell que no als diners que Moulinstart i ell mateix varen cobrar d'aquesta película-còmic? No: se'ls va embutxacar...

A més, Hergé té el seus gustos i jo els meus. A mi sí que m'agrada bastant (però no molt) el "Taurons". En aquest punt, la meva estètica i la del dibuixant belga no coincideixen. Per mi, ha estat una petita sort que "Taurons" veiés la llum en l'art sequencial (amb la permissivitat de mala gana del dibuixant d'en Haddock).

A més, no veig perquè tanta gent quasi diria que "Taurons" és una merda. No és així!! És un còmic distret de dibuixos macos; i ja està.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. maig 10, 2010 9:17 pm 
Desconnectat

Membre des de: ds. ago. 16, 2008 3:33 pm
Entrades: 78
Hola Crom. Ja veig que tens una bona dèria amb taurons jajajaja.

Jo crec que el problema es que el Tintín és una obra molt d'autor. De fet, el personatge "Tintín" és ben poca cosa. El que ens fascina als tintinaires és la manera de fer del mestre; la narrativa, el ritme, la conjunció guió-dibuix...etc. És per aquest motiu que, per a mi, Taurons no és un còmic de Tintín, tot i que és indiscutible que hi apareix el Tintín.

També a mi m'agradava molt aquest cómic (per que si, és un cómic també :lol: ) quan era un minyó. I encara ara em sembla un episodi digne, més que no pas les aberracions de Talbot. Però he de dir que al prestatge tinc ben diferenciats els àlbums de les pel·licules (on hi surt el Tintín) dels "Tintins-Hergé" de debó.

I no t'enfadis home :D

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. maig 11, 2010 3:05 pm 
Desconnectat

scardanelli ha escrit:
Hola Crom. Ja veig que tens una bona dèria amb taurons jajajaja.

Jo crec que el problema es que el Tintín és una obra molt d'autor. De fet, el personatge "Tintín" és ben poca cosa. El que ens fascina als tintinaires és la manera de fer del mestre; la narrativa, el ritme, la conjunció guió-dibuix...etc. És per aquest motiu que, per a mi, Taurons no és un còmic de Tintín, tot i que és indiscutible que hi apareix el Tintín.

També a mi m'agradava molt aquest cómic (per que si, és un cómic també :lol: ) quan era un minyó. I encara ara em sembla un episodi digne, més que no pas les aberracions de Talbot. Però he de dir que al prestatge tinc ben diferenciats els àlbums de les pel·licules (on hi surt el Tintín) dels "Tintins-Hergé" de debó.

I no t'enfadis home :D

Està bé, m'ho prendré amb filosofia. :-)

A reveure, xics.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Re:
EntradaPublicat: dc. set. 29, 2010 2:59 pm 
Desconnectat

scardanelli ha escrit:
(...) De fet, el personatge "Tintín" és ben poca cosa. El que ens fascina als tintinaires és la manera de fer del mestre; la narrativa, el ritme, la conjunció guió-dibuix...etc. És per aquest motiu que, per a mi, Taurons no és un còmic de Tintín, tot i que és indiscutible que hi apareix el Tintín. (...)

Ara m'he fixat amb més detall en aquesta part del comentari.

No sé qui entens per "tintinaires", amic, i no ho dic per faltar al respecte. Però jo em considero un bon tintinaire (malgrat que potser no un expert) i, per a mi, m'atrau més l'aventura en sí que no pas tant l'estil hergeà. Respeto l'estil d'Hergé, però no m'hi fixo tampoc especialment.

Per mi, i segur que no sóc tampoc l'únic que pensa igual, l'aventura és un dels elements essencials, fins i tot, només en cert punt, superior a l'argument o a l'estil de l'autor. Tintín ha de fer de Tintín, i cada personatge (Haddock, Dupont, Tornassol, i tants d'altres) ha de viure a la seva manera. Això, per mi, insisteixo, és especialment important, per exemple.

Moltes coses tenen un pes, però, per a mi, l'aventura en sí mateixa és un element essencial. El detallisme de l'autor em sembla secundari.

He argumentat una mica més la meva forma de pensar.

Bona tarda, tintinaires. Que vagi bé. A reveure.

PD: ¿I no teniu la opinió que en l'Art Alfa n'Hergé tenia la intenció d'anar abandonant, almenys temporalment, el detallisme, i retornar a l'aventura-aventura? Potser no, però jo a vegades opino que... Bé, ja en parlarem. Salut.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Re: El còmic "Taurons", et sembla un còmic oficial de
EntradaPublicat: ds. oct. 16, 2010 12:31 pm 
Desconnectat

Membre des de: ds. ago. 16, 2008 3:33 pm
Entrades: 78
Veig algunes tesis confuses en el teu discurs Crom. No seré jo qui defineixi el terme "tintinaires", que cadascú entengui el que vulgui. Però parles de "l'aventura" com si fos un ens amb vida própia, caigut del cel independenment del autor. Potser no t'hi fixes especialment en l'estil d'Hergé, però quan decideixes passar l'estona amb un Tintín i no amb un Asterix, per exemple, ho fas perque t'agrada més l'estil Hergé. Jo també puc fer un cómic d'aventures, però... :mrgreen:

Que l'aventura es superior a l'argument i l'estil...No ho sé noi, no ho acabo d'entendre. Una aventura no és més que un argument, amb un guió, uns dibuixos i un estil. I tot això dona com a resultat una aventura.

Salut :lol:

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Re: El còmic "Taurons", et sembla un còmic oficial de
EntradaPublicat: dl. oct. 18, 2010 12:28 pm 
Desconnectat

scardanelli ha escrit:
Veig algunes tesis confuses en el teu discurs Crom. No seré jo qui defineixi el terme "tintinaires", que cadascú entengui el que vulgui. Però parles de "l'aventura" com si fos un ens amb vida própia, caigut del cel independenment del autor. Potser no t'hi fixes especialment en l'estil d'Hergé, però quan decideixes passar l'estona amb un Tintín i no amb un Asterix, per exemple, ho fas perque t'agrada més l'estil Hergé. Jo també puc fer un cómic d'aventures, però... :mrgreen:

Que l'aventura es superior a l'argument i l'estil...No ho sé noi, no ho acabo d'entendre. Una aventura no és més que un argument, amb un guió, uns dibuixos i un estil. I tot això dona com a resultat una aventura.

Salut :lol:

Quan llegeixo Tintín en comptes d'Astèrix, puc fer-ho perquè m'agrada el personatge de Tintín més que el personatge d'Astèrix. No veig perquè l'autor, o sigui, la persona que escriu, hagi de ser necessàriament el motiu. El motiu pot ser l'autor, o pot ser un altre motiu (alhora o exclusivament).

L'Astèrix és un altre personatge, no un "tintín alternatiu". Viu en l'època romana, no en l'actual de la primera meitat del segle XX. Que siguin ambdós còmics no ho trobo suficient motiu com per reduir tot l'interès a un autor o a un altre.

Quan llegeixo Zette i Jocko (que ho faig poc sovint, per cert) ho trobo de menys qualitat que el Tintín. I l'autor és el mateix, Hergé. I sé perquè prefereixo Tintín a Jou: el seu estil, en general, és de menys qualitat. Són els personatges i les situacions, a més dels estils. (Un mateix autor pot tenir varis estils).

Una aventura és una part d'un text literari, però no la única part. Poden haver-hi textos literaris no considerables com una aventura. Però en Tintín no és només aventura; és també documentació, és també (no només) l'estil d'un autor (o un dels estils de l'autor), és també l'aspecte psicològic dels personatges, etcetera.

No és més que la meva teoria.

Hi ha còmics de Tintín on l'aventura és molt predominant (jo posaria com a exemple Soviets, l'Art Alfa per la part que ens ha arribat a nosaltres, i, malgrat no ser d'Hergé, el Taurons) o altres còmics de Tintín on l'aventura no és tant predominant (el millor exemple podria ser l'Afer, per la meva opinió).

Quan l'aventura es barreja amb aspectes com la documentació, la història, la psicologia dels personatges, etcetera, considero que l'aventura (o sigui, la part argumental de riscos i seqüencies, és com millor se'm acut de definir-ho segons el que crec) és menys pura.

No vull dir que una aventura només és bona segons la mesura en que ho sigui (l'aventura no és l'únic que pot ser bo), però ho trobo un factor important.

He exposat el que penso. Imperfecte, però dit de forma seriosa.

A reveure, gent.

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 7 entrades ] 

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum