1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dt. jul. 23, 2019 6:39 pm

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 18 entrades ]  Ves a la pàgina 1, 2  Següent
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: Hola, hem presento.... i pregunto
EntradaPublicat: dc. jul. 15, 2009 2:32 pm 
Desconnectat

Membre des de: dc. jul. 15, 2009 2:09 pm
Entrades: 5
Hola amics,

En primer lloc m'agradaria presentar-me. Soc en Jordi Onsès, home de 40 anys i tintinero des de sempre.....

Ara bé la meva pregunta: Algu de vosaltres, companys de forum, a anat al museu Herge de Belgica?

Jo tinc pensat anar-hi aquest estiu, penso agafar la moto i fer el viatje per veure-ho tot, tot.... i de tronada ja us ho explicaré.

Si algú de vosaltres hi ha anat, m'agradaria que hem diguessiu el vostre parer sobre com està tot plegat.... la ruta, comunicacions, si és fàcil de trovar, etc.

Bé ja no m'allargo més, salutacions a tots!!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. jul. 15, 2009 8:56 pm 
Desconnectat

Membre des de: ds. ago. 16, 2008 3:33 pm
Entrades: 78
Hola jordionses. Només vull saludar-te i donar-te la benvinguda, perque no he tingut la sort d'anar al museu.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. jul. 20, 2009 10:00 am 
Desconnectat

Hola scardanelli.

Veig que hi ha poca activitat en aquest forum.

S'agraeix la benvinguda per part teva.

Ja comentaré com ha anat el viatge, i si val la pena que hi aneu.

salutacions!!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. jul. 20, 2009 9:01 pm 
Desconnectat
Site Admin

Membre des de: dg. oct. 31, 2004 10:34 am
Entrades: 93
Ubicació: Barcelona
Hola! Primer de tot, benvingut al fòrum de TintinCat.
Jo no he anat al museu, encara que espero tard o d'hora poder-ho fer, per tant seran benvinguts els comentaris sobre la gent que hi vagi.
Pel que he vist a la pàgina web té bona pinta, i em sembla que per arribar-hi hi ha un tren des de Brussel·les que deixa molt a prop del museu.

El que sí que vaig poder disfrutar va ser l'exposició que van fer al Pompidou pel centenari d'Hergé. Hi havia una sala amb totes les planxes originals de El Lotus Blau que em va fascinar. Com algú va dir, era com "la capilla sixtina" del còmic. Veure l'obra d'Hergé en un museu d'aquesta categoria crec que va ser un reconeixement ben merescut.

Fins aviat!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. jul. 23, 2009 6:52 am 
Desconnectat

Hola Xavi!!!

Tranquils, si en surto ben parat i tot va bé, ja explicaré en el forum les meves experiències sobre la visita.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. set. 03, 2009 11:13 am 
Desconnectat

Bé, doncs ja he fet la meva excursió fins al museu Hergé.

Que haig de dir. Fascinant, però a l'hora decepcionant.

Bonic perquè hi ha tot el que qualsevol tintinaire com cal ha de veure, tocar o tenir a prop en un moment o altre d ela seva vida.

Decepcionant perquè: tot està amb francès, anglès o alemany. Els recodrs, souvenirs, caríssims. Hi el que més fort hem va semblar és que tenen exposat una mena de monolit amb totes les publicacions d'en Tintin, (portades del comic i amb una veu en OFF que va dient els titols amb els diferents idiomes) amb tots els idiomes que s'ha fet (portuguès, xinès, tailandès, etc.) tots menys EL CATALÀ I L'ESPANYOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Tampoc és poden fer fotogrfies, ni sense flaix.

Bé s'hi ha d'anar, però una mica fluixa la sensació.

apa salut tintinaires!!!!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. set. 04, 2009 4:31 pm 
Desconnectat
Site Admin

Membre des de: dg. oct. 31, 2004 10:34 am
Entrades: 93
Gràcies pels comentaris, ja havia sentit això dels idiomes, caldrà repassar l'anglès o el francès abans d'anar-hi. :?
I això de que tot sigui caríssim ja es un clàssic de tots els productes oficials de Tintín.

Com bé dius, s'hi ha d'anar almenys un cop. Quan faci la visita ja comentaré aviam com ha anat.

Salutacions!!!

jordionses ha escrit:
Bé, doncs ja he fet la meva excursió fins al museu Hergé.

Que haig de dir. Fascinant, però a l'hora decepcionant.

Bonic perquè hi ha tot el que qualsevol tintinaire com cal ha de veure, tocar o tenir a prop en un moment o altre d ela seva vida.

Decepcionant perquè: tot està amb francès, anglès o alemany. Els recodrs, souvenirs, caríssims. Hi el que més fort hem va semblar és que tenen exposat una mena de monolit amb totes les publicacions d'en Tintin, (portades del comic i amb una veu en OFF que va dient els titols amb els diferents idiomes) amb tots els idiomes que s'ha fet (portuguès, xinès, tailandès, etc.) tots menys EL CATALÀ I L'ESPANYOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Tampoc és poden fer fotogrfies, ni sense flaix.

Bé s'hi ha d'anar, però una mica fluixa la sensació.

apa salut tintinaires!!!!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. set. 18, 2009 11:32 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. set. 18, 2009 5:58 pm
Entrades: 21
Ubicació: Tibet
Hola a tothom!

M'he registrat al fòrum aquesta tarda i ara acabo de veure aquest tema. Aprofito, doncs, per presentar-me i saludar ben efusivament a tota la família tintinaire!

Fa un parell de setmanes vaig visitar el Museu Hergé i em va semblar força bo, tot i que haig de donar la raó a l'amic jordionses pel que fa als idiomes. Jo em vaig defensar amb el meu francès un xic rovellat, però el personal del museu em va dir que ja estan en marxa les audioguies en castellà i que en cosa d'un mes (jo vaig ser-hi el 6 de setembre) ja seran disponibles.

La prohibició de fer fotografies també em va sorprendre, però tenint en compte qui mana al museu (Moulinsart) em sembla que no es podia esperar altra cosa. Vaig fer algunes fotografies de l'exterior, ja en penjaré alguna en un altre moment perquè us en feu una idea. L'edifici és excepcional, pensat per l'arquitecte Christian de Portzamparc, de fet no hi ha res millor per un museu que poder disposar d'un edifici construït expressament per a ell.

Pel que fa al contingut del museu cal dir que certament hi pots invertir gairebé tot el dia. Hi ha alguns documentals força interessants amb fragments d'entrevistes, dibuixos originals (evidenment!), objectes personals d'Hergé (incloent el seu "primer" dibuix de quan era petitet!), etc. L'audioguia, dotada d'un petit monitor, a part de facilitar i ampliar el seguiment del museu també ofereix una sèrie d'extres amb els quals t'hi pots entretenir una estona (jocs, fragments d'entrevistes, fotografies i videos...). Força curiosa també la part dedicada als objectes d'arreu del "món tintinaire" (Perú, Xina, Amèrica del Nord, etc), amb una estructura de vitrines que recorden els antics museus etnogràfics de l'època colonial. En fí, que vaig "disfrutar" com una criatura i trobo que la visita paga la pena ...

Jo hi vaig anar en cotxe i, tot pujant per França, ens vam aturar també al castell de Cheverny. I us haig de dir que, malgrat la quantitat de turistes que hi havia, se'm van posar el pèls de punta de l'emoció!

Bé, salut i fins aviat!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. set. 22, 2009 8:38 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. set. 22, 2009 8:06 pm
Entrades: 3
Hola a tothom!
M’acabo de registrar, malgrat que fa molt de temps que segueixo Tintin cat. Aquest agost he visitat el museu Hergé. Jo i la meva família, amb dos nens (noi i noia) de 12 i 14 anys als que intento afeccionar a en Tintín...
Em va agradar la visita, tot i que arribar al carrer del llaurador pot ésser complicat per la reduïda mida dels rètols a l’autopista. Resulta indignant el menyspreu al castellà i al català... L’experiència de la visita et fa oblidar-ho! L’art del nostre autor (Hergé) s’imposa.

Ja fora de Bèlgica vaig comprar el llibre, que recomano, CARNETS DE SYLDAVIE, (toute ce que vous avez toujours voulu savoir sur la Sildavie), de Jacques Hiron, Mosquito Editions, St. Egrève.Suposo que hauran tintinolegs que no hi seran d’acord, però jo crec que per escriure una cosa així s’ha d’estimar Tintín i el seu mon.
Bona nit i salutacions.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. set. 23, 2009 7:16 pm 
Desconnectat

Bon vespre,

M'he estat barallant amb l'ordinador per poder penjar una foto exterior del Museu Hergé, al final sembla que me n'he sortit:

Imatge

Totalment d'acord, d'altra banda, amb el que diu DC3 sobre la dificultat d'arribar-hi, esperem que amb el temps això també s'arregli!

Pel que fa als idiomes, home, jo no parlaria de menyspreu, senzillament han optat per emprar el francès i el flamenc, els dos idiomes oficials de Bèlgica, i l'anglès com a idioma predominant al món (em sembla que encara falta una mica perquè aquest lloc l'ocupi l'esperanto!). Italians i alemanys també haurien d'estar indignats, potser més si atenem a criteris de proximitat geogràfica. A mi el tema també em va decebre, però tenint en compte el poc rodatge i la notícia de que en el termini d'un mes tindrien l'audioguia en castellà m'ha fet matisar la meva decepció inicial. Desconec, però, si a part del castellà tenen previst afegir-hi algun idioma més.

Salutacions!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. set. 25, 2009 7:28 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. set. 22, 2009 8:06 pm
Entrades: 3
Realment em vaig expressar malament, en referir-me al tema dels idiomes volia fer-ho concretament als llibres exposats en aquella sala cilíndrica, una mena de pou folrat d'edicions en totes les llengües, on no hi havia cap en castellà ni, i això ja és mes habitual, en català.
Tintín visità Sud Amèrica prou vegades (el magistral Temple del Sol, les repúbliques bananeres de l'Orella Escapçada etc) i alguns personatges genials (“mi general Alcazar”...) parlen aquest idioma que crec te prou edicions publicades, suposo que mes que en portuguès que si hi surten, per rebre un millor tracte. Una de les preguntes del sistema de seguiment amb auriculars (com es diu això? Autoguia?) en fa referència.
L’idioma del museu, el francès fonamentalment, ja ho trobo be i..., personalment, em va molt be i si això ha servit perquè els meus fills s’adonessin que el seu nivell d’anglès no és prou alt... doncs millor accepten ara l’hora i mitja d’angles extraescolar i consideraràn millor el francès dels seus pares (d’altres temps).
Però el museu és, repeteixo, totalment recomanable.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. set. 25, 2009 10:39 pm 
Desconnectat

Totalment d'acord en el tema del pou cilíndric o monòlit. Nosaltres ens hi vam estar una bona estona i certament ni vam veure cap portada ni vam sentir cap títol ni en català ni en castellà. Recordo que en aquell moment vaig pensar que havíem estat incapaços de trobar les portades i que en la gravació, en anar-se repetint periòdicament, no havíem tingut la sort d'ensopegar amb el català i/o castellà. Ara, si realment no hi estaven representats, la cosa comença a ser de jutjat de guàrdia! No se pas si no caldria fer un escrit de protesta ...

Jo també hi vaig anar amb la família, és a dir, amb la dona i una filla de 9 anys, les quals van seguir l'audioguia (em sembla que en deien així) en anglès. Els pares vam sortir amb la sensació de que potser caldria refrescar més sovint els idiomes apresos a l'escola, mentre que la nostra filla se'n va adonar sobtadament que tot just és a les beceroles de l'aprenentatge de l'anglès. Bé, almenys vam sortir tots plegats amb renovades ànsies per aprofundir en l'estudi de les llengües!

Salutacions!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. set. 28, 2009 11:33 am 
Desconnectat

Membre des de: ds. set. 08, 2007 7:22 pm
Entrades: 50
Respecte al tema de les llengües, si es vol viatjar arreu del món (tret a l'Amèrica llatina), el que cal fer és aprendre l'anglès a un nivell acceptable. S'acaben els problemes i obre moltíssimes portes de comunicació.

David l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. set. 28, 2009 11:33 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. set. 30, 2009 6:55 am 
Desconnectat

Totalment d'acord amb el que dius, David. Però bàsicament del que ens queixem és de que en un espai del museu on havien d'estar representades totes les traduccions dels àlbums d'en Tintin, sembla que hi mancaven les traduccions al català i al castellà, mentre que d'altres llengües més minoritàries si que hi eren presents.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. set. 30, 2009 7:23 am 
Desconnectat

Nois: precisament és del monolit circular en els idiomes del que hem vaig queixar jo al principi.

El que l'audifon sigui en les tres llengues principals, si és que les podem anomenar així (francès, anglès i alemany, crec que era), no és problema.

Però el tema del pou, és de jutjat de guàrdia. En l'estat espanyol, crec recordar que TINTIN, és va traduïr al català, euskera, gal·lec......., i ostres, cap d'ells surt en el monolit!!!!!!!!

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 18 entrades ]  Ves a la pàgina 1, 2  Següent

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :