1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dg. ago. 18, 2019 2:48 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 70 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4, 5
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: Re: Fòrum tintinaire. ¿Que hi ha algú?
EntradaPublicat: dl. oct. 18, 2010 12:33 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
scardanelli ha escrit:
Hergé volia, literalment, matar en Tintín a Art-Alfa. Potser al final no s'haguès atrevit, pero volia assesinar-lo a la terrassa d'un amic d'Hergé de L.A. Ja n'estava una mica fart d'en Tintin. També es rumoreja que Art-Alfa volia ser un àlbum doble, amb 128 planxes, però això si que no m'ho crec...

¿Que volia assassinar-lo a Los Ángeles? No diré que és impossible, però, amic scardanelli, ¿on has tret aquesta com a mínim curiosa idea? No informis si no vols, però, si no és molèstia i em fas el favor...

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dl. oct. 18, 2010 2:14 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. set. 18, 2009 5:58 pm
Entrades: 21
Ubicació: Tibet
cromelnordic ha escrit:
scardanelli ha escrit:
Hergé volia, literalment, matar en Tintín a Art-Alfa. Potser al final no s'haguès atrevit, pero volia assesinar-lo a la terrassa d'un amic d'Hergé de L.A. Ja n'estava una mica fart d'en Tintin. També es rumoreja que Art-Alfa volia ser un àlbum doble, amb 128 planxes, però això si que no m'ho crec...

¿Que volia assassinar-lo a Los Ángeles? No diré que és impossible, però, amic scardanelli, ¿on has tret aquesta com a mínim curiosa idea? No informis si no vols, però, si no és molèstia i em fas el favor...

A mi també m'ha sorprès, en llegir-ho. És una cosa que es pugui deduir de "l'àlbum"? És una teoria amb cap i peus?

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dl. oct. 18, 2010 6:48 pm 
Desconnectat

Membre des de: ds. ago. 16, 2008 3:33 pm
Entrades: 78
No és cap teoría. Faig copy paste d'un post d'en Xifort al forum tintin en llengua castellana:

"Aquí va una pista que quizás muchos desconozcáis, y que probablemente os sorprenda. Al llegar a esta última viñeta de Las aventuras de Tintín, Hergé llamó a Stéphane Jansen, un amigo suyo y antiguo marchante de Bruselas. Le dijo lo siguiente: "He visto su casa de Beverly Hills en el vídeo que me mandó. ¿Le importa si mi héroe muere en su terraza? Es tan peculiar..."

Xifort escribió:
Esta cita aparce en la pág. 385 de la biografía que Assouline escribió de Hergé (Ed. Destino, 1998). Aunque el autor no lo explicita, estoy casi convencido de que la fuente es el propio Stéphane Janssen (con dos eses)."

Altra cosa és que realment s'haguès atrevit a fer-ho. Però la idea al cap si que li rondava...

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dl. oct. 18, 2010 7:10 pm 
Desconnectat

scardanelli ha escrit:
No és cap teoría. Faig copy paste d'un post d'en Xifort al forum tintin en llengua castellana:

"Aquí va una pista que quizás muchos desconozcáis, y que probablemente os sorprenda. Al llegar a esta última viñeta de Las aventuras de Tintín, Hergé llamó a Stéphane Jansen, un amigo suyo y antiguo marchante de Bruselas. Le dijo lo siguiente: "He visto su casa de Beverly Hills en el vídeo que me mandó. ¿Le importa si mi héroe muere en su terraza? Es tan peculiar..."

Xifort escribió:
Esta cita aparce en la pág. 385 de la biografía que Assouline escribió de Hergé (Ed. Destino, 1998). Aunque el autor no lo explicita, estoy casi convencido de que la fuente es el propio Stéphane Janssen (con dos eses)."

Altra cosa és que realment s'haguès atrevit a fer-ho. Però la idea al cap si que li rondava...

Gràcies per la informació, scardanelli.

Crec que parles de bona fe, i suposo que la teva informació és totalment fidedigna (les informacions històriques no sempre són impossibles de falsificar, i no sóc omnisapient). Jo també m'ho penso que és veritat, la teva informació.

Només una cosa: ¿segur que és indubtable que això de "el meu heroi" es refereix a Tintín i no a una altra cosa? ¿I doneu fe que Stéphane no s'inventa la informació que ell assegura que és certa? Crec que no són preguntes absurdes...

Crec que no tinc més a comentar, per ara.

Bona nit.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dt. oct. 19, 2010 11:25 am 
Desconnectat

Lo de "el meu Heroi" s'ha de referir a Tintín home. No sé a que pot treure cap si no...

Sobre si és veritat o no...Les persones "normals" certes coses no les podem verificar. Llegim llibres i en principi doncs t'ho creus o no. La mà al foc no la poso per res, però és una mentida poc útil...no sé, posats a dubtar un pot dubtar de tot, però jo m'ho crec. Hergé n'estava fart d'en Tintin, és versemblant que volgués matar-lo d'una vegada.

Salut.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dt. oct. 19, 2010 11:51 am 
Desconnectat

scardanelli ha escrit:
Lo de "el meu Heroi" s'ha de referir a Tintín home. No sé a que pot treure cap si no...

Sobre si és veritat o no...Les persones "normals" certes coses no les podem verificar. Llegim llibres i en principi doncs t'ho creus o no. La mà al foc no la poso per res, però és una mentida poc útil...no sé, posats a dubtar un pot dubtar de tot, però jo m'ho crec. Hergé n'estava fart d'en Tintin, és versemblant que volgués matar-lo d'una vegada.

Salut.

1) Jo també penso que es refereix a en Tintín... però no hi posaria la ma al foc, malgrat opinar personalment que sí. La meva opinió s'ha equivocat abans a vegades. En fi...

2) Que Hergé estava fart de Tintín ho trobo, com a mínim, bastant verosímil com a possibilitat. Ho trobo una mica lleig i poc moral, que la cosa fos així, però n'Hergé no és perfecte, i potser en Tintín ja era un personatge massa utilitzat. No sé. Però si Hergé hagués volgut matar a en Tintín, estava en el seu dret, totalment; no perquè jo ho avali moralment, però, encara que jo ho desaprovi, no li negaria ni impediria (bé, per dir-ho així) el seu dret; el personatge és seu. Però com que no ho va fer...

Res més a dir, per ara. Bona tarda.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dt. oct. 19, 2010 2:48 pm 
Desconnectat

Mira, scardanelli, company d'aficions tintinaires, et diré una cosa, i que consti que només és la meva opinió.

M'agradaria poder-te dir "segur que no tardarà tampoc massa en aparèixer noves aventures tintinaires". Però la veritat és que ho considero molt improbable (tot i que no impossible).

A mi (i alguna cosa em diu que també a tu, malgrat tot) m'agradaria veure noves aventures de Tintín, sense ser necessàriament molt exigent amb la qualitat. Malgrat les seves limitacions, un nou còmic de l'estil Taurons no em desagradaria. Per exemple.

Per tant, insisteixo, no et diré que és molt probable que la raó l'acabi tenint jo, sinó que et diré que ho veig molt improbable, però tampoc tantíssim. M'agradaria sentir-me segur, per tot el que ja t'he dit, però... és que no me'n sento, de segur. (Però en Rajoy havia de ser el president d'Espanya tant sí com no, es deia el 2004, i ja veus que, de moment, ni a la de tres...).

En tot cas, el temps dirà i més val no esperar tombats al llit.

Bona tarda a tothom, i que hi hagi sort.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dt. oct. 19, 2010 3:04 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. set. 18, 2009 5:58 pm
Entrades: 21
Ubicació: Tibet
scardanelli ha escrit:

Xifort escribió:

Gràcies per la informació, scardanelli, la veritat és que no en sabia res d'aquesta qüestió.

Qui sap si la leucèmia que patia Hergé (i que va acabar amb ell) no va influir en aquesta decisió... A més, si el seu desig era que ningú continués els albums d'en Tintín després de la seva mort, matar-lo hauria estat la solució definitiva!

D'altra banda, però, veig estrany que Hergé matés en Tintín tenint en compte que una gran part dels seus lectors són nens, els quals poden arribar a entendre que es mori un personatge secundari (Boris, Wolf, etc) però no crec que assumissin la mort de l'heroi protagonista...

En fí, suposo que no arribarem mai a saber si Hergé s'hauria atrevit a fer-ho, però certament sembla versemblant que, com a mínim, s'ho plantegés.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dc. oct. 20, 2010 9:49 pm 
Desconnectat

Jo també em pregunto com ho hauría fet per matar en Tintín sense ferir la sensibilitat del nens.

Altrament, jo no vull pas noves aventures. Prefereixo que ho deixin tal cual, i que no l'esguerrin com amb la série Alix o similars. Tot i que respecto els que vulguin noves aventures.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dj. oct. 21, 2010 5:53 am 
Desconnectat

scardanelli ha escrit:
Jo també em pregunto com ho hauría fet per matar en Tintín sense ferir la sensibilitat del nens.

Altrament, jo no vull pas noves aventures. Prefereixo que ho deixin tal cual, i que no l'esguerrin com amb la série Alix o similars. Tot i que respecto els que vulguin noves aventures.

Doncs suposo que ja saps que jo sóc dels que volen noves aventures, res menys...

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 70 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4, 5

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :