1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dc. jul. 24, 2019 12:03 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 14 entrades ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: L'informe Rackham el Roig
EntradaPublicat: dc. ago. 01, 2007 8:26 pm 
Desconnectat
Site Admin

Membre des de: dg. oct. 31, 2004 10:34 am
Entrades: 93
Ubicació: Barcelona
Algun cop heu llegit l'informe Rackham el Roig? (http://personal1.iddeo.es/crypto62tintin/)

Jo quan el vaig llegir i vaig repassar l'àlbum seguint les indicacions del text vaig al·lucinar força. L'al·legoria zodiacal em sembla senzillament genial, és impossible que el que explica sigui casualitat. Hergé creava trames ocultes en les seves històries i aquest n'és un dels exemples més clars.

Què en penseu? Coneixeu més trames ocultes?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. ago. 02, 2007 1:56 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
Home, està el mateix àlbum de Rackham en clau de viatge iniciàtic, també tenim tot alló que de jungià i paranormal te el Tibet, i hi ha qui interpreta Les Joies de la Castafiore en clau psicoanalítica (força reeixida, per cert)

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. ago. 02, 2007 6:39 pm 
Desconnectat
Site Admin

Sembla que hi ha un llibre que pel títol deu parlar d'algunes d'aquestes trames ocultes, es diu "Tintín y el secreto de la literatura" (http://www.casadellibro.com/fichas/fichabiblio/0,1094,2900001182164,00.html?codigo=2900001182164)

Algú l'ha llegit o sap si val la pena?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. ago. 02, 2007 8:08 pm 
Desconnectat

No, en principi el llibre de McCarthy el que intenta és fer una mica de semiologia i literatura comparada (teoria de la literatura).

En el sentit esotèric va millor "Tintin chez les inities", de Jacques Fontaine
per exemple en aquest link:
http://www.objectiftintin.com/whatsnew_Tintin_694.lasso
(ho sento, no ho puc fer millor :wink: )

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. ago. 02, 2007 8:10 pm 
Desconnectat

El llibre de mccarthy està molt bé, és distret i aporta idees molt interessants

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. des. 05, 2007 9:47 am 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
Em sento un nen de pàrvuls, entre converses d'experts... :?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Re: L'informe Rackham el Roig
EntradaPublicat: dt. nov. 02, 2010 9:18 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. nov. 02, 2010 8:49 pm
Entrades: 5
hola, sóc l'autor de l'informe rackham el roig, és la primera vegada que entro en un fòrum sobre el tema, i contestant a en xevi, que ha encetat el tema, sí que hi ha més temes ocults, de fet, encara no tinc acabat l'informe (em costava molta feina, i no rebia cap satisfacció). Per posar un repte, hi ha una vinyeta a un altre àlbum que representa el solstici d'hivern, i que de fet, és l'àlbum que m'agrada més de tots. Si vas flipar quan ho vas anar descobrint, imaginat jo, que de cop i volta vaig començar a trobar una barbaritat de missatges criptogràfics que podia desxifrar sense cap dificultat! escèptics absteniu-vos, i gràcies Xevi pel comentari...

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dt. nov. 02, 2010 10:26 pm 
Desconnectat
Site Admin

Hola!

Doncs encantat de que participis en el fòrum i enhorabona per la feina que vas fer amb l'informe, com comentava a mi em va sorprendre i agradar molt. De fet en un article de la nostre revista comentava aquest informe i vaig expressar el meu desig de coneixer l'autor per veure acabat aquest informe.

Així que si algun dia t'animes a acabar l'informe o a descobrir noves trames sàpigues que hi ha una bona colla de tintinaires (jo el primer) que estarem encantats de llegir-ho.

Xavi

joanamagat ha escrit:
hola, sóc l'autor de l'informe rackham el roig, és la primera vegada que entro en un fòrum sobre el tema, i contestant a en xevi, que ha encetat el tema, sí que hi ha més temes ocults, de fet, encara no tinc acabat l'informe (em costava molta feina, i no rebia cap satisfacció). Per posar un repte, hi ha una vinyeta a un altre àlbum que representa el solstici d'hivern, i que de fet, és l'àlbum que m'agrada més de tots. Si vas flipar quan ho vas anar descobrint, imaginat jo, que de cop i volta vaig començar a trobar una barbaritat de missatges criptogràfics que podia desxifrar sense cap dificultat! escèptics absteniu-vos, i gràcies Xevi pel comentari...

Torna a l’inici

EntradaPublicat: ds. des. 18, 2010 5:43 pm 
Desconnectat

hola un altre cop.
Sóc en joan, lamento fer tard un altra cop, m'agradaria parlar del tema dels drets d'autor, que veig que a principis d'any va afectar de ple a Tintincat, i ho relaciono amb l'informe Rackham el Roig perquè en previsió d'aquest tema vaig fer versions lliures de les vinyetes a les que em refereixo durant l'informe, de manera que no podien reclamar-me cap obligació vers els titulars dels drets d'autor de Tintin. Era un tema que em preocupava, i em sento indignat, de debò, per l'abús que el tal Rodwell? (és així com es diu?) en fa dels "seus" drets. No sé si això pot interessar, però potser es podria enarborar l'informe en contra d'aquest abús, fet que m'ajudaria a acabar-lo, i es podria enarborar perquè és una mostra de com Tintín és patrimoni de tots, fins al punt de que qualsevol lector és capaç de descobrir aspectes de l'obra que no són coneguts pels hereus, per molts drets d'autor que esgrimeixin. Això fa que en Tintín pugui ser nostre. Això fa que en Tintín pugui ser meu, també, perquè abans que jo ningú va fer menció dels aspectes que assenyalo a l'informe, a part del propi Hergé, com comento dins de l'informe. Deixo anar la idea, i t'agraeixo els teus comentaris un altra cop, Xevi, i un altra cop torno a disculpar-me del retard d'entrar al fòrum. No tornarà a passar.

Fitxers adjunts:
extra-c.gif
extra-c.gif [ 23.75 KiB | S’ha visualitzat 6056 vegades ]
Torna a l’inici

EntradaPublicat: ds. des. 18, 2010 5:46 pm 
Desconnectat

perdó, XAVI, no paro de badar!

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dl. des. 20, 2010 10:02 am 
Desconnectat
Site Admin

Doncs vas ser previsor i vas fer bé en anar amb compte amb les imatges pels drets d'autor.

Aquest tal Nick Rodwell es dedica a perseguir tot el que es publiqui sobre Tintín i ells no tinguin controlat o no en treguin beneficis. Està clar que té els drets d'autor i ha de vigilar que es compleixin, però arribar fins als extrems d'imposar multes i amenaces jurídiques a associacions sense ànim de lucre que promocionen la figura de Tintín és ridícul.

I no som els únics que hem patit les seves conseqüencies, moltes associacions, particulars o periodistes han tastat les maneres de fer d'aquest home, que s'ha guanyat la mala fama en territoris franco-belgues.

Com bé dius el teu informe és un bon exemple que Tintín és patrimoni de tots, per molt que els hereus hi posin trabes. Des de la web de Tintín en català i la nostra revista ja hem relatat molts cops exemples d'aquests abusos i els seguirem explicant.

joanamagat ha escrit:
hola un altre cop.
Sóc en joan, lamento fer tard un altra cop, m'agradaria parlar del tema dels drets d'autor, que veig que a principis d'any va afectar de ple a Tintincat, i ho relaciono amb l'informe Rackham el Roig perquè en previsió d'aquest tema vaig fer versions lliures de les vinyetes a les que em refereixo durant l'informe, de manera que no podien reclamar-me cap obligació vers els titulars dels drets d'autor de Tintin. Era un tema que em preocupava, i em sento indignat, de debò, per l'abús que el tal Rodwell? (és així com es diu?) en fa dels "seus" drets. No sé si això pot interessar, però potser es podria enarborar l'informe en contra d'aquest abús, fet que m'ajudaria a acabar-lo, i es podria enarborar perquè és una mostra de com Tintín és patrimoni de tots, fins al punt de que qualsevol lector és capaç de descobrir aspectes de l'obra que no són coneguts pels hereus, per molts drets d'autor que esgrimeixin. Això fa que en Tintín pugui ser nostre. Això fa que en Tintín pugui ser meu, també, perquè abans que jo ningú va fer menció dels aspectes que assenyalo a l'informe, a part del propi Hergé, com comento dins de l'informe. Deixo anar la idea, i t'agraeixo els teus comentaris un altra cop, Xevi, i un altra cop torno a disculpar-me del retard d'entrar al fòrum. No tornarà a passar.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dt. des. 21, 2010 12:25 pm 
Desconnectat

Hola,Xavi.
He estat fent una ullada, he vist que la pel.lícula de l'Spielberg s'estrena l'octubre que ve, i que està basada en la saga de Rackham el Roig. Insisteixo en la idea llençada abans, d'emprar l'informe com argument anti-Rodwell. Tinc ganes de tornar-hi a treballar, d'acabar-lo, pero necessito sentir-me acompanyat el el procés. Per cert, que el re-bateig de l'associació ha estat molt lograt, m'agrada molt la idea del 1001, una idea que fa ballar Tintin amb el català. Sabeu que el català és la quarta llengua de Tintín? Editorial Joventut va ser una la primera editorial que va traduir Tintín a una llengua no francesa ni neerlandesa, i publicava evidentment en català a més de'n castellà. He de comprobar-ho, però em sembla que no vaig desencaminat. Vaig estar mirant-ho fa temps, he de tornar-ho a fer. Tot això ve a cuento del sentit patrimonial de Tintín. Si el sentim nostre, és perquè va començar a parlar en català (i en castellà, no vull excloure'l pas) de molt aviat, i això l'Hergé ho savia. El que sembla no adonar-se'n és el Rodwell. Vaig comunicar el naixement de l'informe R. el R. a la fundació Hergé des del començament. Encara m'han de contestar, i crec que el tema es mereix una resposta...

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dl. gen. 24, 2011 10:05 pm 
Desconnectat

Membre des de: dj. des. 22, 2005 10:14 am
Entrades: 3
Ubicació: Caldes de Montbui
Hola Joan,

només per dir-te que he llegit el teu informe RR i que he quedat bocabadat. Els dos àlbums del tresor han sigut els que he llegit mes vegaderg de tota la meva vida de tintinarie, i t'asseguro que ara els he rellegit com si fos la primera vegada, localitzant totes les trames que tu hi has vist. Enhorabona per la feina i ja estic esperant la continuació.

Jordi

Torna a l’inici

EntradaPublicat: dc. feb. 02, 2011 10:32 am 
Desconnectat

hola, jordi, gràcies. Ho tinc present, i jo també ho espero.

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 14 entrades ] 

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca: