1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dv. set. 20, 2019 5:37 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 9 entrades ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: TINTIN I EL CATAL`A
EntradaPublicat: dc. maig 21, 2008 4:16 pm 
Desconnectat

Membre des de: dg. març 09, 2008 12:33 am
Entrades: 3
Bona tarda a tothom,

de moment no s´oc c soci de TintinCat, per`o ´es m´es que probable que aquesta situaci´o canvii en breu, ja que m´ha agradat moltissim la vostre web i les finalitats d l´Associaci`o (si us plau, disculp`eu el problema amb els accents per`o no s´e qu´e dimonis li passa al meu ordinador des de fa uns dies...)

Ni molt menys s´oc un expert en Tintin, per`o m´agradaria contar-vos la meva hist`oria amb aquest Personatge. Tinc quaranta anys i visc al Prat de Llobregat. Vaig descobrir el Tintin gr`acies a un company de la meva classe, el Jes´us Garc´ia (al que li estar´e eternament agra¨it). Jo estudiava 7`e d´EGB, tenia dotze anys, i al Prat de l´any 79 la difussi´o de qualsevol manifestaci´o cultural era simplement inexistent.

La Biblioteca Municipal en aquell moment era molt limitada (ara ´es una meravella) i la seva oferta es basava en unes quantes Enciclop`edies i unes desenes de llibres triats arbitr`ariament i sense cap criteri.

Una coneguda Caixa d´Estalvis catalana subvencionaba una altra Biblioteca p´ublica molt m´es interessant. Aqu´i vaig trobar al Tintin. L´amic Jes´us em va comentar que hi havia uns "tebeos muy guapos" a la citada biblioteca. En aquella ´epoca el catal`a no existia com a lleng¨ua en aquesta part del Principat. Jo MAI havia llegit en catal`a res , i l´havia escoltat en contad´issimes ocassions, ja que tot el meu entorn familiar i social i jo mateix ´erem fills d´inmigrants andalusos. D´altra banda, aquell mateix any vaig començar a estudiar-ho al col.legi, per`o encara ni tan sols tenia valor acad`emic.

Tintin em va captivar des d´el primer moment. Per`o volia comentar-vos el fet de que la col.lecci´o estava en catal`a. Va ser la primera vegada que vaig llegir en catal`a a la meva vida. I no em va suposar cap problema. Cap problema. Crec que Tintin, apart de ser un personatge que ens ha fet passar moltes bones estones, va contribu¨ir d´una manera molt eficaç per difondre l´us del catal`a en capes de poblaci´o que en aquell moment no estaven "normaliltzades".

Crec que aquesta aportaci´o enriqueix encara m´es el cosmopolitisme inherent a la figura de Tintin.

Gr`acies per haver suportat aquesta parrafada. Una salutaci´o.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. maig 22, 2008 5:30 pm 
Desconnectat

Membre des de: ds. set. 08, 2007 7:22 pm
Entrades: 50
Ubicació: Barcelona
Hola Juanjo, molt interessant la teva història. Jo em vaig aficionar al Tintín també a l'EGB, concretament als 9 anys, després que en una festa d'aniversari dos amics de classe (no un, sinó dos ni més ni menys) em van regalar un còmic d'aquest personatge. En concret, el de Rackham i el del Cranc. Em van agradar tant que en poc temps vaig tenir la col·lecció sencera.

D'altra banda, un tema apart és el que era el món als anys 80 i el que és ara. Els nens d'avui no sé què llegeixen, però del que estic segur és que es perden quelcom irrepetible amb el Tintín.

Ah, i si no et funcionen els accents, el meu suggeriment és que no en posis. No passa res i es llegeix millor. Per cert, per no haver estudiat gaire el català, déu n'hi do com l'escrius de bé.

Potser podríem aprofitar aquest fil perquè cadascú comenti com va descobrir els llibres de Tintín.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. maig 24, 2008 9:04 am 
Desconnectat

Membre des de: dc. des. 08, 2004 11:04 pm
Entrades: 56
Hola Juanjo i David.

En primer lloc, Juanjo, t'aconsellaria que et fessis soci perquè encara en gaudiràs més d'en Tintín. Dues revistes a l'any (el juny es publica la primera d'enguany); els dijous tintinaires al Viena de Barcelona on ens podràs conèixer a una bona colla, tot i que també hi pots venir encara que no estiguis associat; les trobades tintinaires anuals, aquest 2008 a Mataró; el butlletí la Premsa que s'envia cada mes als socis per e-mail i estar permanentment informat de les novetats que es vagin produint a més de gaudir de descomptes en la compra de material relacionat amb Tintín en diverses botigues.

Com bé diu en David fora bo això d'explicar com vàrem conèixer Tintín.
Jo ho vaig fer cap a principis dels 60 de la mà del Jaume, fill del director de la fàbrica tèxtil on treballava el meu pare, que els tenia tots. A l'estiu fèiem una lectura conjunta uns 3 o 4 amics, en veu alta, dels àlbums. Després m'els anava deixant, mica en mica, i a casa els devorava.

En l’adolescència em vaig comprar el primer que vaig trobar en català, El tresor de Rackam el Roig i més tard, curiosament també una segona part, Hem caminat damunt la lluna, tot i la oposició familiar que considerava que eren “tebeos” i calia llegir una altra cosa.
Va ser va després de casat quan la meva dona, veient la meva devoció, em va estimular i col•laborar a comprar-los tots i vaig seguir amb publicacions relacionades amb el nostre estimat Tintín.

Finalment, refermant el que diu en David, deixant a part el problema tècnic dels accents, el teu català es molt correcte, especialment per ser fill d’immigrats i haver passat l’infantesa entre castellanoparlants.

I el teu missatge no ha estat CAP PARRAFADA.

Salutacions tintinaires ...

Joant l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 24, 2008 3:27 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. maig 24, 2008 10:50 am 
Desconnectat
Site Admin

Membre des de: dg. oct. 31, 2004 10:34 am
Entrades: 93
Ubicació: Barcelona
Hola a tots!

Hi ha molta gent que va compartir la iniciació amb Tintín amb la iniciació de la lectura en català, fet que fa que aquest còmic sigui encara sigui més estimat per molts tintinaires catalans.

Jo per sort he tingut una educació bilingüe i no és el meu cas, però també vaig aprendre moltes paraules i expressions catalanes gràcies a Tintín i a la magnífica traducció de Joaquim Ventalló. Un exemple són les cançons populars catalanes que va incloure als àlbums: http://www.tintin.cat/curiositats/musicacat.htm

Tot i que ja havia vist algun Tintín per casa de familiars, recordo que el primer Tintín que em van comprar per a mi va ser Tintín al Tíbet, quan deuria tenir 6 ó 7 anys. Va ser el primer i segueix sent el meu preferit.

Xavi

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. maig 25, 2008 9:40 am 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
Jo no recordo molt bé com em vaig aficionar als còmics de Tintín. Sens dubte va ser a la minoria d'edat (jo posaria entre els meus 12 i 16 anys). Diria que el primer còmic que vaig llegir de Tintín va ser "Tintín al Congo". Possiblement els dos còmics que més em van entusiasmar de Tintín en la joventut (tot i que tots ells m'agradaven bastant) varen ser "El lotus blau" i (us sorprendrà) "Tintín al llac dels taurons"; si bé també m'atreien fort "Els cigars del faraó" i "El cranc de les pinces d'or". ¿Gustos bastant curiosos, oi?

El darrer còmic de Tintín el qual vaig llegir per primer cop, no fa massa temps, va ser l'esbós hergeà de "L'art alfa", que reconec que ja tenia ganes de llegir. I per cert: l'"art alfa" va ser una agradable sorpresa, doncs era un còmic ben fet que em feia retornar a lo millor de l'essència de Tintín en estat pur. Mireu, aquesta és la sensació que em va donar...

Podria dir més coses al respecte, però per ara ho deixo aquí.

Salut, nois!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. maig 25, 2008 9:54 am 
Desconnectat

Membre des de: dj. nov. 11, 2004 3:18 pm
Entrades: 86
Ubicació: Brussel·les
Moltes gràcies per la teva aportació Juanjo. Moltíssima gent es va inciar al català gràcies a Tintín, a l'associació n'hi ha una pila.

Et recomano fer-te soci de Tintincat i formar part d'aquesta família.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. maig 25, 2008 1:14 pm 
Desconnectat

Aristides_Llepafils ha escrit:
Moltes gràcies per la teva aportació Juanjo. Moltíssima gent es va inciar al català gràcies a Tintín, a l'associació n'hi ha una pila.

Et recomano fer-te soci de Tintincat i formar part d'aquesta família.

Penso com l'Aristides. Jo també et convido a formar part de l'associació tintinaire, com en sóc jo mateix.

Apa, una abraçada!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: DISCULPES PEL RETRAS
EntradaPublicat: dc. juny 04, 2008 1:58 pm 
Desconnectat

Membre des de: dg. març 09, 2008 12:33 am
Entrades: 3
Bona tarda a tothom,

disculpeu el meu retras en respondre. Bueno, ja soc soci de TintinCat (dema al mati fare la transfer) i estic molt content. Vull agrair-vos la benvinguda que m´heu donat i la vostra invitacio per anar al Viena els dijous a la tarda. Malauradament de moment no puc, pero m´agradaria moltissim anar regularment a aquestes reunions quan tingui la oportunitat.

Espero poder contribuir, malgrat que no soc cap expert en Tintin, d´una manera positiva al bon desenvolupament d´aquest foro, i poder compartir amb vosaltres opinions i reflexions sobre aquest personatge que d´una manera o altra ens ha "marcat".

Una cordial salutacio, tintinaires !!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Re: DISCULPES PEL RETRAS
EntradaPublicat: dc. juny 04, 2008 4:04 pm 
Desconnectat

Juanjo ha escrit:
Bona tarda a tothom,

disculpeu el meu retras en respondre. Bueno, ja soc soci de TintinCat (dema al mati fare la transfer) i estic molt content. Vull agrair-vos la benvinguda que m´heu donat i la vostra invitacio per anar al Viena els dijous a la tarda. Malauradament de moment no puc, pero m´agradaria moltissim anar regularment a aquestes reunions quan tingui la oportunitat.

Espero poder contribuir, malgrat que no soc cap expert en Tintin, d´una manera positiva al bon desenvolupament d´aquest foro, i poder compartir amb vosaltres opinions i reflexions sobre aquest personatge que d´una manera o altra ens ha "marcat".

Una cordial salutacio, tintinaires !!!

Hola, Juanjo :)

Sigues benvingut a la família de Tintincat.

Et reconec que jo, desgraciadament, també ho tinc bastant malament per anar a les trobades de divendres de Tintincat (no tinc feina laboral i sou propi encara, visc a Tarragona a 100 km. de distància, no disposo de cotxe propi encara, etcetra). De fet, fins ara, mai he anat a cap trobada tintinaire de Barcelona (¿seria molt demanar que en fessin una a Tarragona o a Reus?).

Espero que t'animis a colaborar en aquests fòrums. Jo he escrit varis que et podrien interessar... Tot teu. Si pots colaborar amb bastanta freqüència, millor.

Endavant Tintín!! A per totes!!

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 9 entrades ] 

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum