1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dl. des. 09, 2019 7:47 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 6 entrades ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: Tintín, Hergé ... y los demás
EntradaPublicat: dc. set. 03, 2008 11:03 am 
Desconnectat

Membre des de: dv. gen. 07, 2005 10:20 pm
Entrades: 31
Hola a tots.

Después de buscar mucho el libro TINTÍN, HERGÉ... Y LOS DEMÁS, de Juan E. d'Ors, al final lo he encontrado en la misma editorial, os lo digo por si os puede interesar.
www.libertarias.com libertarias@libertarias.com

Colección: Ensayo
Formato: 20x13 cm
Págs: 223
Encuadernación: RústicaReferencia: 0020028
ISBN: 84-87095-17-8
-
P.V.P: 9.95 €
Este libro descubre por vez primera al lector español los aspectos íntimos del autor de "Tintín" y analiza pormenorizadamente cada álbum a la manera de sintéticas críticas periodísiticas, con detalladas fichas técnicas de trabajo, datos sobre su ingente documentación, etc. Veremos en él diseccionadas las criaturas de Hergé, sus influencias pictóricas, los fundamentos de su grafismo y su narrativa, los autores tintinianos españoles... y conoceremos lo que es el Nuevo Renacentismo ("hacer línea clara es contar una historia legiblemente donde el dibujo está en función de lo que se cuenta (...)").

Saludos.
Mª Carmen
www.tintinaire.com

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. set. 04, 2008 11:56 am 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
Benvolguda Sra.Mª Carmen i benvolguts amics

Tot es relatiu. És curiòs, en qualsevol cas, que aquest llibre, l´autor del qual és un dels divuit nets d´Eugeni d´Ors, figura curiosa del pensament català, surti ara editat a una editorial que es diu Libertarias (anarquista, àdhuc). Aquesta informaciò l´he trobat, obviament a internet , després del magnífic consell de la sra. Mª Carmen a http://www.elpais.com/articulo/ultima/H ... ult_5/Tes/.

És un llibre editat per un català d´origen i ara madrileny. Aquell català que es va fer admirador de Franco té, en un avatar, un net amant de Tintín. Que diu que Tintín fòra un ´anarquista de derechas´. És una persona, sembla, amant de l´antiquarisme. Per a llogar-hi cadires, com es diu a Barcelona. Curiositat.

Tot plegat, crec jo, tot això es confussiò. Tots vivim en el món de Tintín. Potser, realment, tots som pseudònims de quelcom que surt de l´esperit d´Hergé. Aquesta pàgina d´Internet, és naturalment, un lloc d´informaciò i magnific ara, de coneixement, gràcies a la senyora Mª Carmen. La nostra pàgina és també un document que és un retracte dels tintinaires, magnífic terme. Potser caldria pensar en aquest afany d´expansiò de quelcom que és esser tintinaire. Tintinaire es un terme que implica difussiò de quelcom, de difícil definiciò. Potser un desenvolupament en un llibre del nostre amic tintinaire Llepafils sobre qui és en realitat el Tintinaire. En qualsevol cas a Catalunya. Personalment, jo fa poc vaig regalar dos llibres de Tintín a un amic meu alemany, enginyer, de Colònia i em va dir: ´Sí, el Tintín es conegut. Per els col-leccionistes´. Aquest home te dos fills petits, un autista.

Moltes gràcies Sra.Mª Carmen. Si existiu, tot barrejat. Potser vosté sou, de fet, un altre pseudònim o l´avatar en el sentit literal. Potser sou el senyor Llepafils, també lector. Ara, naturalment, hom buscarà, on sigui, aquest llibre. Sempre amb el vostre magnífic consell Sra. Mª Carmen. Llegir el llibre potser ens agradarà. Vosté, tot fet, parleu d´haverlo trobat. No de que us hagi agradat el contingut. El contingut ja no hi cal. És un fet l´existència del llibre. Aleshores, això vol dir col-leccionisme. Tintin i Eugeni d´Ors. I doncs. Jo, personalment, penso encarragar-lo si és possible.

Sempre demanant el vostre respecte

Pere Sapristi

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. set. 04, 2008 10:21 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. gen. 07, 2005 10:20 pm
Entrades: 31
Hola.

Mi amigo JoanT, me lo dejo para leer hace unos años, ya que no lo encontrabamos, yo solo he avisado por si alguien como yo en este caso lo busca.

Tuve la satisfación de que Juan E. d'Ors viniera a mi casa y lo encontre una persona excelente, ya que le apasiona lo mismo que a mi, da igual de que partido seas, lo que importa són las personas.

Saludos.

Mª Carmen ( es mi nombre)
www.tintinaire.com

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. set. 08, 2008 6:46 pm 
Desconnectat

Membre des de: dc. des. 08, 2004 11:04 pm
Entrades: 56
Pere Sapristi ...

Soc el Joant que els va deixar el llibre a la Mª Carmen i l'Enric.

El tinc des del 1988 quan va sortir. Afortunadament era un dels pocs que disposava d'aquest exemplar. Ara, després d'haver-lo aconseguit ella, estic molt satisfet perquè, a més, n'ha informat com aconseguir-lo.

Els hi vaig deixar perquè són persones de tota confiança i que respecten el que els hi puguis facilitar.

Sóc un tintinaire des de la creació de TintinCat. Abans em creia tintinòleg però l'amic Josep va crear, molt acertadament, el tintinaire.

Estic col.leccionat coses sobre Tintín des de fa mes de 30 anys, concretament, escrites. En una llibreria m'ho anàven reservant tot el que
es publicava ja que no disposava de qualsevol altre suport.

Ara per mitjà de TintinCat i de la informació que faciliten els seus socis es molt fàcil aconseguir qualsevol publicació (es el meu cas) en el moment de sortir a la venda.

M'ha costat un xic d'entendre el teu missatge però agraeixo el teu suport a la causa tintinaire i, especialment, a la Mª Carmen.

Cordialment ...

Joant

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. set. 09, 2008 12:44 pm 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
Benvolguda Srª Carmen i benvolguts amics.

Em primer lloc, m´excuso, doncs no m´he expressat bè. La línia clara de dibuix implica una línia clara d´expressiò llingüística. En qualsevol cas per als Tintinaires. L´expressiò literaria, d´altra banda, al Tintín, és complicada, sempre crec jo. L´Hergé no és sempre l´autor del guiò de tots els llibres. ´El secret de l´Unicorn´ i ´El tresor de Rackham el Roig´ son guions no escrits per ell. ´Les joies de la Castafiore´ és també complicat de llegir. No és del tot per a nens.

Suposo, doncs, que aquesta opera oberta del Tintín hi implica moltes coses, hi genera els malentesos. La multiplicitat de l´Hergé, amb totes les expressions en la seva encarnaciò de Tintín, les seves metàfores en forma d´altres protagonistes, per exemple. Ventrílocs que hi parlen en comte del Tintín/ l´Hergé. És una forma en la que Hergé sempré hi trova estats d´ànim per a dir el que pensa.

I doncs. Jo només volia expressar el meu agraïment a la Srª Carmen i dir-li, sempre amb el meu reconeixement, que per a mi em fa gràcia pensar en que Eugeni d´Ors hi està vinculat amb el Tintín. Jo hi torno, tot plegat, parlant amb vosaltres i dient que un factor de col-leccionisme hi existeix. Col-leccionisme hi implica vinculaciò al passat, a records. Jo, MªCarmen, personalment, hi soc sobtat d´aquesta vinculaciò del passat amb el present. Que vosté ens hi oferiu.I molt agraït, naturalment.

Les errades hi existeixen al Tintín. I tant. Això no es pas relevant. No és relevant per exemple, doncs és ridícul quan en un llibre de Tintín es parla de Sant Vladimir. És absurd. A l´Església Ortodoxa no existeixen sants que tinguin noms no bíblics. Qualsevol canonitzaciò, implica la prèvia adopciò del cristianisme. No hi, a Rússia, ni a Sèrbia, cap Sant Vladimir. Doncs implica una canonitzaciò de les persones anteriors a la cristianitzaciò. Fòra, gairebé el mateix, que fer un Sant Pep a Catalunya o un San Paco a Espanya. Potser Sant Vladimir és un desenvolupament que jo no hi entenc, en particular de la línia, ara si, no clara del texte no de les imatges d´Hergé?.

Sigui com fòra, demano disculpes per haver-me expressat malament. Especialment a la Srª Carmen i al JoanT. Entenc que la línia clara a aquesta magnífica pàgina de Tintín és aportar noticies interessants.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. set. 11, 2008 7:30 am 
Desconnectat

Membre des de: dg. des. 05, 2004 11:00 am
Entrades: 10
Ubicació: Palma de Mallorca
Ma Carmen i CIA,

fa molts d'anys que tenc el llibre, concretament va ser el primer llibre que em va obrir les portes a alguns misteris de l'obra d'Hergé.
No puc mostrar més que gratiud al seu autor.

Salutacions!

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 6 entrades ] 

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum