1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dj. nov. 14, 2019 8:38 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 10 entrades ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: carta de moulinsart a Objectif tintin
EntradaPublicat: dt. ago. 19, 2008 11:26 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. gen. 07, 2005 10:20 pm
Entrades: 31
Hola a tots.

Molulinsart ha escrito una carta a la web de Objectiftintin, os paso el link para que la leaís y digais el que.

Salutacions.

Mª Carmen

http://www.objectiftintin.com/news.lass ... T-WCom=Yes

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. ago. 20, 2008 7:30 am 
Desconnectat

Membre des de: dj. nov. 11, 2004 3:18 pm
Entrades: 86
Ubicació: Brussel·les
Bé, és una mica del mateix, es veia venir. La part bona es la que diu que hi ha tolerància amb el nom de Tintin al nom del web. Crec que no hem de patir pel nostre web ja que no hi ha cap imatge d'Hergé. Una altra cosa és la pàgina de Tintín en català (no es nostra) que un dia o altre rebrà alguna advertència similar.

Penso que ens hem d'anar adaptant tal com vam veure al nostre viatge a Louvain i no passarà res.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. ago. 21, 2008 6:52 pm 
Desconnectat
Site Admin

Membre des de: dg. oct. 31, 2004 10:34 am
Entrades: 93
Ubicació: Barcelona
Doncs a mi em sembla totalment fora de lloc aquesta amença de tancar-los la pàgina. El motiu? Tres imatges situades a la capçalera i notícies de coses que no els agraden perquè són actes no autoritzats.

Imatges a part, és una pàgina on s'anuncien tots els fets relacionats amb Tintín, no tenen cap dret a dir quins continguts han de posar i quins no.

Arriba un moment en que em plantejo deixar de comprar productes amb llicència de Moulinsart, en començo a estar tip de les seves normes i actituts més pròpies de la censura franquista que d'uns hereus de l'obra d'Hergé.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. ago. 22, 2008 11:57 am 
Desconnectat

Membre des de: dc. des. 08, 2004 11:04 pm
Entrades: 56
Carai Xavi, quina contundència! el cas es que tens tota la raó.
Voldria afeigir que ara aniran darrera del Ramon Pellicer ja que va detallar la notícia de "El Loto Rosa" des del TN vespre de TV3.
I de l'Alfred Rodríguez Picó que abans d'ahir i ahir, en el seu espai "meteo mania" que es publica diariament al suplement d'estiu de El Periódico va treure dues vinyetes dels àlbums de Tintín on, sota el títol de metereologia i còmics, explica els diferents fenòmens que apareixen en els àlbums d'Hergé.
Per cert, avui va pels d'en Gil Pupil·la.
Salutacions a tots!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. ago. 26, 2008 7:50 pm 
Desconnectat
Site Admin

Xavi ha escrit:
Doncs a mi em sembla totalment fora de lloc aquesta amença de tancar-los la pàgina. El motiu? Tres imatges situades a la capçalera i notícies de coses que no els agraden perquè són actes no autoritzats.

Imatges a part, és una pàgina on s'anuncien tots els fets relacionats amb Tintín, no tenen cap dret a dir quins continguts han de posar i quins no.

Arriba un moment en que em plantejo deixar de comprar productes amb llicència de Moulinsart, en començo a estar tip de les seves normes i actituts més pròpies de la censura franquista que d'uns hereus de l'obra d'Hergé.

Veig que no sóc l'únic que parla de censura al referir-se al que està fent Moulinsart S.A. amb els seus serveis jurídics amenaçadors. Al blog de Tintin.com han escrit un post titulat "No a la censura!" amb un enllaç a la següent web http://www.actuabd.com/spip.php?article7245

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. ago. 27, 2008 1:16 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. gen. 07, 2005 10:20 pm
Entrades: 31
muy bueno el articulo, seguro que Hergé quería esto?

Mª Carmen

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. ago. 31, 2008 4:48 pm 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
Benvolguts amics

El senyor Altarriba (un cognom molt tintinesc) té, em sembla, tota la raò en les seves declaracions a TV-3. En efecte, ideològicament el Tintin és de tots. És clar, crec jo que tant aquest llibre, com especialment la pel-licula que vol fer el Spielberg, sobren, em sembla. Jo soc de l´opiniò que el cinema no hi cal al Tintin. Es perdrà tot, crec. No té sentit.

Tot és complicat. L´Hergé, ho sabem, no volia cap continuaciò del Tintin, sense ell, donat que era la seva encarnaciò, segons diu a les declaracions. Era la seva expressiò. Malgrat que l´Hergé volgué clarament comercialtizar la seva personalitat mes enllà dels llibres, amb la reproducciò d´elements d´aquests en la tercera dimensiò, es a dir, en figures, etcétera. Jo penso, tot plegat, que una reproducciò en cinema és grotesca i excesiva. Crec que el Tintin en còmics ja hi inclou el cine. Tot això, potser, és, en el fons, propaganda del Tintin i de Moulinsart, és clar. Però Moulinsart és un personatge també de Tintin. Una derivaciò que interpreta a Hergé i Tintin amb fins comercials. Desencertat. Potser és un dels eventuals enemics de la sèrie de còmics.

Crec que quan Hergé diu que Tintin es una expressiò o emanaciò personal, és un heori valent i irreproxable, hauria de tenir-se en compte l´opiniò de l´autor. I deixar al Tintín i al Hergé als còmics. On hi es i on s´amaga l´Hergé. Jo crec, d´altra banda, que el Tintín, realment, no té sexe cap. És un androgin (segons l´expressiò de Mircea Eliade). No es cap ´maduro´, com diu Altarriba. No és relevant aquest aspecte. És un desenvolupament absurd, encara, ho haig de dir, que no he llegit el llibre del senyor Altarriba.

Pere Sapristi

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. set. 04, 2008 7:46 pm 
Desconnectat
Site Admin

Sembla que el tancament és definitiu: http://www.objectiftintin.com/news.lasso?-Token.T-Client=Guest&-Token.T-Recid=11372&-Token.T-Skip=0&-Token.T-Querry=NO&-Token.T-Cherche=&-Token.T-Param01=&-Token.T-Param02=&Classement=

Una veritable llàstima. Espero que els tintinaires francòfons s'organitzin per crear un nou lloc de referència sobre el món de Tintín. Per mi Internet és el millor exemple de llibertat d'expressió, així que penso que els serveis jurídics de Moulinsart seguiran tenint feina repartint amenaces.

Amb el tema de les pel·lícules de Hollywood segur que no hi posen tantes trabes. En fi, que la pela és la pela, aquí i a Bèlgica.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. set. 15, 2008 7:27 am 
Desconnectat

Membre des de: dc. des. 08, 2004 11:04 pm
Entrades: 56
Doncs sembla ser que han trobat una solució de continuïtat.
Això si, amb tot un seguit de canvis.
El primer, un nou administrador per a la gestió i coordinació d'Objectif T.

http://www.objectiftintin.com/news.lass ... lassement=

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. set. 15, 2008 6:13 pm 
Desconnectat
Site Admin

M'alegro que algú hagi volgut continuar l'excel·lent feina feta pels fins ara administradors del lloc web. Jo entenc perfectament la decisió que han pres de deixar-ho còrrer.

Bé, esperem que segueixin en la mateixa línia i no hi hagi censura en la publicació de notícies.

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 10 entrades ] 

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca: