1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dc. set. 18, 2019 11:51 pm

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 11 entrades ] 

Puntua'm el còmic-película "Tintín al llac dels Taurons".
L’enquesta ha acabat el dv. feb. 08, 2008 8:09 pm
Excel.lent. 0%  0%  [ 0 ]
Notable. 17%  17%  [ 1 ]
Bé. 0%  0%  [ 0 ]
Suficient. 17%  17%  [ 1 ]
Insuficient. 33%  33%  [ 2 ]
Molt deficient. 17%  17%  [ 1 ]
Voto en blanc. 17%  17%  [ 1 ]
Vots totals : 6
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: Puntua'm el còmic "Tintín al llac dels Taurons".
EntradaPublicat: ds. gen. 19, 2008 8:09 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
A veure. El còmic Tintín al llac dels Taurons. Un còmic de valor dubtós (però "Soviets" i "Congo" també ho són). Un còmic sense els atractius de la línea clara (però a mi personalment m'agrada com està "dibuixat", en forma de película).

Hora de votar aquest còmic. En contra de les meves costums, permeto el vot "molt deficient", per a veure fins a quin punt "maltracteu" el "Taurons".

Espero comentaris i vots. Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. gen. 19, 2008 8:11 pm 
Desconnectat

Riu-te si vols, però jo he puntuat "notable".

Home, potser és que la meva ingenuïtat d'infància m'influència... potser és que, de tant haver llegit coses diferents m'he tornat menys exigent...

... però he votat "notable"!

A veure vosaltres. Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. gen. 20, 2008 8:53 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
La meva puntuació ha estat insuficient.

Considero que no assoleix la mitja dels standards tintinaires, de la mateixa manera que, per exemple, Les taronges Blaves.

Una obra (còmic o pel·lícula, en aquests casos) es composa d'un argument, d'un guió i uns dibuixos que el desenvolupen, així com d'una tensió dramàtica per una banda i ungs gags còmics adients, per una altra.
Considero que les dues obres esmentades (repeteixo) no assoleixen la mitja tintinaire.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. gen. 20, 2008 10:20 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
La meva puntuació ha estat insuficient.

Considero que no assoleix la mitja dels standards tintinaires, de la mateixa manera que, per exemple, Les taronges Blaves.

Una obra (còmic o pel·lícula, en aquests casos) es composa d'un argument, d'un guió i uns dibuixos que el desenvolupen, així com d'una tensió dramàtica per una banda i ungs gags còmics adients, per una altra.
Considero que les dues obres esmentades (repeteixo) no assoleixen la mitja tintinaire.

Caram, el meu bon Xifort no podia pas estar sense contestar aquest fòrum que he fet jo...

Home, Xifort, tens raons per dir el que dius, però jo no seria tant exigent...

Apart, què t'haig de dir? El capità Haddock és un bon personatge, però m'agraden més els Dupond. I el còmic "Afer Tornassol" està bé i és una bona font de documentació, però no m'entusiasma molt, la veritat... vaja...

A vegades, un còmic només per entretenir-se i donar una mica de clima, no està malament...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. gen. 21, 2008 3:28 pm 
Desconnectat

Però, amic Crom, si un còmic està ben construït, entretindrà més i millor :D

És cert que a vegades l'esperit cerca històries que no facin pensar massa. Així ens podem treure de sobre les cabòries que acumulem al llarg del dia i distreure'ns una mica (que bé ho tenim merescut!)

Nogensmenys, encara que sigui una història sense grans complicacions ni grans morals, també apreciarem la qualitat. És com la típica pel·lícula de dissabte havent dinat: hi ha infumables; passables; "que no estan malament"; "mira tú, doncs m'ha agradat"; bones i "hostia, quina pel·li!".
Per exemple, una "no està malament" sempre és millor que una "passable".

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. gen. 22, 2008 12:02 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Però, amic Crom, si un còmic està ben construït, entretindrà més i millor :D

És cert que a vegades l'esperit cerca històries que no facin pensar massa. Així ens podem treure de sobre les cabòries que acumulem al llarg del dia i distreure'ns una mica (que bé ho tenim merescut!)

Nogensmenys, encara que sigui una història sense grans complicacions ni grans morals, també apreciarem la qualitat. És com la típica pel·lícula de dissabte havent dinat: hi ha infumables; passables; "que no estan malament"; "mira tú, doncs m'ha agradat"; bones i "hostia, quina pel·li!".
Per exemple, una "no està malament" sempre és millor que una "passable".

Home, Xifort, tinc vàries coses a dir...

Que un còmic contingui molts elements (com passa a "Objectiu: la Lluna" i a "L'afer Tornassol"), a vegades passa (en els còmics mencionats només passa una mica) que, com ho diria?, l'excés de contingut espatlla la diversió. És a dir: la informació li fa restar entreteniment.

Un exemple de llibre, pel que tinc entès, on la informació està molt per sobre de la part lúdica, és en l'Ulisses, un llibre "enciclopèdic" com pocs.

En tot cas, a mi, el que m'agrada (tampoc el trobo un còmic excepcional) de "Taurons" és que és entretingut, que fa distreure's una mica, i també, que dóna més material al món tintinaire. Encara que trobo que potser el millor personatge a "Taurons" és en Rastapopoulos, el dolent en la sombra, maquiavèlic, audaç i trampós.

En tot cas, trobo que, si bé les històries de Tintín en grup tenen el seu encant, les històries de Tintín en solitari també el tenen. En les històries de Tintín en solitari, sobre tot a "Cigars", és on els Dupond tenen un paper brillant.

Bé, de moment ja he dit la meva. Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. gen. 22, 2008 9:15 pm 
Desconnectat

cromelnordic ha escrit:
L'excés de contingut espatlla la diversió. És a dir: la informació li fa restar entreteniment.

Home, és que tampoc no ens passéssim !!!
En aquest cas és una "plasta". La gràcia és que sigui ben construït, però no massa carregat o complicat, precissament perque distregui i no faci pensar massa.

Jo, per exemple, fico el James Bond dins la categoria de pel·lícules per a passar-ho bé.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. gen. 24, 2008 4:48 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
cromelnordic ha escrit:
L'excés de contingut espatlla la diversió. És a dir: la informació li fa restar entreteniment.

Home, és que tampoc no ens passéssim !!!
En aquest cas és una "plasta". La gràcia és que sigui ben construït, però no massa carregat o complicat, precissament perque distregui i no faci pensar massa.

Jo, per exemple, fico el James Bond dins la categoria de pel·lícules per a passar-ho bé.

Home, Xifort... Les películes de James Bond, almenys algunes, tenen (malgrat que diria que menys que en Tintín) un cert contingut ideològic i polític. Per exemple, més d'un cop l'agent 007 desafia a les forces comunistes, o participa (com en Tintín) en la carrera espacial. I d'altres temes...

Les películes de J. Bond toquen la temàtica político-social, malgrat que a vegades no ho sembli (que en Tintín ho sembli d'una forma més evident, ja és un altre tema; però és que, a vegades, els temes que es poden tocar en un còmic no es poden tocar en una película... l'art sequencial té límits...).

Ja he dit la meva. Salut!!

PD: Com diria el gran Groucho Marx: "Aquestes són les meves idees; i, si no t'agraden, en tinc d'altres".

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. feb. 09, 2008 5:57 pm 
Desconnectat

Dos aprovats, tres suspensos, un vot en blanc..

Per ser el còmic més impopular de Tintín, tampoc està tant supermalament... :?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. feb. 10, 2008 11:35 am 
Desconnectat

El problema és que amb un univers tan petit, l'enquesta no és estadísticament representativa :cry: .

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. feb. 10, 2008 4:22 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
El problema és que amb un univers tan petit, l'enquesta no és estadísticament representativa :cry: .

Els fòrums de Tintincat són un univers ben petit, sí; lamentablement és així. És el que es cou...

Una llàstima. Però potser podria canviar...

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 11 entrades ] 

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca: