1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dc. ago. 21, 2019 8:54 pm

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 87 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. des. 05, 2007 10:41 am 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
LLEPAFILS, PRIMER TINTINAIRE

Benvolguts amics, us suggereixo la meva versió, inexacta, probablement, de l´etimologia real de Tintinaire. Crec que fou Llepafils qui va inventar aquest nom. Potser el Dr.Xifort ho va fer. És compliç , naturalment.

TINTINAIRE. Persona que creu que el Tintín és quelcom infinit. Inesgotable. Li agrada parlar sempre del Tintín. En fa del Tintín una part molt important de la seva vida. Mai s´exhaurirà el Tintín. No hi ha un perqué del Tintín. El Tintín és etern. Es quelcom per si mateix. No és un qué sinó un com. El sentit del Tintín és el Tintín. Com pensen els xinesos del Lotos blau, que tant agrada a molts Tintinaires.

La primera etapa d´entrada a aquesta creença es quan es tenen 7 anys. Després passa un temps variable fins que s´esdevè Tintinaire. Tots els Tintinaires són diferents, és clar.

No és exègesi només, sinó trobar-se en. Els Tintinaires necessiten un espai. Un café del centre de Barcelona. Trobades. Tintíncat i Internet.

Éxegesi i promociò. No estima només. Tintinaire és més ampla que Tintinòfil. És potser més proper a Tintinòfon-Tintinograf. Tampoc és Tintinòleg.

Permeteu-me, benvolguts amics que faci la hipòtesi, probablement errònia, de que la principal persona que va promoure el bell terme de Tintinaire només potser el nostre estimat Arístides Llepafils. La seva tasca de coleccionista és eterna. Les carteres en si no tenen valor, és una actitut. El Tintinaire, en la seva tasca, trova necessari agafar una de les personalitats més inquietants del Tintín.

Gràcies, Llepafils. Vosté sou el primer Tintinaire, és obvi.
Amb la vostre reencarnació i esforç, refeu continuament el Tintín. Llepafils ( tant ben trobada l´expressiò) només n´hi ha un. És arreu sempre que ningún ho sapigui i sempre, naturalment, ha robat i robarà carteres.

No amb obsessiò. Només amb ordre.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. des. 05, 2007 11:22 am 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
Perdona la propaganda, amic Pere Sapristi, però llegeix això: tintinaire.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. des. 06, 2007 12:23 pm 
Desconnectat

Membre des de: dj. nov. 11, 2004 3:18 pm
Entrades: 86
Ubicació: Brussel·les
Em complau molt que em consideris l'inventor del mot "tintinaire" però no vaig ser jo, tot i que soc un dels més fidels partidaris del mot, de fet ja he demanat la seva inclusió al proper diccionari de la llengua catalana.

El seu inventor és en Josep Sucarrats, periodista, tintinaire, amic i fundador amb mi i d'altres de l'associació Tintincat. La data mítica de tal esdeveniment és el 18 de desembre de 2003. Lloc al centre comarcal lleidatà , a la Granvia de Barcelona.

Lloc i data mítics on van nèixer una associació i una paraula.

Així dic i certifico,
Arístides Llepafils
funcionari retirat
col·leccionista divers

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. des. 06, 2007 12:50 pm 
Desconnectat

Ha estat canviada, pots comprovar-ho la definició tintinaire.

Salut i visca la Stoapèdia.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. des. 06, 2007 4:16 pm 
Desconnectat
Site Admin

Membre des de: dg. oct. 31, 2004 10:34 am
Entrades: 93
Ubicació: Barcelona
Realment va ser un gran encert la paraula tintinaire. Si mirem pel Google veurem que no només des de l'assocació, si no des de mitjans de comunicació i altres àmbits, ja fan servir aquest mot per designar els seguidors de les aventures de Tintín.
Fins i tot ja té domini propi, perquè els de Can Tonet l'han fet servir per la seva web: www.tintinaire.com

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. des. 06, 2007 4:19 pm 
Desconnectat

Xavi ha escrit:
Realment va ser un gran encert la paraula tintinaire. Si mirem pel Google veurem que no només des de l'assocació, si no des de mitjans de comunicació i altres àmbits, ja fan servir aquest mot per designar els seguidors de les aventures de Tintín.
Fins i tot ja té domini propi, perquè els de Can Tonet l'han fet servir per la seva web: www.tintinaire.com

Efectivament, senyor Xavi-Xang. La paraula tintinaire ja té una notable vida pròpia; cosa de la qual, personalment, n'estic encantat, m'agrada molt.

També té vida pròpia en la Stoapèdia, tot sigui dit :wink:

Una abraçada companys!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. des. 06, 2007 8:20 pm 
Desconnectat

LLEPAFILS I LA SINTAXIS

Benvolgut amic Aristides Llepafils i amics

Perdoneu, ha estat una errada meva. Com sovint.
Vosté senyor Llepafils sou no l´inventor, sinò el sintacte perfecte del terme Tintinaire.
En la sintaxi crec tenir raò. El senyor Llepafils és Tintinaire per definiciò i per exclusiò. Aqui no pot haver’hi allò de l´Aristòtil que va dir que Platò era el seu mestre però no sempre tenia raò.

Bon amic Llepafils, ja em permetrà dir-li el següent.
El Centre Comarcal Lleidatà és o fòra, fins ara, a la Gran Via, el centre de Barcelona (ciutat que és o fòra el centre de l´Univers, naturalment. Tothom ho sap) . És o era a prop de casa meva. Jo, ahir mateix, al vespre, aprofitant la meva infantesa, fa només vint i cinc anys,hi anava a jugar als escacs, a un club al Centre que hi tenien. Potser soc pessat, però me´n recordo d´una curiossitat estranya: Hi havien sempre dues persones, magnífiques persones, sempre beguts. Eren dos organitzadors, germans bessons, que sempre hi eren. Tots dos junts i tots dos beguts. Ja em permetran que digui que no eren com els Dupond/t amb la seva diferència de bigotis: a aquests senyors germans no els diferenciava llur inestimable estima per els escacs, sinó l´afer per els gots de de whiski. Recordo, també, que després el centre d´escacs va canviar i se´n va anar al passeig de Gràcia o Rambla Catalunya. Jo també hi anava a jugar.

Existeixen les concidencies? El Dr. Xifort i el seu amic el Dr. Jung diuen que no. Probablement tenen raò.

En qualsevol cas, bons amics, crec que la meva interpretaciò de la interpretaciò de la semàntica de ´tintinaires´no és absurda.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. des. 06, 2007 10:26 pm 
Desconnectat

PERE SAPRISTI ha escrit:
LLEPAFILS I LA SINTAXIS

Benvolgut amic Aristides Llepafils i amics

Perdoneu, ha estat una errada meva. Com sovint.
Vosté senyor Llepafils sou no l´inventor, sinò el sintacte perfecte del terme Tintinaire.
En la sintaxi crec tenir raò. El senyor Llepafils és Tintinaire per definiciò i per exclusiò. Aqui no pot haver’hi allò de l´Aristòtil que va dir que Platò era el seu mestre però no sempre tenia raò.

(...)

Existeixen les concidencies? El Dr. Xifort i el seu amic el Dr. Jung diuen que no. Probablement tenen raò.

En qualsevol cas, bons amics, crec que la meva interpretaciò de la interpretaciò de la semàntica de ´tintinaires´no és absurda.

PERE SAPRISTI

:shock: :shock:

Potser sóc més tonto del que em penso... o potser és que el llatí no el pots entendre per molt que t'hi posis... però, Pere Sapristi, la veritat és que no entenc molt del teu discurs, m'he quedat una mica confós...

Malgrat tot, puc dir sincerament i amb respecte que, el teu discurs, que he entès a trossos, té tota la pinta de quasi ser una obra d'art literària. Sí, està ben escrit, té tota la pinta; perquè negar-ho??

Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. des. 07, 2007 5:33 am 
Desconnectat

Benvolgut cromelnordic

És clar. Teniu raò. Hi ha un error evident perque vaig escriure
la meva INTERPRETACIÒ de la INTERPRETACIÒ de la semàntica de ´tintinaires´no és absurda. Sobra una interpretaciò, és clar. Vaig repetir per error (errata) la paraula.

Per cert, 18 de desembre es celebra el naixement del mot Tintinaire. El felicitarem. I ens felicitarem.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. des. 07, 2007 7:41 am 
Desconnectat

PERE SAPRISTI ha escrit:
Benvolgut cromelnordic

És clar. Teniu raò. Hi ha un error evident perque vaig escriure
la meva INTERPRETACIÒ de la INTERPRETACIÒ de la semàntica de ´tintinaires´no és absurda. Sobra una interpretaciò, és clar. Vaig repetir per error (errata) la paraula.

Per cert, 18 de desembre es celebra el naixement del mot Tintinaire. El felicitarem. I ens felicitarem.

PERE SAPRISTI

Home, Pere Sapristi, no sé què dir-te, bon company... :?

Sí, d'acord, la teva autocrítica està bé, has fet un error i ho reconeixes. Et felicito per això.

No obstant (i et puc ben dir, i no només per això mateix) que el teu text aparentment brillant literàriament no l'entenc del tot. M'embolico en les paraules.

Et donaré un consell de bon escriptor (modèstia a part) a un bon escriptor (sí, va per tu): dóna tots els teus textos BEN mastegats, inconfusibles, tope comprensibles; tampoc cal passar-se, però creu-me que això, el lector, ho agraeix.

Et donaré un exemple de text meu ben mastegat (lamento la propaganda): Osset de peluix.

En fi, naturalment et recomano seguir el meu consell. Però mantinc, com havia dit, que escrius molt bé malgrat la comprensió emboliqui una mica als talosos de ment com jo.

Sigui dit... i si de fet m'equivoco, que el sr. Hergé des del cel em perdoni la tonteria.

Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. des. 07, 2007 10:11 am 
Desconnectat

1. Un Tintinaire és un col-leccionista. Fonamentalment. Tintín és la necessitat de la recuperaciò de l´ordre.

2. Comença als set anys. Després esdevé Tintinaire. Cal un espai de temps. Mai s´esdevè Tintinaire als set anys, de forma inmediata. Jo em pregunto Hi ha Tintinaires sense els sets anys? Sense aquesta iniciaciò? E altres paraules, potser no fòra erròni dir que qualsevol Tintinaire ha de tenir primer sets anys com a lector. L´edat per a tornar després, com a col-leccionista. Hi ha Tintinaires que hagin llegit el primer Tintin als quaranta? . Perquè ens fem Tintinaires? Jo tinc germans i cap d´ells ho és. El Tintín és part del passat. Quelcom útil, potser, però no necessàri, ara.

3. Un Tintinaire és, com tant magníficament es descriu Arístides Llepafils, un ´col-leccionista divers´. Jo entenc que tot col-leccionista és divers. Hi han col-leccionistes no diversos? Llepafils, en sentit estricte. Es a dir, exclusiu en el seu gust. Gastronòmic i per extensió. És a dir: jo només colecciono això. La resta de coses fora de la meva col-lecciò son objectes o éssers sense relevància, sense sentit a l´existència. Treuen el sentit de la vida. Jo, només carteres. Només a Brussel-les.
Un Tintinaire o un col-leccionista és un afegit. Un diumenge. En el sentit de que la televisió per la majòria de la gent.

Naturalment, Aristides, vosté sap perfectament que sou col-leccionista divers: Us agraden les carteres i també les referències als diaris envers els pick-pockets inexistents, a Vosté. Us agrada, potser, la creaciò d´un fals ordre.

4. Un Tintinaire, col-leccionista és com ja vaig dir abans, necessita un escenàri de reproducció. Un reconeixement del seu gust amb els seus amics, els altres Tintinaires. Un cercle. El café al centre de Barcelona o Tintincat o aquesta pàgina. Son diferents formes d´expressiò. Els millors tintinaires hi son sempre que cal a tots aquests llocs, Si nó, no existeiexen. D´altres generen museus de reproducciò de reproduccions.
El senyor Arístides Llepafils és un cas magnífic de Tintinaire, crec jo. Em sembla que és com el Hitchcock, que sovint feia veure que és un actor no relevant, fora del guió, per sortir a les seves magnífiques pelicules. Un cas de curiòs narcicisme.No dolent, en absolut. Com fa el nostre amic Llepafils i no sempre acertadament, crec jo, l´Hergé als àlbums. Recordem que el senyor Llepafils recullia la informaciò sobre la seva col-lecciò apareguda als diaris. Potser per això era funcionari retirat. Doble reproducciò. Si no hi ha constància pública, no hi ha col-lecciò. Calen certificats que confirmin el robatori. Curiòs.

5. Un Tintinaire, com un col-leccionista o com el senyor Llepafils, sempre cerca quelcom únic. El darrer sentit de la seva col-lecció. La col-lecció tindrà aleshores el seu sentit, creu ell. La millor peça. En el fons, el sentit d´èsser Tintinaire es tracta de xerrar. Jo entenc que un dels millors i més exclusius Tintinaires és el Dr.Xifort (magnífic, fonèticament, pseudònim; històricament interessant). Sempre ens descobreix quelcom nou. Es tracta, potser de l´Alcazar-Zarate amb els ganivets. Sempre hi troba quelcom. El problema potser és com la pregunta que fa Zaratte al senyor indi: Estàs preparado?. Es a dir, el fonamental no és el texte en una llengua desconeguda sinò ´és correcta que el ganivet per llençar-lo a ceges, verbalment, sense matar-te? L´altra diu que si. La conversa és, em sembla, som jo a A i tu a B geograficament?
Tothom esperem un nou sentit de Tintinaires amb nous encerts del Dr.Xifort. El seu magnífic sentit de l´humor recentment expressat de nou en un petit article, hi afegeix el sentit original, potser no relevant, còmic del Tintin.

6. Un Tintinaire és un escèptic. Amant de l´ordre. Tintin és imaginaciò i ordre. Posem que Llepafils es el primer Tintinaire i el segon, amb el vostre respecte, el Dr.Xifort.

7. Bon amic Llepafils, Tintinaire, és quelcom especial a Catalunya. El mot Tintinaire és, crec jo, amics, un homenatge al seu traductor al català i ´inventor´ de Llepafils. Em faig una pregunta, potser absurda. Ésser Tintinaire és possible però sense la contribuciò del senyor Joaquim Ventalló i la seva actitut amb el texte i la nostra llengua, nosaltres no forem ara Tintinaires, sino lectors del diari esportiu de Barcelona ´Sport´. El nostre amic Arístides Llepafils és, doncs, net del senyor Joaquim Ventalló, que riu, riurà o riuria el senyor, on sigui, quan comprengui l´existència de que hi ha ´Tintinaires´, correcta continuaciò de la seva traducciò al català. És, em sembla, un encert lingüístic en homenatge al senyor Ventalló, primer Tintinaire in memoriam, naturalment. El senyor Sucarrat, com testimonia Llepafils, és un magnífic pensador en llengua catalana.

8. Bernvolguts amics. Tintín és una formiga. És una metàfora. La formiga és un mite, potser existent només al cap del senyor George Remi. La formiga mai es trova sola, naturalment.Sempre va fent.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. des. 07, 2007 10:41 am 
Desconnectat

Les teves teories, Sapristi, em semblen una miqueta improbables, però, en tot cas, molt, molt interessants.

Segueix així.

En La Stoa necessitem gent com tu. T'hi animes?

Una abraçada, noi!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. des. 07, 2007 10:32 pm 
Desconnectat

Membre des de: dj. nov. 11, 2004 3:18 pm
Entrades: 86
Ubicació: Brussel·les
Senyor Pere, em sento molt honorat amb els seus comentaris. Jo em sento efectivament un gran tintinaire, no sé si el primer, el segon o el 77è,, però conservo a la memòria el gran moment fundacional de la nostra associació i del mot tintinaire.

Per altra banda li aseguro que continuo col·leccionant, el col·leccionar forma part de la nostra cultura, en el fons tots col·leccionem alguna cosa, els records per exemple.

Li he de dir que els fills del senyor Ventalló, socis també de Tintincat, estan molt contents pel just homenatge que va rebre el seu pare a la darrera trobada de Figueres.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. des. 08, 2007 3:19 pm 
Desconnectat

Aristides_Llepafils ha escrit:
(...)
Li he de dir que els fills del senyor Ventalló, socis també de Tintincat, estan molt contents pel just homenatge que va rebre el seu pare a la darrera trobada de Figueres.

"Olé tus huevos!!". Visca el pa!!

Cal dir que honra molt als fills del SENYOR Ventalló que hagin assistit a l'acte de Figueres, i que ajudin una mica a fer més perenne la flama tintin(cat)aire.

Home, per suposat, la llista de tintinaires que mereixerien una menció es faria inacabable... però, per avui, "només" felicito als "cadells" :wink: del senyor Ventalló.

Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. des. 19, 2007 5:59 pm 
Desconnectat

Perdoneu, amics, insisteixo.

1. Un Tintinaire és sempre un Llepafils.

Efectivament, vaig cometre l´error, parcial, de suposar que fou el nostre amic corresponsal Llepafils qui va inventar el mot de Tintinaire. Hi torno. Tantmateix cre que tot Tintinaire és, necessariament, un Llepafils. Un col-leccionista, vull dir. Llepafils és una magnífica metàfora, ideal, potser, ben trobada per el nostre amic. És el cognom, potser del Tintinaire. Però, metafòricament, crec jo un Tintinaire és Llepafils.

2. Un Tintinaire és un col-leccionista. El Tintinaire vol, com el Llepafils, no una cartera, sinó gran varietat de carteres o d´albums (Hi ha algun Tintinaire que digui que amb un album en té prou? És poc probable). I d´altres coses derivades. Interpretacions, versions, rumors, figures, samarretes, clauers, caganers , etc. Reproduccions de reproduccions.

3. El Tintinaire. Per cert és possible que hi hagi exclusivament Tintinòfils? És a dir, no col-leccionistes? Probablement, si. Jo crec, però, que no. Perqué el lector de Tintín esdevè Tintinaire?

4. I doncs, crec que el Tintinaire, després del repòs comprés entre els 7 anys i altres indeterminats torna a Tintín i, crec jo, aleshores, pera ell el Tintín deixa d´ésser un còmic. Esdevè una altra cosa. Lògicament, el Llepafils ho sap perfectament: el motiu de col-lecciò és l´únic seriòs, l´unic sentit de l´ordre. Jo un lladre? De qué? no afegeix el personatge al Secret. Un lladre desordena. Jo, ordeno. Jo faig ordre. Jo soc conservador . Colecciono per a conservar.

Tots els personatges del Tintin son, aleshores, literalment, entranyables. Ningú es pot ficar amb ells. El Tintín és com el fetitx dels Arumbaia, potser. Quelcom amb un diamant, que desapareix, de forma magnífica, sense que mai vulgui donar’li importància (en el sentit del texte de l´album).

Per cert, indueix, potser, al col’leccionisme, l´estructura dels Tintin. Hi ha, em sembla, quelcom cíclic, simètric i repetitiu als albums, que mai, naturalment, s´acaben.
Lògicament, el Tintín deixa d´ésser un còmic. Però el Tintinaire no pot deixar d´ésser una persona educada i amb gran sentit de l´humor. Això és palés a aquestes pagines. L´efecte còmic i didàctic, tot plegat ho diria un snob, del Tintín és introduït a l´actitut dels Tintinaires envers el Tintín i el món, potser. Llepafils, en general.

5. Finalment. Jo soc de l´opinió (opiniò, com és sabut, sempre compartida per mi, genial frase tintinaire) que el Tintín és, fonamentalment, forma. Dibuix. Gràfica. Línia clara. Per a mi, el totem del Tintín és i només potser un: la figura meravellosa que és conjunciò, potser, de tots els animals: l´ornitorrinc. En ell hi trobariem tota la ´familia´ Tintín. Heus aqui el Tintín, el Milou, el Haddock, els Dupond/t, el Tornassol, la Castafiore, naturalment, el Nestor i tots plegats, per cert

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 87 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :