1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dg. nov. 17, 2019 3:36 pm

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 87 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. nov. 16, 2007 9:51 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
S'agraeix l'elogi, i molt més per de qui procedeix, però no som nosaltres (i goso parlar també en nom de l'amic Pere) mereixedors de cap honor excepte del de l'amistat de tots els tintineires (que és l'honor més gran de tots els que podem rebre)
I em reitero: :oops:

I per honorable, el tintineire que ha postejat més en aquest fòrum: el nòrdic Crom.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 17, 2007 9:33 am 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
Xifort ha escrit:
S'agraeix l'elogi, i molt més per de qui procedeix, però no som nosaltres (i goso parlar també en nom de l'amic Pere) mereixedors de cap honor excepte del de l'amistat de tots els tintineires (que és l'honor més gran de tots els que podem rebre)
I em reitero: :oops:

I per honorable, el tintineire que ha postejat més en aquest fòrum: el nòrdic Crom.

Aquesta piloteria refinada tant clarament magnífica mereix una bona recompensa.

I ja la tens, Xifort.

Espero que t'agradi. Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 17, 2007 1:01 pm 
Desconnectat

Moltes gràcies, company.
Però, sincerament, ho trobo excessiu.
Hi ha molta més gent més mereixedora d'aquest honor, fins i tot dins el món tintinaire.
Aqui estem simplement per passar l'estona, no per figurar.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 17, 2007 2:34 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Moltes gràcies, company.
Però, sincerament, ho trobo excessiu.
Hi ha molta més gent més mereixedora d'aquest honor, fins i tot dins el món tintinaire.
Aqui estem simplement per passar l'estona, no per figurar.

M'alegro que t'agradi una mica, Xifort, company... Però a veure.

La Stoapèdia pot incloure a molta gent; perquè no?

Qui més proposaries per a ser stoapèdic? No et tallis...

A més, la Stoapèdia (molt a diferència de la Viquipèdia) és una enciclopèdia no necessàriament no-subjectiva. Som subjectius, és a dir, podem parlar de coses "poc importants per a tothom", podem tractar la nostra parcela de realitat.

Així interpreto jo la ciberenciclopèdia de la que sóc administrador...

Apa, salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 17, 2007 9:20 pm 
Desconnectat

Home, consultada la stoapèdia, veig que no trobo cap article dedicat ni a Tintín ni a Hergé. És evident que han de tenir prioritat sobre altres cagamandúrries.

Tamateix hi ha un enllaç amb TintinCat, però no cap referència a la "pèdia".

Amb gran joia veig que en la bibliografia esmentada en l'article "stoapèdic" dedicat a Jou, Zette i Jocko (amb post propi en aquesta mateia categoria) figura la meva aportació sobre aquest tema dins la revista de Tintincat (num 6, desembre 2006)

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 17, 2007 10:48 pm 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
TINTIN, EL DELS PEUS LLEUGERS

Per cert, el Doctor ha esmentat fa pocs comentaris ( lògicament amb raó), que es tracta de ‘pantalons de golf’. He vist que als anys 20 eren moda dels homes d´Anglaterra i a la resta d’Europa, dels nens. Sembla que tenim diferent sentit de l´humor a ambdues parts.

El terme ‘pijo , crec jo, és perfectament correcte, encara que no sigui català. ´Cantamayanes´o ´Cantamañanas´tampoc existeix en castellà, pero no és pròpiament català. Quan el Doctor ha dit allò de ´pijo´m´he imaginat un ex president del govern d´Espanya amb aquests pantalons de golf, combinats amb el jersei horroròs groc que, per diferenciar-se i identificar-se es posen sobre els hombros. La repugnància de la imatge i la seva versemblança m´han fet riure. He comprés plenament el significat del terme ´pijo´

Tantmateix, voldria compartir amb vosaltres les meves impressions.

Josep Pla a l´any 1925 fa servir el terme potser correcte de ´pantalons bombats´ i no ´bombatxos (Josep Pla. ´Viatge a Rússia´.Ed. l´Ancora, 1990, pàg.14) ´.

Probablement, els pantalons de Tintín son més de golf que dels militars, de cavalleria. Aquells que hom qualifica de Gallifet, ex ministre de guerra de França que segons una llegenda els va inventar per amagar una lesió que tenia a una cama. Aquests pantalons així començaren a expandir-se a cavalleria en substitució dels anteriors, de color blanc i llisos, com els que porten ara els ballarins. Els nous, de Gallifet, porten uns eixamples laterals al costat de les caderes, a dalt per a portar (per què no?), les ampolles de whiski si cal amagar-les.

En qualsevol cas, suposo que no fòra incorrecte calificar els de Tintín de ´pantalons bombats`.

Però, perqué els duu el Tintín?

Lògicament, per la continuitat de l´uniforme d´identificaciò. Junt amb el pentinat. El pentinat es l´atribut fonamental. Com es veu al logotipus o emblema de Tintín de Tintincat (el mateix Tintín és també un emblema; no un símbol. És l´emblema de totes les seves aventures).
Crec, tantmateix, que hi ha una raò que magari existeixi no només al meu cap.

Els pantalons de golf, tot centrant-nos en la seva funció, son d´Anglaterra. Conjeturo que es diuen així per que potser servien per a no molestar a qui juga al golf. Així poden veure a prop la pilota a prop. No ho sé.Potser siguin de tweed. Ho desconec. Després assoleixen un paper estètic propi. Caracteritzen als ´nens pijos´.

Els altres, els abombats de cavalleria tenen la funció d´amagar-se a les botes. Perque augmenti la bota de fer feina i no sobrin ni molestin els pantalons (No per a fotre millor a tothom amb les botes, supossem) Desconec, certament, la raò de l´existència dels dos eixamples per les bandes a la part de dalt. Potser no tinguin un sentit purament estètic. En qualsevol cas, crec que la funciò d´aquests pantalons és que permeten montar sense molesties a cavall i també, en moto o en bici. Recordem, per exemple, que existeixen uns instruments senzill que premen les cames pels tormells per evitar que no s´emboliquin o es taquin els pantalons a la cadena de les bicis.

Em fa l´efecte que el sentit d´aquests pantalons a Tintín, apart de l´identificatiu reflecteix també l´atribut fonamental de Tintín de l´afany per viatjar i el moviment. Aquests pantalons abombats, uns femurs primíssims i les sabates destaquen aquest factor, crec. Desapareixen al final, em sembla a un àlbum que no he llegit.
Tintín és, així, com l´Aquil-les dels peus lleugers.

Aquesta comparació o impressió ( Jo produeixo l´arbitrarietat, arbitrarietat que comparteixo plenament) potser hagi surtir de la meva lluita entre el conscient contra el subconscient (salutacions al Doctor, interessat per Jung i que ens ha informat de que Hergé se´l va llegir tot). I doncs, potser aquesta analogia meva està vinculada a que recordo que l´irlandès Thomas Edward Lawrence (Lawrence d´Arabia) duia uns pantalons bombats d´aquest tipus en una foto d´una biografia que vaig llegir no fa gaires anys, a la meva infantesa.
Si no m ´equivoco, a Lawrence aquests pantalons no el van ajudar gaire en la lluita amb el moviment: es va matar en un accident de moto. Curiosament, així finalitzà la seva interessant lluita amb sí mateix en tres sectores diferents de desenvolupament de la seva personalitat: viatges, col-laboració amb serveis d´inteligencia i homosexualitat. Vull que quedi clar que no tinc cap intenciò de condemna de qualsevol d´aquestes activitats, que potser foren reptes en el passat. Bé, es cert que espiar als altres implica sempre el joc de la mentida, que és un exercici d´imaginaciò pero, també, de despreci per els altres quan és engany.

Lògicament, no tinc intenció de proposar que calgui trobar quelcom a Tintín procedent de Lawrence (morí el 1935). Son coincidencies. Mai casualitats, naturalment! Tintín és un tot. No una còpia, evidentment. I potser és un clàssic perque es variat i té de tot.

En resum, crec que dos components en Tintín no canvien: cara i pentinat, d´una banda i pantalons, mitjons i sabates de l´altra. Aquests darrers es conserven per, potser, subratllar, en determinada simetria, la movilitat de Tintin. El seu apreci per els viatges i el moviment.
Imagino que el Tintín, en realitat, deu tenir un caminar curiòs, potser ridícul, amb unes cames primes que semblen d´ insecte i peus petits i que, tantmateix maneguen un caparrò considerable i que continuament està pensant i , en particular, administrant una gran paciència ( no creu, Doctor Xifort?).

Bé demano disculpes per escriure tant de quelcom que no està relacionat amb l´il-lustre Aristides Llepafils. Ja semblo el Fidel Castro, que un cop va dir ´Seré breve´i només va estar parlant cinc o sis hores.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 18, 2007 3:26 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Home, consultada la stoap�dia, veig que no trobo cap article dedicat ni a Tint�n ni a Herg�. �s evident que han de tenir prioritat sobre altres cagamand�rries.

Tamateix hi ha un enlla� amb TintinCat, per� no cap refer�ncia a la "p�dia".

Amb gran joia veig que en la bibliografia esmentada en l'article "stoap�dic" dedicat a Jou, Zette i Jocko (amb post propi en aquesta mateia categoria) figura la meva aportaci� sobre aquest tema dins la revista de Tintincat (num 6, desembre 2006)

1) �s un pecat imperdonable que la Stoap�dia no inclogui cap article en concret sobre el Tint�n. Si em moro sense solucionar-ho, malament. Ho tindr� en compte com una feina futura, ho prometo.
1.1) I Xifort, escolta: perqu� no ets TU qui enriqueixes la Viquip�dia, ens salves del pecat, i ens poses alguna definici� sobre el Tint�n? I perqu� no? Una definici� simple, curta i prou bona, estaria b�. O �s que la Stoap�dia �s per a mi i no per a tothom???

2) Cagamand�rries?? Quina paraula... En fi, tu sabr�s a qu� es refereix... B�, la paraula no est� malament, per� no s�...

3) Tamb� �s un pecat imperdonable (n'hi ha tants a la petita Stoap�dia!!) que no inclogui cap vincle a la Viquip�dia en catal�, projecte que d�na mil voltes en quantitat (per� potser no massa en qualitat-per-article proporcional). Ho tindr� en compte. Gr�cies, Xifort.

4) Efectivament, hi ha un enlla� a Tintincat. T'agrada, almenys? No tot s�n "pecats stoap�dics"...

5) M'alegro que t'agradi que et mencioni en l'article de Jou, Zette i Jocko. Sabria que et podria inflar l'ego amb aix�, faltaria m�s.

En fi, de moment deixo aix� comentat, i si he dit res dolent, que Herge em perdoni.

Encara diria m�s: salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 18, 2007 3:27 pm 
Desconnectat

Quina petita putinada amb els accents... A veure si algun dia no passen més coses com aquesta...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 18, 2007 9:42 pm 
Desconnectat

No he tingut temps per a documentar-me suficientment sobre la història dels panatalons de golf. Solament diré, a l'efecte tintinaire, que el personatge no sempre els vesteix (independentment de Pícaros, el darrer àlbum, en el qual fa servir una mena de texans).

Pel que fa als pantalons de muntar, tan estimats per alguns militars, també són els dels uniformes dels pallassos anoments "august", els de la cara empastifada de blanc.

A l'amic Crom li diré que, segons l'escriptor José Luis Sampedro, "Hay tres clases de hombres: hombres, hombrecicos y cagamandurrias". A mí mateix ja m'agradaria arribar a "hombrecico"...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 18, 2007 10:42 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
(...)
A l'amic Crom li diré que, segons l'escriptor José Luis Sampedro, "Hay tres clases de hombres: hombres, hombrecicos y cagamandurrias". A mí mateix ja m'agradaria arribar a "hombrecico"...

:? :?

Quina expressió més extranya... Però està bé.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 24, 2007 3:23 pm 
Desconnectat

Naturalment, el conyàs aquest de l´apologia d´Aristides Llepafils té un petit sentit. I un fi. Crec.

La meva opiniò (compartida per mi mateix,etc.) és que el senyor Llepafils hi dona el sentit que potser hi tingues o tinguessi el Tintín com a gèner. Crec que el senyor Llepafils és el millor personatge de tots els amics que s´inventa Tintín.

Trobo, potser de de forma absurda, que Aristides amb la seva expressiò de desconeixement, d´ignorància , tot plegat, queda molt bé amb el Tintín ´ Jo soc cletòman. Ningú m´ho pot explicar. És això dolent. No serè mai castigat per l´Hergé, al mateix temps´, sembla dir.

Perdoneu, benvolguts amics, però jo m´en recordo d´una película del Marcello Mastroianni, italià del Nord com Umberto Eco.Es diu ´La notte´ Una pel-licula d´incomprenssiò, molt ben repressentada per l´actor. Crec jo.

No penseu que una pel-licula interpretada per el Marcello Mastroianni, dirigida per Hitchkock i amb argument de l´Umberto Eco no estaria malament?. L´actor principal fòra, naturalment, Aristides Llepafils.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 24, 2007 5:20 pm 
Desconnectat

El bell Marcello fent d'Aristides? :?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 24, 2007 7:41 pm 
Desconnectat

Mestre Doctor, això de ´bell´ no ho entenc. Potser té Vosté tingui raò.

Per a mi el Mastroianni és un actor i personatge que és sempre l´escepticisme.

Ho fa prou bé, crec. Un gran actor, naturalment. El nord d´Itàlia, potser, com l´Eco. És tota Una mentalitat.

M´ho sembla.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 24, 2007 9:22 pm 
Desconnectat

El senyor Mastroianni sempre ha fet papers de galà, de protagonista "guapu" i atractiu (fins i tot en "Ulls negres" -també conegut com atxitxòrnia (suposo)-). Així, el tipus de paper en el qual s'encabeix (s'encavia) habitualment aquest actor queda força lluny del personatge "característic" de "bonhomme" d'en Llepafils.

Quin actor, pel seu físic, esdevindria un bon Llepafils?
D'edat avançada, calb, baixet i rabassut...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 25, 2007 5:14 pm 
Desconnectat

Ei, Xifort!! Sorpresa!! Hergé i Tintín ja són stoapèdics!!

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 87 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :