1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dg. nov. 17, 2019 2:52 pm

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 87 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. nov. 06, 2007 9:16 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
:oops:

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 10, 2007 8:12 am 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
Xifort ha escrit:
:oops:

En Xifort es un tintinaire d'un nivell comparable o potser superior al meu. Jo he llegit amb agrat articles seus a la revista de Tintincat. I, a mes, te la virtut de ser modest.

Aixo que dic es sincer. Ho juro per Herge i la senyora Peggy.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 10, 2007 6:03 pm 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
Per cert, sembla que El Secret de l ´Unicorn fou l`àlbum preferit d´Hergé fins la publicació de Tintin al Tibet (l´any 1960).

En qualsevol cas així ho diu la wikipedia en anglés.

Hi haurà, potser, alguna raò.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 10, 2007 8:56 pm 
Desconnectat

PERE SAPRISTI ha escrit:
Per cert, sembla que El Secret de l ´Unicorn fou l`àlbum preferit d´Hergé fins la publicació de Tintin al Tibet (l´any 1960).
(...)

No tinc ni idea... Ho trobo molt verosímil...

Gràcies per informar-me d'aquesta "hipòtesis fonamentada". Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 10, 2007 10:03 pm 
Desconnectat

El Secret de l'Unicorn configura l'epopeia familiar haddockiana, la nissaga naval.
És, per una altra banda un álbum "intimista" i "minimalista", car els espais gairebé sempre són tancats i l'acció mai no s'allunya d'una amagada Brussel·les.

Pel que fa a les declaracions de la wikipedia anglesa que esmentava el tsar Pere Sapristi el Gran:
The Secret of the Unicorn was Herge's personal favourite of all the Tintin albums until the completion of Tintin in Tibet in 1960.
he de dir que després d'una ràpida consulta als meus arxius bibliogràfics he trobat alguna referència al tema (bé, després de trobar la primera referència ja no he buscat més).
En el llibret "The pocket essential Tintin", de Jean-Marc i Randy Lofficier (llibret tan breu com interessant i farcit de sorprenents informacions), a la pàg 54 diu "Hergé allegedly listed The secret of the unicorn as one of his favourite books" i, a més afeigeix: "deservedly so because its storytelling is truly outstanding".
Hem de reconèixer que tothom considerem El Secret de l'Unicorn "deservedly outstanding", of course.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 10, 2007 10:55 pm 
Desconnectat

Gràcies, naturalment, per la sorprenent informació. O el possible sempre interesant del Dr.Xifort.

Jo gairebé crec que hi ha una errada de l´Hergé al nom de l´àlbum. I potser s´hauria de dir L´Unicorn del Secret. Tot plegat.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 11, 2007 9:58 am 
Desconnectat

Estic completament d'acord amb el tsar Pere:
Jo considero el binomi Unicorn-Rackham com l'expressió d'un viatge inciàtic de caire hermètic i gnòstic (potser per les aportacions d'en Melkebeke a l'argument).
En aquest benentés, l'Unicorn -símbol de la puresa més radicalment tintiniana (i antecessor de la expresió tibetana "cor pur")- no seria el fi, sinó el mitjà.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 11, 2007 3:40 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
(...)
Jo considero el binomi Unicorn-Rackham com l'expressió d'un viatge inciàtic de caire hermètic i gnòstic (potser per les aportacions d'en Melkebeke a l'argument).
En aquest benentés, l'Unicorn -símbol de la puresa més radicalment tintiniana (i antecessor de la expresió tibetana "cor pur")- no seria el fi, sinó el mitjà.

Sí que en sabeu, nanos... Us felicito...

Em pregunto si gent del vostre visible calibre intelectual, no tindria cap article per oferir a La Stoa, o bé cap fòrum. Perquè no ens visiteu?

En fi, una abraçada!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. nov. 12, 2007 4:06 pm 
Desconnectat

A) Benvolguts amics en general i amic Cromelnordic en particular. Jo de Tintin no en sé res. Només escric les meves impressions, amb la por i la certesa de que soc massa pesat. Em fa vergonya aprofitar-me dels coneixements de tots vosaltres i, naturalment, del Doctor Xifort . Encara , tantmateix, que aquest darrer senyor ha dit que aqui estem per a xerrar. Em caldria, naturalment, mirar’me la bibliografia. Torno a ésser pesat. Ja ho vaig dir abans. Considero al Senyor Xifort un magnífic exègeta del Tintin (o Tintinaire, en la que jo crec correcta interpretaciò d´aquest terme). Domina perfectament els àlbums i les seves explicacions son molt interessant. Però, crec, el més important, tot plegat es que es diverteix amb el Tintín i ens diverteix a nosaltres. Del seus comentaris n’hi ha com diu el meu pare ´ per a llogar-hi cadires´.

Francament, no és que jo sigui totalment ignorant. A mi em passa quelcom que, ara que hi penso, ja m’ho diu la meva dona. ´No pateixis. No es que fracassis amb la ´combinaciò guanyadora´ de l’euromillons. Es que la nostra amiga s’equivoca de kiosk cada cop que la llença´ [en el sentit literal, en el meu cas] . I renya amistosament a la nostra amiga, a través de la qual la faig. La fa (s´equivoca de kiosk, es a dir) a Brussel-les, per cert, on viu l´amiga. Jo cada setmana la faig o la llenço, dissortadament, esperant sempre millor orientaciò urbana de l´amiga i la victòria inminent amb la ´combinacio guanyadora´. Personalment, crec que la resposta filosòfica i psicològica de la meva dona és genial. Ella no creu en loteries, pero segurament deu considerar que aquesta resposta em consola quan els dissabtes no comprenc el malentés de que no m´hagi tocat.

B) Voldria, si no és molestia, demanar al Dr.Xifort comentaris a les seves darreres observacions. O a qualsevol altra persona, o avatar, és clar.

1. Esmenta el Dr.Xifort ´L´amagada Brussel-les´. Brussel-les no la conec gaire. Però em va agradar. No sabria dir perqué. Voldria detalls. Tornem al començament de l`àlbum. Als encants on els policies tautòlegs Dupond/t multipliquen per alguna raò els paraigues, fins al punt en que aquests, els paraigues, cansats d´ésser tants, es fan lladres d´una maleta, després de que els hi prenguessin les carteres als seus portadors. Els hi pren el senyor Llepafils, el rostre del qual veiem. Ēs un professional, tot sigui dit, de l’art de sustraure amb els dits les carteres. Ho fa no pel procediment de tallar les butxaques, sinò d´aixecar’les, en el mateix mercat, a dues persones, que sempre van juntes, per cert .Aquestes técniques diferent es diferencien en diverses llengues amb noms diferents al parlar dels delinquents. No deu ésser fàcil. I el senyor Herge, per el qual els dits eran fonamentals a la seva feina segurament ho savia.
I doncs, he cregut veure en aquests encants el mercat de Waterloo, que no és pas Brusse-les propiament. Son uns encants ara prou cutres, m´ho va semblar. On tot està o estava exposat al terra, no a taules. És potser aquesta una referència a Brussel-les?. També es fa referència a francs.
Potser hi han altres detalls de la ciutat a l´àlbum. Jo crec que als llibres de Tintín on aquest no viatja no hi han gairebé senyals que poguin identificar-lo com a resident a Brussel-les. lloc de ressidència del Tintin no existeixen gairebé senyals de que l`acciò sigui a Brussel-les.
Com sabem que gairebé realment tot passa a una Brussel-les amagada?

2.Desconec l´eventual aportaciò del senyor Van Melkebeke a la mitologia de l´Hergé, esmentada per el senyor Xifort. Sé que fou amic i col-laborador d´Hergé. Surt, per cert, retratat a l´álbum, a la pàg.2.D2, segons avisa la curiosa pàgina http://cactuscom.com/tintin/index.htm que s´esmenta a la vostra pàgina.

3. ´Intimista o minimalista´ semblen ésser sinònims ad contra de que l´acciò es produeix en una mateixa ciutat (lògicament no cal contar la història amb el Rackham el Roig) sense viatges. Francament, aquests termes es podrien aplicar només a la grafia, opino. L´argument es, certament, complicat. Per exemple, els Dupond/t (ho aventuro, naturalment) assoleixen un gran protagonisme i posen de manifest clarament un fort caràcter I la seva negligència es correctament premiada, com la dels sants bojos de l´hagiografia bizantina i ortodoxa de Rússia (Basili el Benaurat, per exemple).

Opino que a l´Unicorn potser podria acabar-se el Tintín. El mateix Tintín, canvia després de l´Unicorn, com va exposar el senyor Xifort no fa gaire. Potser, en certa manera, s´acaba el Tintín quan deixa el carrer de Labrador. Els Dupond/t podrien també plegar i dir, barallant-se: ´El meur regne no és d´aquest món´, i l´altre li respondria ´Ni de cap altre´.

Per a finalitzar. Potser existeix, m´ho sembla, una dependència del fet de que els Tintín comencessin a publicar- a trossos, no com àlbums sencers. Potser això influeixi de forma important en la distribuciò dels fets de la trama i de la grafia. Per exemple, cada semana o cada temps hauria de passar quelcom interessant. Amb dibuix i amb texte.

PERE SAPRISTI

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. nov. 12, 2007 9:49 pm 
Desconnectat

Amics, segons diu el Gran Pere:
el més important, tot plegat es que es diverteix amb el Tintín i ens diverteix a nosaltres
Jo sempre he dit que Tintín és compartir, i si conseguixo (conseguim) que algú s'ho pasi al menys la mitat de divertit que jo (que nosaltres), ja paga la pena tot l'esforç.

Atès tot això (he de dir que els coneixements són simplement posar-hi temps i ganes), seré breu, què es tard i vol ploure (bé, plore no, però ja comença a fer fresqueta)

1.- El mercat està documentat que es tracta del marché aux puces (recordeu que Milú es grata) dominical de la plaça del Jeu de Balle, en Les Marolles brussel·leses.
El ja conegut 26, carrer de Labrador, correspon (o corresponia) gairebé exactament amb el 26 ddel carrer Terranova, molt proper a l'anterior plaça (agafeu el detall: Labrador-Terranova, penínsules canadenques).
També Hergé ha retratat diversos carrers, edificis i parcs brusel·lessos en diferents àlbums (seria molt llarg de fer el detall). L'únic és que arran de publicar en el mercat francès, fa desapareixer els noms belgues, deixant, si més no, pistes pels iniciats.

2.- Jacques Van Malkebeke del que hom diu era francmaçó, era molt aficionat al tema del gnosticisme i l'esoterisme (ja ho porta, això el ser del GO o similar -si l'afirmació anterior fòra ceta, és clar, cosa que desconec). I sembla ser que també va influir en aquest binomi albumísitc de la mateixa manera que Xang ho va fer amb el Lotus. Si no em fa mandra (que em fa una mica) intentaré ampliar en un futur no gaire llunyà aquestes aseveracions amb suport bibliogràfic.

3.- Ambdos adjectius solament es referixen a les localitzacions. Com fa poc algú esmentava en aquest mateix fòrum -no recordo el post exacte- en Unicorn esdevé una gran complexitat argumental -històries creuades- que comporten un resultat equivalen al de les còmiques comedies anomenades "d'embolic". la gràcia d'Hergé és mantenir els "tempos" de les històries creuades (robatoris, vaixells i pergamins, Cavaller, misteri Locell, misteri Moulinsart...) amb el típic esquema novel·listic d'exposició-nus-desenllaç. És com si fós cinc aventures barrejades en una. I, amb més mérit: tot això en molts espais tancats i en dos pams d'exteriors (barri de Marolles i la campaña propera del castell)

3 in fine.- Efectivament, amic Pere, la gran preocupació d'Hergé era mantenir l'atenció del lectro i el thriller de la'accío en suspens d'un dia per l'altre, car recordem que aquestes dos (unic i rackh) van publicar-se en tires diaries (i jo afeigiria: al més pur estil de la premsa nordamericana!)

I per avui ja està.
Bona nit, que jo em llevo a les sis.
Xifort

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. nov. 13, 2007 8:00 am 
Desconnectat

Pere Sapristi i Xifort: sou grans Tintinaires. Si fos administrador dels fòrums de Tintincat, us nomenava usuaris d'honor de Tintincat a l'acte (igual que en La Stoa ja tenim algun que altre usuari d'honor).

Només volia dir això. Visca Hergé.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. nov. 14, 2007 4:04 pm 
Desconnectat

Dr.Xifort. Molt agraït per les seves respostes. Molt explicatives i, fins i tot, contundents. Tant com que només podem tolerar'li al Tintín que dugui un vestit inferior tant constant i anacrònic com els pantalons bombatxos (pantalons Gallifet, com diuen en una llengua europea en memòria d´un ministre de guerra francés del segle XIX ultradretà), mitjons blancs i unes sabates molt minses. Això, crec jo, només el Tintín ho té autoritzat, és clar. I potser és la causa de que, als àlbums, tant sovint li sortint enemics que desconeixen de forma conscient la raò per la qual el Tintín es per a ells inacceptable i insoportable ésser.

Pere Sapristi

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. nov. 14, 2007 7:34 pm 
Desconnectat

Jo, quan era nen, vaig conèixer un personatge que va explicar-nos a una colla d'amics que ell havia passat ampolles de licor de contraban (ara suposo que des d'Andorra) dins uns pantalons de golf. No sé si l'home va engalipar-nos o si es pot tractar d'una experiència real. Solament diré que el personatge en qüestió era capellà. :?

Els pantalons golf eren l'última moda del jovenet "pijo" dels anys 20 i 30. (ho sento, no sé traduir "pijo" al català).
Degrelle diu que tintín els porta perquè ell els portava... bé, ell i uns quants milers més.
Però Tintín no és l'únic personatge de les seves aventures que vesteix aquest tipus de pantaló: no oblidem al senyor Carlet.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. nov. 15, 2007 3:58 am 
Desconnectat

Ah, clar.

Aquests pantalons son, aleshores, la forma d'identificaciò constant de Tintín com a persona que malgrat la seva inteligència i experiència, és un nen o adolescent de 16 anys. Pentinat i pantalons, potser. Imprescindibles.

Pere Sapristi.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. nov. 16, 2007 7:23 am 
Desconnectat

cromelnordic ha escrit:
Pere Sapristi i Xifort: sou grans Tintinaires. Si fos administrador dels fòrums de Tintincat, us nomenava usuaris d'honor de Tintincat a l'acte (igual que en La Stoa ja tenim algun que altre usuari d'honor).

Només volia dir això. Visca Hergé.

Fa una estona que estic fent la pilota a Xifort i a Pere Sapristi, i no rebo cap menció a les meves "piloteries"...

No és que estigui exigint res tampoc... però no sé... Quedem en que estic mencionant que és, en tot cas, extrany...

Apa, salut i visquen els Dupondt!! ;)

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 87 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :