1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: ds. oct. 19, 2019 11:51 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 16 entrades ]  Ves a la pàgina 1, 2  Següent
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: Què et semblen les aventures de Jou, Zette i Jocko?
EntradaPublicat: ds. ago. 18, 2007 6:20 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
Coneixeu les aventures de Jou, Zette i Jocko? Els dos germans, noi i noia, i el mico trapella, inventats per Herge. Podeu llegir més a la Viquipèdia i a la revista de Tintincat.

Us agraden aquestes aventures? Què em dirieu d'elles?

Jo (i admeto que els còmics de Tintín són millors, i que és una nota un tant sorprenent) els hi posaria la qualificació de "notable" (notable tirant a bé), perquè les trobo entretingudes i simpàtiques, i fan passar l'estona; a més, crec que podrien haver-se millorat, que tenen un cert potencial.

I vosaltres? Què me'n dieu?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. ago. 18, 2007 7:51 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
Home, doncs al meu parer són força fluixetes i infantils en comparació amb Tintín.

El desenvolupament dels arguments i els personatges no arriba al nivell de la gran sèrie d'Hergé.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. ago. 19, 2007 11:15 am 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Home, doncs al meu parer són força fluixetes i infantils en comparació amb Tintín.

El desenvolupament dels arguments i els personatges no arriba al nivell de la gran sèrie d'Hergé.

Sí que no tenen tanta tensió i força dramàtica com els còmics de Tintín... Però almenys fan passar una estona entretinguda. També és una llàstima que no facin menció a elements sociopolítics del seu temps (és a dir, del d'Herge).

És curiós com Jou, el protagonista, més que un heroi és una víctima de les circumstàncies, que va a remolc del vertader aventurer (son pare). Crec que això (i Herge mateix diria que ja ho va comentar) limita molt l'argument: Jou no és un heroi en sí, sinó un heroi emmarcat en la vida de son pare, i precisament això condiciona molt l'argument: Tintín va per lliure en fer aventures, però Jou actua dins un espai que el condiciona, que el limita.

A mi m'agraden les escenes de més tensió, com quan Jou condueix el carro dels gitanos que ha robat a tota pressa per la carretera, buscant un telèfon per informar son pare.

En quan a que siguin una lectura infantil... Això es podria criticar, en el sentit que, en les aventures de Jou i Zette, hi ha trets, accidents d'avió, fins algun mort, etcetra, i això fa que potser no sigui estrictament una aventura "recomanat per a menors de 5 anys", perquè ens entenguem.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 17, 2007 9:38 am 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
(...)

Són una mica fluixetes, no dic que no...

... però permeten veure diferents situacions que els còmics tintinaires no mostren.

Dit així: si Tintín és un valent llutador, en Jou és una "víctima acorralada". Són dos móns diferents.

A més, les aventures de Jou, Zette i Jocko no són dolentes de per sí: és Herge qui s'interessa (els seus motius tindrà) per a suavitzar-les i fer-les menys atractives. Potser perquè no vol que cap personatge seu pugui eclipsar gens ni mica al Tintín... qui sap, potser és en part un dels motius pels que en Jou no té tot l'atractiu potencial aprofitable...

Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 17, 2007 12:58 pm 
Desconnectat

Efectivament, és un altre registre.
Si Tintín és un heroi solitari (al menys en l'època en la que surten els bessonets Jou i Zette), són una aventura "familiar".
Jo penso que va adreçada a un públic més infantil que les de Tintín. Sé que va ser una demanda del director de Coeurs Vaillants, però al final, la sèrie no va reeixir (si no, ara estariem parlant de Jou i Zette, i no de Tintín). En el món de l'aventura, es parteix de la base de que l'heroi ha d'ésser autònem, i no pot plagar de perseguir els dolents perque són les vuit i ha de tornar cap a casa perque la mama té el sopar a taula.
Els esquetxos amb el mico, són molt, molt infantils. Compareu Milú amb Jocko! (si podeu, és clar!).
El fet de tenir família resta independència i capacitat de maniobra als herois. I el més important, els resta èpica -element imprescindible per al bon denvolupament de l'aventura-.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 17, 2007 2:32 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
(...)
Els esquetxos amb el mico, són molt, molt infantils. Compareu Milú amb Jocko! (si podeu, és clar!).
(...)

Perdona, estimadíssim Xifort, però no considero pas que el Milú sigui un personatge precisament meravellós de les aventures de Tintín...

Per suposat, Milú és bastant (només bastant) millor que Jocko; però pensar que "Milú és meravella i Jocko merda", no coincideixo; em faltaria bastant per dir-ho, i ho afirmo amb fermesa, nois.

A mi els esquetxos de Jocko em sembla que no estan malament. Insisteixo: "no malament".

En quan al Milú, dels sis principals (el gosset, Tintín, Dupondt, Tornassol i Haddock, per ordre aleatori), dels sis principals, i que Herge em perdoni, possiblement el Milú és el personatge menys bo dels sis per a mi.

Els esquetxos de Milú estan bastant bé, que sí, i n'hi ha algun de molt bo; però en conjunt, per mi, el Milú té com a mitjana una nota de notable baix. Molts pocs esquetxos del Milú són pèssims, molt pocs; però en bastants dels gags em trobo amb un personatge que, no sé massa bé perquè, un personatge "caní" que no em sembla molt especial...

Em fan més gràcia les trastades dels Dupond que les del Milú. Bastanta més, i que Herge em perdoni. Opino així.

En quan al Jocko... Ehem... Són esquetxos suaus, però que fan riure una miqueta; el Jocko és simpàtic (diríeu que no??) i tonto, i inofensiu, i no està malament...

Crec que Hergé, si hagués volgut, hauria pogut fer un altre Jocko més atractiu per al públic. Es va negar a millorar-lo perquè no li va venir de gust.

En resum: Milú és bastant millor que Jocko, però no moltíssim millor. Repeteixo: no moltíssim millor, ho tinc ben clar.

Ja he dit la meva. I jo encara diria més: salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. nov. 17, 2007 9:02 pm 
Desconnectat

Com sembla que m'he d'explicar millor, ara vinc:

a) Milú no es un personatge especialment valuós dins el món de Tintín. La seva millor "interpretació" (com ja he dit no fa molt) és al Tibet.

b) El personatge de Milú, sense ser cap meravella, és molt superior a Jocko.

c) El sketxos de Jocko són molt més simplistes i infantils, i, fins i tot a vegades semblen una miqueta barroers.

Aquesta és la meva opinió i jo la comparteixo.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 18, 2007 3:16 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
(...)
b) El personatge de Milú, sense ser cap meravella, és molt superior a Jocko.

c) El sketxos de Jocko són molt més simplistes i infantils, i, fins i tot a vegades semblen una miqueta barroers.

Aquesta és la meva opinió i jo la comparteixo.

Tu comparteixes aquesta opinió, la teva, amb déu-sap-qui...

... però no amb mi, perquè jo penso diferent. A mi el Jocko m'agrada una mica més que a tu.

Apa, salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 18, 2007 3:49 pm 
Desconnectat

Membre des de: dj. nov. 11, 2004 3:18 pm
Entrades: 86
Ubicació: Brussel·les
Jo també trobo molt pobre en Jo, Zette i companyia, si no fossin d'Hergé mai m'haguessin interessat.I en Milú, sincerament, el veig a anys llum del mico, com a protagonista i com a actor de gags. A part del Tibet, al Ceptre, Illa, Vol 714, etc. té un molt bon "paper"

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 18, 2007 6:23 pm 
Desconnectat

Aristides_Llepafils ha escrit:
Jo també trobo molt pobre en Jo, Zette i companyia, si no fossin d'Hergé mai m'haguessin interessat.I en Milú, sincerament, el veig a anys llum del mico, com a protagonista i com a actor de gags. A part del Tibet, al Ceptre, Illa, Vol 714, etc. té un molt bon "paper"

Trobo que sou molt, molt estrictes... però en fi, és la vostra opinió.

A mi em distreuen aquestes aventures del trio infantil...

És veritat que les aventures de Jou i companyia no tenen gaire tensió dramàtica, però potser aquesta seria una mica un advantatge que tenen... fan passar una estona entretinguda, i prou; no és molt, però menys dóna una pedra...

En fi, tot són opinions...

Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 18, 2007 9:02 pm 
Desconnectat

El problema, potser, és que ara veiem Jo i Zette després d'haver estudiat Tintín.

Però, d'una altra banda, jo, quan era petit, en cas de poder escollir, tampoc no dubtaba.

De tota manera, La Vall de les Cobres destaca de la resta en tots els aspectes.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. nov. 18, 2007 10:41 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
El problema, potser, és que ara veiem Jo i Zette després d'haver estudiat Tintín.

Però, d'una altra banda, jo, quan era petit, en cas de poder escollir, tampoc no dubtaba.

De tota manera, La Vall de les Cobres destaca de la resta en tots els aspectes.

L'únic còmic que no he llegit de Jou, Zette i Jocko és, precisament, la Vall de les Cobres (a veure si ho puc arreglar en un futur pròxim).

Jo no he estudiat mai Tintín, i trobo que les aventures de Jou i el seu mico estan bé. Només bé. Bonetes. Una mica més que passables...

En quan a les obres de Tintín, trobo, i que Herge em perdoni, que els Soviets i el Congo, les dues primeres, tenen un nivell potser tant mínim com el Jou i Zette. I Soviets i Congo estan escrites per Herge, precisament...

Què en penseu??

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. nov. 19, 2007 3:33 pm 
Desconnectat

cromelnordic ha escrit:
En quan a les obres de Tintín, trobo, i que Herge em perdoni, que els Soviets i el Congo, les dues primeres, tenen un nivell potser tant mínim com el Jou i Zette. I Soviets i Congo estan escrites per Herge, precisament...

Efectivament, són comparables.
Sòviets és una successió de gags sense gaire fil argumental i Congo tres quarts del mateix, encara que Hergé l'arrangés completament per la seva puiblicació a Die Laaste Niews.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. nov. 19, 2007 7:40 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
cromelnordic ha escrit:

Efectivament, són comparables.
Sòviets és una successió de gags sense gaire fil argumental i Congo tres quarts del mateix, encara que Hergé l'arrangés completament per la seva puiblicació a Die Laaste Niews.

No crec ni que Jou, ni que Soviets, ni que Congo, siguin males obres...

Jo els hi donaria un sis, o un cinc, sobre deu; com a molt, un quatre sobre deu (que tampoc és tant dolentíssima nota...).

Però no els hi donaria pas: ni un 2 sobre 10, ni 7 sobre 10, ni cap nota respectivament inferior o superior a aquestes.

Hi ha qui pensa que, el que no és una meravella, és una merda; doncs bé, jo no sóc dels que pensen això...

En tot cas, el meu còmic preferit de Tintín (si bé no pas, ni de lluny, l'únic que trobo molt bo) és, pel que diria ara mateix, "El Lotus Blau".

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. nov. 21, 2007 8:58 pm 
Desconnectat

És molt difícil aixó de puntuar, sobre tot quan entren en joc elements subjectius.

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 16 entrades ]  Ves a la pàgina 1, 2  Següent

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :