1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dv. nov. 22, 2019 5:07 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 4 entrades ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: LES CASUALITATS I TINTIN
EntradaPublicat: dt. ago. 28, 2007 1:49 pm 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
Tintín s´hauria de dir de cognom ´Sapristi´.

No trobeu que el concepte de ´casualitat´fou fonamental per a Hergé en la creació de Tintín.

Tintín mateix és casual o paradòxic. Un jove de 16 anys i 1, 62 d´estatura, segons la informa veridica, com sempre del senyor Xifort. Periodista i sense familia. Després obté una ´familia´, formada per Milou (un fox terrier blanc si existeixen i amb capacitat d´expressió), els germans Dupond i Dupont i posteriorment Tornassol i Haddock.

Desconec, probablement, el còmic. Però em sembla que tots els albums de Tintin estan farcits de casualitats o sorpreses. Lloro intel’ligent i parlant, Milou, carteres que cauen del revés i ajuden de forma crucial a Tintín, Elefants malalts i després dutxes, Tintín disfrassat i convertit, idols i imatges. També son casualitats carreres i lluites en principi absurdes, els afusellaments de Tintín...

Proposo que em demostreu que no tinc raó i escribiu que no a tots els llibres de Tintín hi figura el concepte ´casualitat´ dibuixat o expressat. És clar, naturalment, que ja Hegel va dir que a qualsevol obra literaria hi ha un conflicte. El conflicte, en aquest cas s´arregla amb l´ajut de la casualitat, potser.

Pere Sapristi

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. ago. 28, 2007 2:42 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
Amb el temps, i gairebé sense donar-nos compte, la "casualitat" de l'obra hergeana esdevé "sincronisme" (altrament dit "sincronicitat") a l'àlbum tibetà.
Quan les coincidències són estudiades pel psiquiatra suïs Carl Gustav Jung (per cert, mestre del Dr. Ricklin), esdevenen la Teoria del Sincronisme. Car Hergé havia llegit tot Jung, cal aceptar-ho com a dogma de fe.
I jo encara diria més, car l'arquetip jungià és universal i atemporal, ja trobem elements arquetípics i sincrònics en altres àlbums tintinescs anteriors a l'esmentat, com molt encertadament (com sempre!) ens apunta el nostre benvolgut company Pere.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. ago. 28, 2007 3:46 pm 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
´I jo encara diria més´ , Doctor Xifort. Sembla que els lectors de Tintín repressentem la incomprenssió total dels Dupond/Dupont. Són, ambdós, la senyal del interrogament. Vosté, naturalment, té molts coneixements de Tintin. Extraordinaris. No tinc diners per a pagar-li una bona edició dels seus coneixementes. Ho intentaré, naturalment.

El vostre joc de paraules amb els arquetips de Jung i la seva lectura d´Hergé es ben trobada. Amb el temps. Futur, naturalment. No és Jung una repetició de Platò al revés?. Jung era suis i jueu, em sembla, i escrivia en alemany la seva interpretació de Freud, jueu txec. Em refereixo als jueus perque son grans pensadors i escriptors i en general magnífiques persones.

Jo m´en recordo d´Aristòtil, que va dir que li semblava molt bé Platò peró no tenia raó en tot. El grec és un poble curiós. Quan es van fer cristians, van perdre (Bizanci)l´expressió escultural i de parlar i escriure, gairebé. No saben, tampoc, construir edificis. L´arquitectura, potser, és derivada de l´escultura.

Tornant a Jung i a Platò, jo no m´en recordo de quan era petit, de com eren els colors i les formes i impressions que en la teoria de coneixement de Platò, recordem, només. Coneixer és recordar. Ara, segons Jung, el mateix, però més tard, potser.

Amb el temps, quin, no ho sabem, jo em presentarè de forma invissible a les vostres xerrades al bar de l´Eixample a Barcelona.

En qualsevol cas, potser el pare autèntic de Tintín es el lloro, i no Hergé. És una questió de sapiguer fer servir el temps i el concepte de la paciència.

Pere Sapristi

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. ago. 31, 2007 5:51 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
En Tintín, la gràcia està en que totes les casualitats i esdeveniments semblin creibles, realistes. Sempre està bé rellegir les seves aventures i descobrir els seus matisos i com encadena les situacions. Sobretot a "El lotus blau", el còmic on més sap mantenir la tensió fins al final i crear un interessant moviment dramàtic.

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 4 entrades ] 

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca: