1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dg. ago. 18, 2019 3:03 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 57 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4  Següent
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 11:50 am 
Desconnectat

Membre des de: dv. nov. 30, 2007 1:26 pm
Entrades: 7
Bàsicament, el que penso és que m'agrada en resum, però que el trobo pitjor que els altres, menys treballat i emocionant. Què en penses, tu, Nòrdic, d'aquest còmic?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 12:43 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
Pel que fa a Orella, Lotus i Boles, proposes una opinió que s'escapa de la mitjana dels tintinaires.

Orella i Lotus són política pura, però amb matissos: La primera amb el fantàstic secundari "still life" de l'amic fetitxe que trasbalsa tota l'aventura i Lotus amb un rerafons de cant a la justícia, l'amistat i el respecte dels quals són subjectes passius (o no tant, de passius!) Xang i el senyor Wang.

Boles, tanmateix, (i com les altres dos) ens ofereix un veritable "tempo" cinematogràfic i introdueix certes càrregues psicològiques que havien estat absents en les altres aventures. Els misteris i la incomparable nit a cal Bergamota són un d'thriller incommenusable.

Pel qua fa a ArtAlpha, no podem opinar. Una obra d'un senyor que esquinçava trenta fulles si ho trobava escaient, no la podem valorar en tota la seva magnitud si no és completa. Recordeu solament tots els dubtes, "impasses" i "culs de sac" que va patir Bigotudos fins convertir-se en Pícaros...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 1:16 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
marin1714 ha escrit:
jo penso que, dels 23 àlbums, els que m'agraden menys són L'orella escapçada, El lotus blau i Les set boles de cristall. No les trobo aventures dolentes, sinó que, a parer meu, no són tan atractives com les altres.
(...)

La meva opinió.

El Lotus Blau és (suposo que no molts tintinaires coincidiran amb mi) el meu còmic PREFERIT d'en Tintín. I em sé els motius. Penso sens cap dubte que hi ha molts còmics molt bons entre els de Tintín, naturalment; però el meu preferit segueix siguent el Lotus Blau (entre els altres que m'agraden està Els Cigars del Faraó).

L'orella escapçada és per a mi un àlbum "només" bo. No sé, no li trobo la gràcia. Me'l repasso i veig que no és dolent ni molt menys, però...

Les set boles de cristall? També penso que és bo "i punt". Té moments molt bons (el Milú atacant la gata del castell, per exemple), però en general no li acabo de trobar molt la gràcia, al còmic.

Ja he dit la meva. Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 1:30 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Pel que fa a Orella, Lotus i Boles, proposes una opinió que s'escapa de la mitjana dels tintinaires.

Noi, és la meva opinió. Prefereixo altres tipus d'aventures. Tot i així, ja he dit que no en faig fàstics, d'aquestes tres, al contrari, m'agraden, però no tant com d'altres com l'estrella misteriosa o Stock de coc.

Xifort ha escrit:
Pel qua fa a ArtAlpha, no podem opinar. Una obra d'un senyor que esquinçava trenta fulles si ho trobava escaient, no la podem valorar en tota la seva magnitud si no és completa. Recordeu solament tots els dubtes, "impasses" i "culs de sac" que va patir Bigotudos fins convertir-se en Pícaros...

Respecte a l'Art-Alfa crec que tens raó, no seria just valorar un volum que només està començat.

marin1714 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 04, 2007 7:54 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 1:59 pm 
Desconnectat

marin1714 ha escrit:
(...)

Xifort ha escrit:

Respecte a l'Art-Alfa crec que tens raó, no seria just valorar un volum que només està començat.

És un punt de vista respectable...

Però, malgrat tot, Tintín i l'Art Alfa em sembla una aventura bona. Bastant bona. Fins té moments de tensió molt aconseguits.

Tintín i l'Art Alfa no em sembla, li faltaria molt, que sigui una de les pitjors aventures de Tintín. Trobo molt superior les aventures a l'Art Alfa que les aventures en el país dels Soviets.

Per mi, les aventures (ja ho sé que inacabades i no-revisades) a l'Art Alfa estan entre bastant i molt bé.

Si voleu criticar la meva opinió... per això està aquest fòrum. Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 4:36 pm 
Desconnectat

marin1714 ha escrit:
Xifort ha escrit:

Noi, és la meva opinió. Prefereixo altres tipus d'aventures. Tot i així, ja he dit que no en faig fàstics, d'aquestes tres, al contrari, m'agraden, però no tant com d'altres com l'estrella misteriosa o Stock de coc

Vull fer constar que aquest comentari ve derivat d'una simple observació objectiva. Res més lluny de la meva intenció que criticar els gustos del company Marin.
La gràcia del fòrum és enriquir-lo i alhora enriquir-se cadascú amb les idees i aportacions d'altri.
No voldriem pas "congressos búlgars"!

Ja sé que no s'han interpretat malament les meves paraules, però vull fer aquest aclariment. Aquí no es tracta ni de véncer ni de convéncer, sinò d'opinar en llibertat i amb respecte. :)

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 8:25 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Vull fer constar que aquest comentari ve derivat d'una simple observació objectiva. Res més lluny de la meva intenció que criticar els gustos del company Marin.
La gràcia del fòrum és enriquir-lo i alhora enriquir-se cadascú amb les idees i aportacions d'altri.
Ja sé que no s'han interpretat malament les meves paraules, però vull fer aquest aclariment. Aquí no es tracta ni de véncer ni de convéncer, sinò d'opinar en llibertat i amb respecte. :)

Ja ho sé home, i no m'ho he pres pas malament. De fet, penso que tens raó assenyalant que capítols com la orella escapçada no són per res pitjors que d'altres com, no ho sé, l'estrella misteriosa, per exemple, sinó que són diferents. I tot i que a mi no m'agradin tant pot ser que hi hagi gent a qui li agradin molt. I ho respecto.
Bona nit! :P

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 8:18 am 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
marin1714 ha escrit:
Xifort ha escrit:

Noi, és la meva opinió. Prefereixo altres tipus d'aventures. Tot i així, ja he dit que no en faig fàstics, d'aquestes tres, al contrari, m'agraden, però no tant com d'altres com l'estrella misteriosa o Stock de coc

Xifort, home, tranquil!! Que ningú t'ha acusat de res!! Que aquí (o això em sembla a mi) tothom respecta a tothom!!

A veure. A mi una opinió pot semblar-me absurda. Doncs bé: puc opinar que em sembli absurda la opinió de qui sigui. Potser és absurda i tot, qui sap.

Puc trobar-la absurda, seria la meva opinió. Però no podria faltar-la al respecte, aquesta opinió en concret.

Les opinions són lliures dins el respecte. Totalment lliures.

Dit això, crec que els tintincataires són gent bastant respectable. I jo, crec que (almenys pel que he dit fins ara al fòrum) he estat bastant respectable, no sé, corregiu-me si lamentablement m'equivoco.

Ja ens estem fent inseparables entre nosaltres!! Visca Internet!!

Una abraçada!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 3:30 pm 
Desconnectat

No cal espantar-se!

Era un simple comentari-puntualització reforçant el principi tintinaire de que tota idea exposada amb respecte mereix ser considerada i que el diàleg i la sana polémica enriqueix la ment i l'esperit.
I que si no hi ha discrepància no hi ha debat, i llavors el fòrum seria molt ensopit!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 5:11 pm 
Desconnectat

cromelnordic ha escrit:
marin1714 ha escrit:
jo penso que, dels 23 àlbums, els que m'agraden menys són L'orella escapçada, El lotus blau i Les set boles de cristall. No les trobo aventures dolentes, sinó que, a parer meu, no són tan atractives com les altres.
(...)

El Lotus Blau és (suposo que no molts tintinaires coincidiran amb mi) el meu còmic PREFERIT d'en Tintín. I em sé els motius. Penso sens cap dubte que hi ha molts còmics molt bons entre els de Tintín, naturalment; però el meu preferit segueix siguent el Lotus Blau (entre els altres que m'agraden està Els Cigars del Faraó).

D'entre els tres que ja he anomenat, el que m'agrada més és el lotus blau, però tot i així m'agrada menys que d'altes. No obstant, també trobo que té bons moments (com quan el tntin es disfraça de general, el tros del cònsol de poldàvia i les actuacions dels dupodt) i , de fet, és l'únic que tinc dues vegades (una en versió antiga i l'altra en nova).

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 5:59 pm 
Desconnectat

marin1714 ha escrit:
cromelnordic ha escrit:
marin1714 ha escrit:
(...)

D'entre els tres que ja he anomenat, el que m'agrada més és el lotus blau, però tot i així m'agrada menys que d'altes. No obstant, també trobo que té bons moments (com quan el tntin es disfraça de general, el tros del cònsol de poldàvia i les actuacions dels dupodt) i , de fet, és l'únic que tinc dues vegades (una en versió antiga i l'altra en nova).

Veus, marin1714? Tenim algunes coses en comú... En aquesta ocasió, estem parcialment d'acord...

Apa, salut!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 6:15 pm 
Desconnectat

Tíntin al Llac dels Taurons és un àlbum de Tintín.

Un àlbum de Tintín que:

1) Originalment era una película.

2) No està escrit per Hergé en absolut (ho sé).

3) És el còmic pitjor de Tintín segons molts (aposto a que sí). Té una qualitat discutible, ho admeto i personalment ho afirmo.

4) No té 62 pàgines (Tintín al País dels Soviets crec que tampoc). Té 48 pàgines, ho sé.

5) Té un estil de dibuix de menys qualitat que la d'Hergé (mmm, ho admeto, però que consti que Soviets no és molt millor).

6) N'Hergé tenia molta antipatia a aquesta película feta àlbum. Ho sé.

7) Els personatges són els de Tintín: Tintín mateix, Haddock, Tornassol, Dupondt i d'altres. Això en concret és evident, no??

------------------------------------------------------------------

He dit la meva. Qui em podria desmentir? Que ho faci ja, perquè jo no entenc res??

Ara de debò: ¿¿per quins pebrots de motius Tintín i el llac dels Taurons no és un àlbum de Tintín, em vols dir?? ¡¡Dóna'm un bon motiu, algun que sigui indiscutible, però no em facis inquietar més!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 6:16 pm 
Desconnectat

Vale. Ho argumentaré d'una altra manera.

Tintín al Llac dels Taurons és una merda. D'acord, és una merda.

I jo et dic: des de quan una merda per ser merda no pot ser un àlbum??

No és culpa vostra, d'acord que no, però m'estic cabrejant... :evil:

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 9:23 pm 
Desconnectat

A) El llac dels Taurons és un àlbum de Tintín.

B) El llac dels Taurons no és un àlbum d'Hergé.

C) El llac dels Taurons és un àlbum dels Studios Hergé.

I a partir d'aquestes bases objectives, ja podem treballar.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 9:30 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
A) El llac dels Taurons és un àlbum de Tintín.

B) El llac dels Taurons no és un àlbum d'Hergé.

C) El llac dels Taurons és un àlbum dels Studios Hergé.

I a partir d'aquestes bases objectives, ja podem treballar.

Continuo.

L'àlbum "Tintín al llac dels taurons" (crec que aquest és el seu nom complet, no un altre) és un àlbum que no té 62 pàgines. D'acord, no les té.

Entre els àlbums de Tintín escrits per Hergé, crec que només Soviets trenca la norma de les 62 pàgines. No sóc molt expert, em podria equivocar.

Ara bé, tinc una pregunta: Per quins set sous tants tintinaires semblen donar tanta importància pitagòrica (dit amb respecte) perquè els àlbums de Tintín tenen i/o haurien de tenir 62 pàgines?? No sé, mai ho he entès...

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 57 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4  Següent

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :