1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dj. set. 19, 2019 8:53 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 46 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4  Següent
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. oct. 16, 2007 7:22 am 
Desconnectat

Membre des de: dj. nov. 11, 2004 3:18 pm
Entrades: 86
Ubicació: Brussel·les
"caramba" que diria en Ramon Barea, en Xifort te debilitat per mi, això m'agrada. El meu àlbum preferit seria el Secret de l'Unicorn perquè hi surto, i vaig conèixer en Tintin d'una manera molt fugaç, doncs entra i surt ràpidament de casa meva. Amb el parell de policies hi vaig tenir més contacte, doncs em van dur a comisaria però m'en vaig sortir molt fàcilment (algun dia explicaré com vaig deixar plantats els Dupond, doncs això el mestre Hergé no ho va dibuixar)

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dt. oct. 16, 2007 11:27 am 
Desconnectat
Site Admin

Membre des de: dg. oct. 31, 2004 10:34 am
Entrades: 93
Ubicació: Barcelona
Per cert, aviso a tots els lectors del fòrum que en Llepafils vindrà a la trobada de Figueres, així que aneu amb compte amb les carteres. :lol:

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. nov. 14, 2007 8:52 am 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
Xavi ha escrit:
Per cert, aviso a tots els lectors del fòrum que en Llepafils vindrà a la trobada de Figueres, així que aneu amb compte amb les carteres. :lol:

Jo també vaig anar a la trobada tintinaire. Algú m'hi va conèixer/reconèixer allà?? Per preguntar, que no quedi...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. nov. 15, 2007 8:01 am 
Desconnectat
Site Admin

cromelnordic ha escrit:
Xavi ha escrit:

Jo també vaig anar a la trobada tintinaire. Algú m'hi va conèixer/reconèixer allà?? Per preguntar, que no quedi...

Sí, jo estava a l'stand quan et vas presentar i després vas deixar fulls informatius de la Stoa.
Una de les coses bones que tenen les trobades és poder conèixer les cares d'altres tintinaires que només coneixes per Internet.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. nov. 15, 2007 3:19 pm 
Desconnectat

Xavi ha escrit:
cromelnordic ha escrit:
Xavi ha escrit:

Sí, jo estava a l'stand quan et vas presentar i després vas deixar fulls informatius de la Stoa.
Una de les coses bones que tenen les trobades és poder conèixer les cares d'altres tintinaires que només coneixes per Internet.

I tant, Internet m'ha permès conèixer algun tintinaire que, de no ser per la gran (i polèmica) xarxa internauta de tothom, no els hauria conegut.

A veure si algun dia em sento a to, que ja toca ja, i faig l'aventura de 200 quilòmetres (entre anar i tornar) en tren (o cotxe?) per assistir al cafè Viena, per una altra trobada tintinaire!!

Fins aleshores, salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 10:51 am 
Desconnectat

Membre des de: dv. nov. 30, 2007 1:26 pm
Entrades: 7
A mi els àlbums que més m'agraden són l'illa negra i, sobretot, el cranc de les pinces d'or. El trobo un dels més divertits i el capità hi fa un paper remarcable, quan s'emborratxa i comença a desvariejar, parlant com un tartamut. També m'agraden objectiu la lluna i l'estel misteriós.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 12:32 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
El Cranc de les pinces d'Or, el preferit d'en Marin, representa un canvi de registre dins la concepció argumental de Les Aventures de Tintín.
Fins aquell moment (1940) Hergé s'havia endinsat en la anàlisi socio-política en forma de còmic, dels quals tenim com a exemples paradigmàtics Lotus, Orella, Ceptre i OrNegre. Al començar a treballar per Le Soir Jeunesse Hergé es troba que no pot abordar la realitat quotidiana, i inventa una història atemporal (no tan atemporal com la posterior recerca del tresor en el díptic Unicorn-Rackham) de caire policíaco-aventurer: L'eterna lluita contra el narcotràfic (ja l'havia abordada en Cigars i Lotus) i una remembraça quasi decimonònica per la solitud del desert (la bíblica "travessa del desert") en forma d'un "Beau Geste" revisitat. I de rasquilló, per omplir, ens inventa el capità!
Cranc és l'aventura en estat pur.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 12:55 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. nov. 30, 2007 1:26 pm
Entrades: 7
Hi estic d'acord. El cranc de les pinces d'or és molt diferent a còmics anteriors, com l'orella escapçada. I a mi personalment, m'agrada més aquest estil, molt més emocionant, al meu parer. Tot i així no desacredito de cap manera els altres, ja que també m'han fet passar molt bones estones, en especial el Ceptre d'ottokar.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 1:23 pm 
Desconnectat

marin1714 ha escrit:
Hi estic d'acord. El cranc de les pinces d'or és molt diferent a còmics anteriors, com l'orella escapçada. I a mi personalment, m'agrada més aquest estil, molt més emocionant, al meu parer. Tot i així no desacredito de cap manera els altres, ja que també m'han fet passar molt bones estones, en especial el Ceptre d'ottokar.

Jo tinc molt de carinyo a les aventures de Tintín en solitari, encara sense en Haddock, sempre amb el Milú i a vegades amb els Dupond.

M'agrada moltíssim els Cigars del Faraó i el Lotus Blau. Tinc respecte al Ceptre d'Ottokar. L'Orella escapçada té coses bones. Fins i tot, a fe meva, Soviets, Congo i Amèrica són còmics que estan suficientment bé i que tenen moments d'imaginació molt bona. I la resta de còmics, entre acceptables i bastant bons.

Però clar, els còmics post-Haddock de Tintín també són entre acceptables i genials... El primer que em ve al cap d'ells (digueu-me inexpert) és Tintín al Llac dels Taurons (perdó, senyor Hergé), que de petit m'entusiasmava, mireu vosaltres... però clar, hi ha d'altres... El meu preferit dels còmics Haddock i post-Haddock potser és El Cranc de les pinces d'or, on Haddock fa de les seves per primer cop (compte amb la policia!!). Un altre que m'agrada és El Temple del sol. Etcetra...

Ja he dit la meva, i em deixo moltes coses al tinter.

Salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 4:43 pm 
Desconnectat

Hauríem de considerar El LLac dels Taurons un pastiche? (nota: pastiche=versió no feta per Hergé) Tanmateix, atès que les versions cinemaogràfiques dels anys 50 per Belvision alteren considerablement els àlbums originals, hem de rebutjar-les? Estava Hergé veritablement satisfet d'aquestes adaptacions? Per què es van fer les pel·lícules de Nelvana, als 90, seguint bastant millor els arguments originals?

Són aquestes preguntes retòriques? o no?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. des. 02, 2007 10:28 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Hauríem de considerar El LLac dels Taurons un pastiche? (nota: pastiche=versió no feta per Hergé) Tanmateix, atès que les versions cinemaogràfiques dels anys 50 per Belvision alteren considerablement els àlbums originals, hem de rebutjar-les? Estava Hergé veritablement satisfet d'aquestes adaptacions? Per què es van fer les pel·lícules de Nelvana, als 90, seguint bastant millor els arguments originals?

Són aquestes preguntes retòriques? o no?

Et donaré una resposta parcial, de moment.

No, no són preguntes retòriques. Al contrari: tenen el seu sentit, no són pas preguntes irrellevants. Que no.

Però et diré una cosa. Un tema és que un còmic de Tintín pugui ser bo, regular, o dolent. L'altra cosa és que sigui oficial, o no oficial.

En aquest sentit, jo crec que ningú (jo tampoc) diria que Tintín als Llacs dels Taurons sigui "molt bo".

Que és oficial o no? Potser no, però això és un assumpte independent que sigui un còmic millor o pitjor.

Les coses que no tenen una relació molt forta entre elles, millor no associar-les, sisplau.

Ja he dit la meva. Fins després!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 1:13 pm 
Desconnectat

Membre des de: dj. nov. 11, 2004 3:18 pm
Entrades: 86
Ubicació: Brussel·les
Tema cansí (de cansat) aquest del llac dels taurons. Definitivament no és un àlbum d'Hergé, no el va ni dibuixar ni escriure. Només Joventut i alguna editorial de llengües llunyanes (àrab, vietnamita) el tenem com un àlbum més de la sèrie, De fet no és ni àlbum, és una pel·lícula. És com si surt algú i passa les taronges blaves en dibuix i au, ja tenim un altre Tintín. NO ÉS UN ÀLBUM DE TINTÍN !!!

De fet Casterman, l'editor dels àlbums, no el té a la seva llista.

Salut a tothom

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 3:23 pm 
Desconnectat

De fet, tant Toisó com Taronges estan publicades en llibre sota una forma de símil-fotonovel·la...

Per una altra banda (bizniz is bizniz) Casterman inclou Le Lac aux Requins en les seves darreres contraportades amb el títoo genèric de "Les Aventures de Tintin au cinéma", que recorden les "fotonovel·les" que Joventut ens oferia com a "Tintín Cine"

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 4:29 pm 
Desconnectat

Aristides_Llepafils ha escrit:
Tema cans� (de cansat) aquest del llac dels taurons. Definitivament no �s un �lbum d'Herg�, no el va ni dibuixar ni escriure. Nom�s Joventut i alguna editorial de lleng�es llunyanes (�rab, vietnamita) el tenem com un �lbum m�s de la s�rie, De fet no �s ni �lbum, �s una pel�l�cula. �s com si surt alg� i passa les taronges blaves en dibuix i au, ja tenim un altre Tint�n. NO �S UN �LBUM DE TINT�N !!!

De fet Casterman, l'editor dels �lbums, no el t� a la seva llista.

Salut a tothom

1) S� que �s un �lbum, perqu�:

1.1) T� una versi� en �lbum, b�, en facs�mil si vols, per� �s (malgrat que no originalment) un �lbum.

1.2) Els personatges (dins una bona o mala hist�ria) s�n els de Tint�n: Tint�n, Haddock, Dupond, Tornassol, Castafiore, etcetra. ��O no??

2) Si Herg� s'hagu�s oposat (en comptes de fer-se el distret) a que el Llac dels Taurons fos un �lbum, avui en dia quasi segur que ja no ho seria. Aleshores, jo et pregunto: Perqu� n'Herg� no s'hi va oposar?? Perqu� va fer un vot en blanc?? Si no volia l'�lbum doncs ho sento per ell, perqu� no em dir�s que no li quedava m�s alternativa que acceptar-ho; o s�??

B�, de moment ja he dit la meva. Apa, salut!!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. des. 03, 2007 4:57 pm 
Desconnectat
Site Admin

D'acord amb que no el podem considerar un dels àlbums de Tintín, ja que de fet és una pel·lícula. El que passa és que com des de petits molts l'hem vist a la portada dels àlbums de Joventut instintivament a vegades el veiem com un àlbum més, i per exemple, Tintín i l'art-alfa el considerem més una raresa quan en aquest cas sí que és obra d'Hergé.

Xavi

Aristides_Llepafils ha escrit:
Tema cansí (de cansat) aquest del llac dels taurons. Definitivament no és un àlbum d'Hergé, no el va ni dibuixar ni escriure. Només Joventut i alguna editorial de llengües llunyanes (àrab, vietnamita) el tenem com un àlbum més de la sèrie, De fet no és ni àlbum, és una pel·lícula. És com si surt algú i passa les taronges blaves en dibuix i au, ja tenim un altre Tintín. NO ÉS UN ÀLBUM DE TINTÍN !!!

De fet Casterman, l'editor dels àlbums, no el té a la seva llista.

Salut a tothom

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 46 entrades ]  Ves a la pàgina Anterior  1, 2, 3, 4  Següent

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :