1001.cat

1001.cat

1001, associació catalana de tintinaires

Hora i data actual: dc. nov. 13, 2019 12:36 am

Totes les hores són UTC

Publica un nou tema Respon al tema  [ 46 entrades ]  Ves a la pàgina 1, 2, 3, 4  Següent
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: Quin és el vostre àlbum preferit?
EntradaPublicat: dc. jul. 25, 2007 9:40 pm 
Desconnectat

Membre des de: dj. abr. 13, 2006 9:09 pm
Entrades: 16
Ubicació: Arraona
Suposo que tots tenim un àlbum preferit. Per a mi sempre el millor ha estat “El secret de l’Unicorn” i sens dubte l’escena amb la qual el Capità explica al Tintín la batalla del seu rebesabi amb els pirates es del millor que s’ha dibuixat. És Haddoch en estat pur. Conjuntament amb la seva continuació “El Tresor de Rackman El Roig”, són els còmics d’aventura per essència. El Odisseus és un joc de nines al seu costat.
:) :)

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. jul. 26, 2007 5:02 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 07, 2004 6:39 pm
Entrades: 23
La teva elecció em sembla encertada, però en el meu cas la meva elecció seria, sens dubte, les set boles de cristall i el temple del sol. Haig de dir però que van ésser els primers que vaig llegir i em varen captivar des del primer moment, detall que fa que per mi tinguin un significat especial. Tot i els anys que han passat, recordo encara les sensacions que em varen provocar, la intriga encoberta en la història, el neguit de voler continuar l’àlbum següent i la satisfacció de tenir-lo entre les mans. Sens dubte varen tenir molt a veure amb la meva afecció tintinaire,
Salutacions.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. jul. 27, 2007 6:31 pm 
Desconnectat

Membre des de: dv. des. 03, 2004 8:47 pm
Entrades: 163
Estic d'acord amb el dimoni 666: els álbums que més agrade són sempre els primers que has llegit.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. jul. 27, 2007 8:23 pm 
Desconnectat

Es curiós el que dieu. He mirat els primers àlbums que vaig tenir de petit i en cap d’ells estan els que m’agraden més. Dec ser l’exempció :shock:

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dv. jul. 27, 2007 9:54 pm 
Desconnectat
Site Admin

Membre des de: dg. oct. 31, 2004 10:34 am
Entrades: 93
Ubicació: Barcelona
Doncs no seré gaire original i en el meu cas també coincideix l'àlbum preferit amb el primer que vaig llegir: Tintín al Tíbet. La història del retrobament amb el seu amic Xang i els paisatges blancs de l'Himalaia em van captivar el primer cop que el vaig llegir i encara avui en dia aquests dos fets em segueixen fascinant.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. jul. 28, 2007 8:41 am 
Desconnectat

Sempre hi pensat que “Tintín al Tibet” es una obra mestra, d'un gran contingut moral on s’expressa i desenvolupa tot allò que és y representa el mon de Tintín i l’ha fet universalment reconegut. Es el nostre catecisme.

.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dc. ago. 01, 2007 6:48 pm 
Desconnectat

Membre des de: dt. des. 12, 2006 3:44 pm
Entrades: 503
Doncs el meu preferit és El Lotus Blau. Crec que és un còmic amb molt de dramatisme, amb algun toc irònic (com el Gibbons enfadat) i ben interessant.

Crec que en el Lotus Blau comença el vertader Tintín, on el personatge ja està prou desenvolupat i ja despega per a futures aventures.

També va ser molt encertat posar allà els Dupond i Dupont, que com sempre la posen fins al fons.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: L´ORELLA ESCAPÇADA
EntradaPublicat: dg. ago. 05, 2007 6:15 am 
Desconnectat

Membre des de: dl. jul. 23, 2007 7:37 am
Entrades: 90
L´ORELLA ESCAPÇADA

Realment, potser tots tenim un Tintin preferit . Per alguna raò existeixen, és cert, aquestes preferències.

Al Club de Tintinaires també es reprodueix aquest gust per a les preferències, per a la selecció de quelcom quan hom es fa soci de quelcom exclusiu: el personatge que més t´agradi , el personatge que prefereixis serà el representat al carnet de soci de cadascú dels Tintinaires.

També, certament , el preferit Tintin, el vinculant, és el primer que vam coneixer, quan erem petits, com han assenyalat membres de la pàgina amb tota la raó . En el meu cas, es el primer Tintin que vaig coneixer : L´orella escapçada.

M´agrada fins ara per el disseny i el dibuix (dels personatges), per una trama plena d´enigmes (especialment xocants quan ets petit) i disfresses i un Tintin irònic (´Tant se val. Em poden tornar a fusellar…´) i menys moral (-itzador), i solitàri (Quin és el sentit de l´invenció d´Haddock i Tornasol?. Aquest darrer ja surt previst a l´Orella, sembla). I la icona o fetitx dels Arumbaia, a començament i final del llibre.El seu sentit. I la frase genial de ´Rodrigo Tortilla, tu m'as tué ! ...´

Per qué, d´altra banda, a la majòria ens agrada més el primer Tintin. El Tintin ´vinculant´?

També, ara ho noto hi ha a L´orella escapçada moltes situacions que després es farán standar en la forma de desenvolupament de la trama gràficament després repetides: caigudes, fusellaments, vaixells, perills falsos, casualitat i atzar.

En resum. Crec que a ´L´orella escapçada´ es troba, concentrat el dibuix (sobre tot) i fins i tot la barreja de dibuix i la trama de molts dels posteriors llibres d´Hergé, que es fan ja, en part (crec jo), exercicis o, fins i tot, repeticions.

Pere Sapristi

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. ago. 06, 2007 11:29 am 
Desconnectat

Membre des de: dl. ago. 06, 2007 11:19 am
Entrades: 1
A mi m'agrada molt, però que molt, molt Els cigars del Faraó.
Ës el primer que em van regalar i... fins ara:wink: .

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dj. set. 13, 2007 7:43 pm 
Desconnectat

cyrac ha escrit:
A mi m'agrada molt, però que molt, molt Els cigars del Faraó.
Ës el primer que em van regalar i... fins ara:wink: .

A mi també em va agradar molt Els cigars del Faraó, un dels que més m'agraden de Tintín. Junt amb la seva continuació, el Lotus Blau, són la sèrie de dos episodis ("biologia") que més m'agrada de Tintín.

No sé, ambdós còmics són com a més dinàmics, amb més varietat, amb més escenes diferents, amb més tensió... A veure, això amb la majoria de còmics de Tintín, però en aquests hi ha més escenes diferents, més llocs diferents que visitar, en comptes d'estar cenyits a un mateix escenari (Objectiu la lluna) o a dos o tres escenaris (Tintín i els Pícaros).

No sé si és exactament així, però explicant-me com puc jo ho veig d'aquesta manera.

Per cert, aprofito la ocasió, si no molesto, per convidar-vos a la meva enquesta de Tintín. Una abraçada!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: ds. set. 15, 2007 7:07 pm 
Desconnectat

Jo també tinc predilecció pels Cigars i pel Lotus, encara que no suti en Haddock.
He de fer constar, a més, que són els primers que vaig tenir, per la qual cosa, a la qualitat de l'aventura s'uneix l'element emotiu.

Xifort

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dg. oct. 14, 2007 10:01 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Jo també tinc predilecció pels Cigars i pel Lotus, encara que no suti en Haddock.
(...)

Em penso, Xifort, que ets molt "haddoquià", i que et va agradar força el meu article sobre Haddock publicat en Tintincat.

M'equivoco?

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. oct. 15, 2007 2:18 pm 
Desconnectat

Efectivament, el capità de la marina mercant Archibald Haddock és la meva debilitat tintinaire...

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. oct. 15, 2007 3:05 pm 
Desconnectat

Xifort ha escrit:
Efectivament, el capità de la marina mercant Archibald Haddock és la meva debilitat tintinaire...

Jo no tinc massa clar quin és el meu "personatge de Tintín preferit central"...

Em decantaria pel Tintín, els Dupond o en Tornassol, personatges que vec una mica identificats amb la meva personalitat.

També m'agraden, entre d'altres, en Néstor, la Castafiore, com no en Haddock, en Milú, alguns dels dolents (sobretot Mitsuirato), i bastants d'altres.

Salut!

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada:
EntradaPublicat: dl. oct. 15, 2007 4:59 pm 
Desconnectat

Per una altra banda, jo tinc debilitat per en Aristides Llepafils i pel dolent allan Thompson.

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 46 entrades ]  Ves a la pàgina 1, 2, 3, 4  Següent

Totes les hores són UTC

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :